stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384733
  • 09 مرداد 1400 - 11:03
0
استاندار هرمزگان:

۸۱۴واحد مسکن محرومان در استان به بهره برداری رسید/اعطای ۳۰میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن محرومان

۸۱۴واحد مسکن محرومان در استان به بهره برداری رسید/اعطای ۳۰میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن محرومان
هرمزگان-در آیینی که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم تابش رییس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، بهره برداری از واحدهای مسکن روستایی محرومان در 19 استان کشور آغاز شد.
قلم | qalamna.ir :

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ۸۱۴واحد مسکن محرومان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: ۲هزار و ۱۸۶واحد مسکن محرومان تا دهه فجر به صورت کامل تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

فریدون همتی در حاشیه این آیین با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدها، گفت: در هشت سال گذشته، ۱۴هزار و ۸۱۱واحد با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی و تسهیلات بانکی، بازسازی، بهسازی و نوسازی شدند.

وی افزود: در قالب طرح ویژه مسکن روستایی نیز در هشت سال گذشته، حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ واحد با اعتباری نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان و در مجموع ۲۹هزارو ۴۱۱ واحد با اعتباری حدود ۷۱۳ میلیارد تومان در هرمزگان از محل منابع  دولتی و تسهیلات بانکی بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به مقاوم سازی ۱۰۶هزار واحد مسکن روستایی از سال ۸۴ تا کنون، گفت: مقاوم سازی ۸۶ هزار واحد توسط دولت و ۲۰ هزار واحد توسط خود مردم صورت گرفته است.

همتی بیان داشت: با احتساب مجموع تلاش های صورت گرفته، ۵۷ درصد منازل روستایی از کیفیت لازم برخوردار است و در دولت بعدی نیز با توجه ویژه‌ای که به روستاها و بخش مسکن خواهد شد، به طور قطع این شاخص بهبود خواهد یافت.

وی، خاطرنشان کرد: دی ماه سال گذشته کلنگ احداث سه هزار واحد مسکن محرومان در بشاگرد با حضور آقای رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و رییس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به زمین زده شد که طی این مدت کوتاه و همزمان با اعیاد قربان و غدیر، ۸۱۴ واحد آماده بهره‌برداری و تحویل به خانواده‌ها است.

همتی گفت: از مجموع سه هزار واحد، عملیات اجرایی یک هزار و ۷۸۶واحد آغاز شده است و ۲هزار و ۳۶۳ متقاضی، با بانک قرارداد منعقد کرده اند.

استاندار هرمزگان با اشاره به محل تأمین منابع اعتباری برای ساخت این واحدها، گفت: در مجموع ۸۰میلیون تومان به متقاضیان تسهیلات اعطا می شود که ۳۰میلیون تومان از این منابع به صورت بلاعوض و ۵۰میلیون تومان هم در قالب تسهیلات چهاردرصدی است.

همتی همچنین گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده توسز حوزه معاونت عمرانی استانداری و هماهنگی انجام شده با دستگاه های مربوطه از جمله بنیاد مسکن هرمزگان و بهره گیری از توان برخی نهادها از جمله نیروی دریایی سپاه، به تدریج و تا دهه فجر سال جاری، کل این واحدها تکمیل و به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.