stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384727
  • 09 مرداد 1400 - 10:55
2
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد:

مدیران نباید تصور کنند انتقاد از آنان دشمنی است ، باید این رویه اصلاح شود

مدیران نباید تصور کنند انتقاد از آنان دشمنی است ، باید این رویه اصلاح شود
هرمزگان-نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه مدیران نباید تصور کنند انتقاد از آنان دشمنی است گفت : ما به تاثیر و هم افزایی با رسانه ها اعتقاد داریم بنابر این مدیران نباید این تصور را داشته باشند که انتقاد از آنها به معنی دشمنی با آنهاست و باید این رویه اصلاح شود.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در دیدار با جمعی از اعضا انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان ادامه داد: مسوولان باید به سعه صدر و صبوری برسند و فکر نکنند رسانه با آن مشکل دارد، این مشکل را که به لحاظ فرهنگی در مدیریت فرهنگی کشور وجود دارد بایستی حل نماییم.

 وی اضافه کرد: عزلتی که برای رسانه از طرف مسوولان ایجاد می‌شود نگران کننده است و اگر اجازه ندهند رسانه‌ها نقش آفرینی کنند مسایل و مشکل‌ها پنهان می‌ماند و زمانی آشکار می‌شود که تبدیل به بحران اجتماعی شده‌اند.

 نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطر نشان کرد: دل‌نگرانی رسانه‌ها در حوزه مطالبه گری و شفافیت دارای اهمیت بسیاری است که اگر این ۲ حوزه را با حضور رسانه‌ها در استان تقویت نکنیم تاثیر منفی آن را بر لایه‌های پنهان جامعه وارد می‌شود و باز هم یک روز این زخم سر باز می‌کند که جمع کردن آن برای همه سخت می‌شود.

 امام جمعه بندرعباس گفت:‌ مصونیت‌هایی که باید صاحبان رسانه داشته باشند باید به عنوان بخشی از لازمه فعالیت در این عرصه برای آنها تامین باشد و در غیر این صورت نمی‌توانند ماموریت و نقش خود را ایفا کنند.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده خاطر نشان کرد:‌ فعالان رسانه چرا باید دلهره و استرس داشته و به جای اینکه به کارهایشان بپردازند نگران حرف زدن‌شان باشند که این حرف فردا چه پیامدهایی برای خود و مجموعه‌شان خواهد داشت.

 وی افزود: همچنین نیاز به هم افزایی ظرفیت در حوزه رسانه فرهنگ، هنر، صاحبان و ارباب جراید وجود دارد که این را بایستی خود اهالی رسانه ایجاد کنند و به گونه‌ای نشود که تلاش یکدیگر را خنثی کنند و یا اینکه فعالیت‌هایشان به صورت جزیره‌ای شود.

 وی عنوان کرد: جلوی هر ندایی که احساس شد هماهنگی و انسجام حوزه رسانه را هدف گرفته است را بگیرید و زمانی که وحدت رویه و نظر بین اهالی رسانه وجود داشته باشد رسانه تقویت خواهد شد.

 نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: اگر بخشی از دل مشغولی اهالی رسانه مربوط به امور داخلی خودشان باشد و بیرون از مجموعه هم هزار و یک دل مشغولی دارند و اگر یک دل مشغولی دیگری در بین‌شان بوجود آید می‌تواند آسیب بزند.

 حجت الاسلام و المسلیمن عبادی زاده اشاره کرد:‌ جسته و گریخته چیزهایی به گوش می‌رسد که مایه نگرانی است و از اهالی رسانه می‌خواهم انسجام و اتحاد و هماهنگی و همدلی و حمایت از همدیگر را تقویت کنند.

 امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: فعالان رسانه‌ای به مطالباتی که در بخش‌های مختلف هرمزگان مطرح می کنم بپرداند تا تبدیل به یک جریان موثر شده و مسایل و مشک‌لهای مردم حل شود.

 وی افزود: اگر رسانه مساله مردم را مطالبه کند و من به عنوان نماینده ولی فقیه صحبت نکنم یا حرفی بزنم و رسانه‌ها آن را تقویت نکنند محدود می‌ماند و نتیجه‌ای برای مردم حاصل نمی‌شود.

 نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان داشت:‌صدا به گونه‌ای است که هر چه پژواکش بیشتر باشد تاثیر بیشتری در سطوح مدیریتی بالاتر خواهد داشت.

 امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: هر آنچه گذشت گذشته است اما در دولت جدید باید از روزهای آغازین نگاه توجه و تقویت رسانه در مسوولان آن تزریق شود و این ارتباط آن‌ها با رسانه‌ها بیشتر شود.

 نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: سهم اجتماعی صنایع در تحول‌ها و توسعه هرمزگان نکته درست دیگری است که از همان روزی که این مسوولیت را برعهده گرفتم از صنایع و مدیران صنایع مطالبه کرده‌ام و همچنان مطالبه دارم.

 حجت الاسلام والمسلیمن عبادی زاده تاکید کرد: جای تاسف دارد که و با وجود رایزنی‌هایی که انجام شده نتوانسته‌ایم در این زمینه موفق عمل کنیم است و با مقایسه هرمزگان با کرمان این مطلب به خوبی آشکار می‌شود.

 وی ادامه داد: اینجا یک مسوول فرهنگی برا تامین بودجه ۲ پلاکارد باید از این اداره به آن اداره برود اما در کرمان خود صنایع مبالغ خوبی برای موضوع‌های فرهنگی اختصاص می‌دهند، آنجا بین همه مسوولان این وفاق وجود دارد که بایستی از صنایع بزرگ ایفای مسوولیت اجتماعی را مطالبه کنند و به مسوولان صنایع این مسوولیت سپرده‌اند که در مسایل اجتماعی و غیره نقش آفرینی کنند.

 امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: صاحبان صنایع هم با وجود این مطالبه‌گری نمی‌توانند به مسوولیت اجتماعی خود عمل نکنند زیرا که می‌دانند در غیر این صورت با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

 نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطر نشان کرد: اگر مبالغی که از صنایع هرمزگان در زمینه مسوولیت اجتماعی گرفته شده را جمع کرد به اندازه سهم یکی تا ۲ باشگاهی که در استان‌های همجوار با ایفای مسوولیت اجتماعی صنایع تیم‌داری می‌کنند نمی‌شود.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تاکید کرد: هرمزگان ضررها، زیان‌ها و هزار و یک مشکل استقرار صنایع را تحمل می‌کند اما مالیات و سود وجود آنها برای جاهای دیگر است و سهم‌ این استان در جاهای دیگر مصرف می‌شود.

 وی افزود: متأسفانه همیشه درحال گفت و گو و درد دل هستیم که هفته گذشته به نمایندگان هرمزگان گفتم دیگر گفت و گو درخصوص سهم صنایع در مسوولیت اجتماعی کافی است زیرا که مرتب موضوع‌ها را در نشست‌ها و برنامه‌های مختلف مطرح می‌کنیم اما خروجی ندارد، تبیین و دیالوگ به اقدام و راه حلی که رفع مشکل کند منتهی نمی‌شود.نماینده ولی فقیه در هرمزگان به سهم رسانه‌ها از ایفای مسوولیت اجتماعی صنایع هم اشاره کرد و گفت: این مساله از مسایل مهم است و بارها از مدیرکل ارشاد پرسیده‌ام که چیزی از سهم مسوولیت اجتماعی صنایع غرب بندرعباس به اهالی رسانه رسیده است یا خیر و هنوز نتوانستم آمار دقیقی بدست بیاورم.

 امام جمعه بندرعباس ادامه داد: حوزه رسانه در هرمزگان خود اتکا و خودگردان است که اگر از آن‌ها حمایت نشود نمی‌توانند دوام بیاورند، باید در خصوص حمایت از رسانه‌ها موضوع را پیگیری کنیم تا به راه‌حل موثر برسیم زیرا گفت و گو برای گفت وگو بی نتیجه است و می‌خواهم این گفت و گوها به اقدام منتهی شود.

