stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384652
  • 08 مرداد 1400 - 9:52
0

شیراز میزبان کنفرانس سنجش و ایمنی پرتو‌های یونساز و غیریونساز

شیراز میزبان کنفرانس سنجش و ایمنی پرتو‌های یونساز و غیریونساز
فارس_ ششمین کنفرانس سنجش و ایمنی پرتو‌های یونساز و غیریونساز به میزبانی دانشگاه شیراز در روز‌های سیزده و چهارده مردادماه برگزار می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

دبیر اجرایی کنفرانس سنجش و ایمنی پرتو‌های یونساز و غیریونساز، با بیان اینکه مرکز تحقیقات تابش دانشگاه شیراز، برگزار کننده این کنفرانس است، گفت: این کنفرانس باهمکاری انجمن حفاظت در برابر اشعه‌ی ایران و دفتر حفاظت در برابر اشعه‌ی سازمان انرژی اتمی ایران، برگزار می‌شود.
صدیقه سینا با یادآوری اینکه این کنفرانس مجازی خواهد بود، افزود: این کنفرانس با هدف ارتقاء سطح فرهنگ کار با پرتو‌ها و سنجش و ایمنی پرتو‌ها در کاربرد‌های مختلف پزشکی، صنعتی، آموزشی، پژوهشی و تشویق پژوهشگران حوزه‌های مختلف به انجام تحقیقات درزمینه‌ی سنجش و ایمنی پرتو‌های یونساز و غیر یونساز برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: محور‌های کنفرانس شامل دو دسته‌ی اصلی سنجش و ایمنی پرتو‌های یونساز و غیریونساز می‌شود. در حوزه‌ی غیریونساز تأکید بسیاری بر تکنولوژی ۵ G و فرصت‌ها و چالش‌های مربوط به این تکنولوژی است.

سینا ادامه داد: با توجه به اینکه کاربرد نسل پنجم شبکه‌های تلفن همراه، انقلابی در کیفیت زندگی افراد ایجاد خواهد کرد و در چندسال آینده اپراتور‌های مخابراتی به‌دنبال گذار به شبکه‌های مبتنی‌بر نسل پنجم شبکه موبایل هستند، درحال حاضر تکنولوژی ۵ G و چالش‌های مربوط به حفاظت در برابر امواج رادیویی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های حفاظت در برابر اشعه کشور است که لازم است نهاد‌های علم کشور، سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتور‌های تلفن‌های همراه، به‌طور جدی به بررسی این دغدغه‌ها بپردازند تا اعتماد عموم افراد جامعه درخصوص گذار به شبکه‌های ۵ G هرچه بیشتر جلب شود.
سینا ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی هرچه بهتر توانمندی‌ها و ضروریات کاربرد پرتو‌ها در کشور و همچنین ایجاد فضای تبادل‌نظر با رویکرد ایمنی این گونه کاربرد‌ها از اهداف برگزاری چنین رویداد‌های علمی است که امید است با استقبال صنایع، مشارکت صاحب‌نظران علمی و صنعتی و ارائه‌ی تجربیات گوناگون در زمینه‌ی سنجش و ایمنی پرتوها، گامی مهم دررمینه‌ی پیشرفت صنایع و استفاده‌ی بی‌خطر از پرتو‌ها برای مردم برداشته شود.
دبیر اجرایی ششمین کنفرانس سنجش و ایمنی اعلام کرد: از ۷۷ مقاله‌ی دریافت‌شده در دبیرخانه‌ی این کنفرانس، ۳۹مقاله برای سخنرانی مجازی و ۳۰ مقاله به‌صورت پوستر مجازی پذیرش شده است که در قالب ۸ جلسه‌ی سخنرانی مجازی و ۴ جلسه‌ی پوستر مجازی ارائه خواهند شد.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.