stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384708
  • 09 مرداد 1400 - 9:35
1

بیش از ۱۱ هزار تن کاهش تولید در آبزی‌پروری خوزستان

بیش از ۱۱ هزار تن کاهش تولید در آبزی‌پروری خوزستان
خوزستان - مدیرکل شیلات خوزستان: میزان خسارت حوزه آبزی‌پروری به دلیل تنش آبی بالغ بر ۲۳ هزار و ۸۰۰ تن ماهی با ارزش ریالی حدود ۵۰۷ میلیارد تومان پیش بینی می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

ابوعلی در خصوص میزان خسارات وارده به حوزه شیلات در استان اظهار کرد: حدود ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع آبزی‌پروری در استان خوزستان به دلیل تنش آبی کشت نشد و حدود ۹۰۲ هزار و ۳۶۰ قطعه ماهی نیز تلف شدند که باعث کاهش ۳۴۴ تنی تولید ماهی در استان شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل کاهش کیفیت آب، کاهش تولید در آبزی‌پروری به وجود آمده است، افزود: حدود ۱۱ هزار و ۵۷۸ تن کاهش میزان تولید در آبزی‌پروری استان داشته‌ایم.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه میزان تولید آبزی‌پروری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۴ درصد کاهش مواجه شده است، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود که میزان خسارات وارد شده به دلیل تنش آبی به حوزه آبزی‌پروری استان به ۲۳ هزار و ۸۰۰ تن ماهی برسد که ارزش ریالی این میزان حدود ۵۰۷ میلیارد تومان است.

ابوعلی با اشاره به میزان خسارت‌های وارد شده مربوط به بخش آب‌های داخلی تصریح کرد: در بخش آبزی‌پروری در رودخانه‌ها، تالاب‌ها و دریاچه‌ها تا کنون به میزان سه هزار و ۶۰۸ تن ماهی با ارزش ریالی حدود ۹۱ میلیارد تومان کاهش تولید داشته‌ایم.

وی گفت: در سال جاری با کاهش میزان تولید بچه ماهی مواجه شدیم که دلایل آن کاهش کیفیت آب و کاهش میزان تقاضا بوده است؛ تولید بچه ماهی نسبت به سال ۹۹ با کاهش حدود ۲۲ هزار قطعه‌ای همراه بوده که ارزش ریالی آن حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل شیلات خوزستان در خصوص مشکلات به وجود آمده در حوزه صیادی ادامه داد: در بحث صیادی با مشکلاتی مانند فروکش کردن آب رودخانه‌ها، وجود مشکلات لایروبی و کاهش ارتفاع آب مواجه شدیم که در این زمینه می‌توان با لایروبی رودخانه‌ها و پمپاژ کردن آب در این حوضه‌ها، از خسارت‌های احتمالی در آینده جلوگیری کنیم.

ابوعلی با بیان اینکه تاکنون دو میلیون بچه ماهی در رودخانه‌ها رهاسازی شده است، گفت: در سال‌های گذشته ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌ها رهاسازی می‌کردیم، اما امسال به دلیل تنش آبی این عدد عملی نشد و رهاسازی بچه ماهی‌ها تنها باعث تلف شدن آن‌ها می‌شود.

وی گفت: برای جبران خسارت ناشی از تلفات ماهی و آسیبی که به ذخایر آب‌های داخلی وارد شده، باید حدود ۳۹ میلیون بچه ماهی رهاسازی شود.

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به بیشترین نقاط آسیب دیده از تنش آبی در آبزی‌پروری خوزستان، عنوان کرد: بیشترین خسارات و آسیب‌های واردشده به آبزی‌پروری در حوضه رودخانه کرخه و شهرستان‌های حمیدیه، هویزه و شوش بوده، اما در شهرستان‌های کارون و شوشتر به دلیل اینکه بیشتر آب آن‌ها از رودخانه‌های دز و کارون تأمین می‌شود، خسارت‌ها کمتر بوده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.