 تقویت رسانه ها به معنای تقویت فسادستیزی است

 غلامعباس شمس الدینی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر و پنج مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت : امام جمعه جلودار امین مردم در دعوت به تقوای الهی ، استقرار عدالت ، توسعه مطالبه گری است که بحمدلله جنابعالی و ائمه جمعه در شهرستانهای استان به خوبی رسالت خود را ایفا می کنند .

 عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با اشاره به ضرورت حمایت حاکمیت از رسانه ها افزود : در شش کشور دنیا نوع حمایت از رسانه ها مورد مطالعه قرار گرفته است که برآیند آن حمایت دولتها از طریق حق پخش امواج ، معافیت های مالیاتی و یارانه ها تحقق می یابد . نتیجه این حمایت ها فساد ستیزی رسانه هاست . در کشور ما به ویژه هرمزگان رسانه ها را ضعیف نگه می دارند تا امکان پرداختن به مطالبات عمومی و کشف فساد را نیابند . 

وی با تاکید بر ضرورت استمرار مطالبه گری در استان تصریح کرد :رسانه ها را به گونه ای تقویت کرد که گاها تامین نیازهایشان ،آنها را از مطالبه گری دور سازد . در همین راستا طرح تقویت رسانه ها را تقدیم شورای فرهنگ عمومی خواهیم کرد منوط به اینکه جایگاه رسانه ها در این شورا تقویت شود .

 شمس الدینی تاکید کرد :ما به دنبال صدقه از صنایع نیستیم . اگر صنایع پای کار بیایند رسانه ها هم برای تقویت خود وارد میدان می شوند.

 پیوست فرهنگی بومی نیاز جدی جامعه است

عبدالعلی پور اشرف ، نایب رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان در این دیدار بااشاره به عقب ماندگی های هرمزگان در حوزه های مختلف گفت : متاسفانه حوزه فرهنگ و رسانه استان نتوانسته است همگام با توسعه صنعت و اقتصاد پیش رود که مهمترین آن نبود یک سند جامع فرهنگی مبتنی با بوم هرمزگان است .

نایب رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان در ادامه افزود : برای تقویت فرهنگ ، آگاهی عمومی و توسعه اجتماعی باید بخشهای مختلف صنعتی و اقتصادی پای کار بیایند .

وی با اشاره به رویه نادرست تمرکز گرایی در اجرای برنامه ها تصریح کرد : همواره تصمیمات از بالا بدون توجه به لایه های جامعه مشکل ساز بوده است که این تابو باید شکسته شود . 

 وی بر آمادگی رسانه های استان در جهت تقویت تعامل با شورای فرهنگ عمومی و دفتر نمایندگی ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرد و گفت : این آمادگی را داریم که در راستای توسعه پایدار استان همکاری لازم را داشته باشیم .

 رسانه های استان در تحقق مطالبات مردم جدی هستند

 حسین روحی ، دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان در این دیدار با اشاره به اینکه شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی موجب شد در دوسال اخیر علیرغم تمایل اهالی رسانه با تعداد محدودی در این نشست حضور داشته باشیم گفت : متاسفانه در دوساله اخیر شیوع کرونا موجب تغییر در کارکردها و عملکردها شده است اما رسانه ها در این ایام سهم عمده ای در آکاهی بخشی عمومی و اطلاعرسانی داشته ودارند هر چند متاسفانه از دید متولیان تلاش آنها مغفول مانده است .

 دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان با اشاره به طرح رسانه ای دعوت افزود:رسانه ها در این طرح نشان دادند از ظرفیت بالایی در اثر گذاری بر افکار عمومی برخوردارند اما همچنان رسانه های غیر رسمی ، غیر اصیل وفضای مجازی بدون متولی هر اقدامی را انجام می دهند . در حالیکه محدودیت ها صرفا برای رسانه های دارای مجوز است .بارها از متولیان خواسته ایم روی این مسئله ورود کنند.

