stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384641
  • 07 مرداد 1400 - 16:35
1
مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور خبر داد؛

بهره برداری از آزادراه شرق اصفهان به طول ۸ کیلومتر در آینده ای نزدیک

بهره برداری از آزادراه شرق اصفهان به طول ۸ کیلومتر در آینده ای نزدیک
اصفهان_ مجری آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور گفت: بخش باقیمانده آزادراه شرق اصفهان به طول هشت کیلومتر و با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال، هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
قلم | qalamna.ir :

علیرضا صلواتی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت آزادراه‌های کشور و تکمیل کریدور شمالی – جنوبی آزادراهی کشور اظهار داشت: ۵۵ کیلومتر از قطعات یک و دو آزادراه شرق اصفهان، حدفاصل آزادراه اصفهان – کاشان تا جاده فرودگاه، آبان امسال در ارتباط ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور تکمیل شده و به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: بخش باقیمانده قطعه دوم آزادراه شرق اصفهان که یکی از مهم‌ترین بخش‌های این آزادراه در تکمیل کریدور شمالی – جنوبی آزادراهی کشور و همچنین اتصال این کریدور به کریدور جاده‌ای شرقی – غربی کشور و جاده نائین به شمار می‌رفت، طی ماه‌های گذشته تکمیل شده و در آستانه بهره‌برداری بوده که قرار است هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری برسد.

۱,۵۲۰ میلیارد ریال هزینه برای آزادراه شرق اصفهان

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه برای این پروژه یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال هزینه صورت گرفته، تصریح کرد: در شرایطی که تا سال ۱۳۹۷، این پروژه تنها ۴۱ درصد پیشرفت داشت، با برنامه‌ریزی صورت گرفته در دو سال گذشته، زمینه فعالیت شبانه‌روزی و پیشرفت بالغ بر ۵۹ درصدی در بخش هشت کیلومتر صورت گرفته که این در نوع خود قابل توجه است.

وی با اشاره به ارزش فعلی پروژه تصریح کرد: هشت کیلومتر باقیمانده این بخش با هزینه بیش از یک هزار و ۵۲۰ میلیاردی، در حال حاضر ارزشی بالغ بر سه هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال داشته و نقش مهمی در تکمیل کریدور شمالی – جنوبی آزادراهی کشور دارد.

صلواتی درباره مزایای اهداف و مزایای تکمیل بخش پایانی آزادراه شهید سردار حجازی تصریح کرد: تکمیل بخش مهمی از حلقه مفقوده کریدور آزادراهی شمال- جنوب کشور، تسهیل در حمل و نقل بار و مسافر استان‌های شمالی کشور به استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهکیلویه و بویر احمد، افزایش بهره‌‏وری آزاد راه اصفهان نطنز کاشان و اتصال کریدور شرقی – غربی کشور به کریدور آزادراهی شمالی – جنوبی کشور از جمله دلایل اهمیت این پروژه به شمار می‌رود.

کاهش ۸۰ دقیقه‌ای مسافرت از استان‌های جنوبی به شمالی

وی درباره اهمیت کل پروژه آزادراه سردار شهید حجازی نیز گفت: کاهش زمان سفر بین استان‌های شمالی و جنوبی بالغ بر ۸۰ دقیقه، کاهش ۳۵ کیلومتری مسیر اتصال شمال به جنوب اصفهان، کاهش مصرف سوخت سالانه بالغ بر ۱۵ میلیون لیتر و ۷۳۰ میلیون لیتر در دوره بهره‌برداری ۲۰ ساله، کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای استان حدود ۱۵ درصد (کاهش تلفات جاده‌ای حدوداً ۲۵۰ نفر در دوره بهره‌برداری ۲۰ ساله) و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی طی دوره ۲۰ ساله معادل ۲ میلیون تن دی اکسید کربن از جمله مهم‌ترین مزایای این آزادراه به شمار می‌رود.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان در ارتباط با قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان تصریح کرد: کار قطعه سوم این آزادراه نیز که از ۷۰ کیلومتری نطنز تا سه‌راهی مبارکه امتداد می‌یابد و ترافیک را به طور کامل از شهر اصفهان خارج و به سمت سه‌راهی مبارکه هدایت می‌کند، از بهمن سال گذشته آغاز شده و امیدوار هستیم که تا پایان امسال بخشی از این قطعه نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار پروژه‌های استان اصفهان، پروژه‌های آزادراهی مرکز و جنوب کشور مثل آزادراه اصفهان- شیراز، شیراز- بوشهر، کرمان- زاهدان و سایر آزادراه‌ها نیز در حال اجرا بوده و از این رو مهم‌ترین پروژه آزادراهی ما، شبکه آزادراهی کشوری است.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.