stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384685
  • 08 مرداد 1400 - 16:52
3

۱۷ شهرستان خراسان رضوی در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی

۱۷ شهرستان خراسان رضوی در شرایط قرمز و نارنجی کرونایی
خراسان رضوی- بر اساس اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا ۱۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار گرفتند.
قلم | qalamna.ir :

 برابر آخرین اعلام وضعیت رنگ‌بندی کرونا در نرم‌افزار ماسک ۸ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

بر این اساس  شهرستان‌های مشهد، سرخس، بینالود، کاشمر، چناران، درگز، قوچان و سبزوار به دلیل افزایش تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوت‌شدگان ناشی از کرونا همچنان در وضعیت قرمز و شرایط خیلی پرخطر، شهرستان‌های فیروزه، نیشابور، تربت‌حیدریه، تایباد، خواف، گناباد، خلیل‌آباد، بردسکن، فریمان در وضعیت نارنجی و در شرایط پرخطر و شهرستان‌های کلات، زاوه، رشتخوار، باخرز، مه ولات، بجستان، جغتای، داورزن، جوین و خوشاب نیز در وضعیت زرد و شرایط خطر متوسط قرار گرفتند.

دورهمی خانوادگی و دوستانه عامل اصلی انتقال ویروس کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشترین راه انتقال بیماری کرونا را دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه به‌خصوص در فضاهای سربسته و کوچک همچون آپارتمان‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه دورهمی‌ها عمدتاً در مکان‌هایی برگزار می‌شود که تهویه هوا به‌خوبی انجام نمی‌شود، احتمال چرخش بیماری افزایش می‌یابد.

دکتر مهدی قلیان اول ابراز کرد: در فضای سربسته باید ۶ بار در ساعت هوا تعویض شود و هوای تازه‌وارد شود درحالی‌که این امکان بخصوص برای منازل آپارتمانی و کوچک وجود ندارد.

وی بابیان اینکه باید در ساعت ۲۲۰ مترمکعب هوا داخل و خارج شود ، افزود: ارتفاع سقف تأثیری در جابجایی هوا ندارد و نباید باوجود یک سقف مرتفع  خیال‌مان از تهویه هوا آسوده شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه کرونا نوع دلتا واگیری بیشتری دارد و خانوادگی درگیر می‌کند، ابراز کرد: دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی به‌خصوص در شرایط عود بیماری می‌توانند تمام افراد یک جمع را درگیر کند.

وی با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی از عموم مردم خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و به‌محض اینکه برای واکسیناسیون دعوت شدند به مراکز مراجعه کنند.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.