 روحی فاصله رسانه ها با مسئولین را از دلایل عمده وقوع برخی مشکلات و نارضایتی ها در جامعه دانست و گفت : انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با عضویت بیش از یکصد عضو از ۷۰رسانه و سه تلویزیون اینترنتی امکان اثر گذاری خوبی در سطح جامعه و افکار عمومی دارد و در مسیر تحقق خواسته های عمومی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

 وی با اشاره به تغییرات در قوه مجریه تصریح کرد : متاسفانه نتوانستیم از فرصت های موجود استفاده کنیم ولی به گونه ای عمل کنیم که مدیران دستگاههای اجرایی استان نسبت به رسانه ها و تعامل با آنها رویکرد مناسبی داشته باشند.

 برخی مشکلات و کمبودها ناشی از سوء مدیریت هاست

 رضا زرگر ، مدیر خبرگزاری مهر استان هرمزگان در این دیدار با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت صنایع در حوزه مسئولیت های اجتماعی گفت: نیازمند کارشناسان خبره ای هستیم که راههای استفاده از توان صنایع در توسعه و تقویت رسانه های استان را احصا نمایند .

 وی افزود: چگونه برخی صنایع در استانهای دیگر رسانه ها را کاملا حمایت می کنند اما در این استان حوزه فرهنگ و رسانه در شرایط بسیار سخت بدنبال تامین منابع مورد نیازخود هستند .

 عضو هیئت موسس انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان با تاکید بر حوادث استان خوزستان افزود: این اتفاقات ناشی ازفاصله بسیار زیاد مسئولین و رسانه هاست . وقتی رسانه ها محرم نیستند طبیعی است رسانه های بیگانه بیشتر اثر گذاری داشته باشند. طبیعی است شایعات بیشتر منتشر شود . چرا باید صدا و سیما در بحرانها یک طرفه به قاضی رود . اینها مردم را نسبت به رسانه ها بی اعتماد می کند .

وی با اشاره به ضرورت توجه به خواست ها و مطالبات مردم گفت : قطعی برق یا مشکلات دیگر ناشی از سو مدیریت هاست چگونه است که در استان خوش آب و هوابرای نور پردازی شهری برق وجود دارد ولی برای هرمزگان با گرمای جانکاه مردم سختی نبود برق را با قطعی های مکرر تحمل  نمایند. 

 زرگر با اشاره به طرح مطالبه گری مردم از زبان رسانه ها گفت: این طرح یک ماه است به متولیان ارسال شده اما تاکنون بلانتیجه مانده است . چرا باید این طرح بایگانی شود و شفاف سازی لازم صورت نگیرد . در این طرح هدف اطلاعرسانی صحیح از طریق رسانه ها به مردم است و اگر مسئولین پاسخ ندهند باید منتظر بحران بود.

 عزت الله معمارباشی ، خبرنگار نیزبا اشاره به نبود شفافیت و نظارت گفت: انگار برخی مسئولین نمی خواهند شفاف باشند؛ چون نظارت زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که نظارت باشد.

 خبرنگار با انتقاد از برخی صنایع افزود: چرا نباید آثار وجودی صنایع را در زندگی اجتماعی احساس کنیم . چرا صنایع در ایلام ، اصفهان و لرستان هزینه می کنند اما در هرمزگان اقدام نمی کنند . چرا یک پالایشگاه به شهرداری ایلام برای اجرای پروژه های عمرانی  کمک می کند امااز هزینه کرد در راستای رفاه مردم هرمزگان دریغ می کنند .آیا محدودیت های هزینه کرد صنایع فقط برای هرمزگان است.

 معمارباشی با اشاره به شکاف مسئولین و رسانه ها تاکید کرد : مسئولین رسانه ها را محرم نمی دانند در هیچ کجای دنیا رسانه ها نمی توانند بدون مجوز قانونی فعالیت کنند اما در ایران نوع نگاه به رسانه های دارای مجوز امنیتی است و رسانه های بدون مجوز بدون هیچ محدودیتی تنش آفرینی کنند . چرا باید مجلس انقلابی به رسانه هانگاه نظامی داشته باشد . درحالیکه باید مسایل فرهنگی را با دید فرهنگی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

 وی در پایان خواستار ارتباط بیشتر مسئولین اجرایی ،قضایی ،فرهنگی و دینی با رسانه ها شد.

 انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.