stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384639
  • 07 مرداد 1400 - 14:35
0

توزیع سیار ۵۸ میلیون لیتر آب در استان اصفهان/ اتکا به یک سامانه آبرسانی برای تامین شرب اصفهان خطرناک است

توزیع سیار ۵۸ میلیون لیتر آب در استان اصفهان/ اتکا به یک سامانه آبرسانی برای تامین شرب اصفهان خطرناک است
اصفهان_ سخنگوی آبفای استان اصفهان گفت: اتکا به یک سامانه آبرسانی برای تامین شرب جمعیتی بالغ بر۴ میلیون و ۴۰۰هزار نفر خطرناک است.
قلم | qalamna.ir :

مهرداد خرسندی اظهار داشت: تعمیرات لوله با قطر ۱۴۰۰ میلی متر که دچار شکستگی شده بود تا ساعت ۱۱ روز سه شنبه انجام شد و شروع به آبگیری کرد اما همانطور که از قبل نیز اعلام کرده بودیم بین ۶ تا ۱۰ ساعت آبگیری این خط طول می‌کشید.

وی ادامه داد: این خط لوله در نهایت از عصر روز چهارشنبه وارد مدار بهره برداری شد و به سامانه اول انتقال آب استان بازگشت اما باید توجه داشت که اصفهان روزهای قبل از این حادثه نیز در هر ثانیه ۳۲۰۰ تا ۴۳۰۰ لیتر در ثانیه کسری آب داشت و هم اکنون که این خط لوله تعمیر و وارد مدار شده به همان وضعیت پیش از حادثه دو روز پیش بازگشتیم و شرایط نرمال نیست.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت آبرسانی سیار در اصفهان، افزود: امروز از محدوده کوی امام، خیابان میرزا طاهر، نورباران، کوی آزادگان، کوی سپاهان، دولت آباد و دستگرد و برخی مناطق شاهین شهر تماس‌هایی مبنی بر افت فشار آب داشتیم و در مناطق یک و دو شهر اصفهان به ویژه خیابان ۲۲ بهمن کسری و قطعی آب گزارش شده که با تانکر آبرسانی شد.

خرسندی با بیان اینکه امروز وضعیت آبرسانی شبکه نسبت به دیروز و روز سه شنبه بهتر است و طبقات همکف ساختمان‌ها آب دارند، اضافه کرد: در شرایط کنونی که با افت فشار رو به رو هستیم آب به طبقات دوم و بالاتر نمی‌رسد و بسیاری از ساختمان‌ها پمپ و مخزن آب ندارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ مترمکعب بر ثانیه در تصفیه خانه آب باباشیخعلی آب تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: با وجود این امروز حدود سه هزار لیتر (سه مترمکعب بر ثانیه) کسری آب داریم.

سخنگوی آبفای استان اصفهان همچنین به وضعیت آبرسانی سیاردر سطح استان از ۱۵ خرداد تاکنون اشاره کرد و گفت: با شروع گرما از این تاریخ و افت فشار آب، آبرسانی با تانکر آغاز شد که تا پایان روز سه شنبه پنجم مردادماه در مدت ۵۲ روز حدود ۵ هزار و ۴۰۰ تانکر در مجموع ۵۸ میلیون لیتر آب بین مردم شهرها و روستاهای استان اصفهان توزیع کردند.

خرسندی با بیان اینکه در این مدت ۵۹۹ تانکر حدود چهار میلیون و ۷۸۰ لیتر آب در سطح شهر اصفهان توزیع کردند، افزود: این میزان آبرسانی سیار در تاریخ ۵۵ ساله آبفای اصفهان که از سال ۱۳۴۵ دارای شبکه آبرسانی بوده، بی سابقه است و سامانه دوم آبرسانی باید وارد مدار شود.

به گفته وی در روز سه شنبه که خط لوله ۱۴۰۰ میلی متری سامانه اول دچار حادثه شد ۳۱ تانکر ۱۹۱ هزار لیتر آب در شهرهای اصفهان، خمینی شهر، خورزوق و زیار توزیع کردند ضمن اینکه به شهرهایی مثل نجف آباد نیز تانکر آبرسان اعزام شده است.

اصفهان به لحاظ پدافندی باید یک سامانه جایگزین داشته باشد

خرسندی با تاکید بر لزوم تکمیل سامانه دوم آبرسانی، اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای باید ورود کند زیرا حادثه روز سه شنبه در خط لوله ۱۴۰۰ میلی متری و بحرانی‌تر شدن وضعیت کمبود آب شهرها و روستاهای اصفهان، نشان می‌دهد اتکا به یک سامانه آبرسانی برای تأمین آب آشامیدنی و بهداشت جمعیتی بالغ بر چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستا خیلی خطرناک است زیرا در سال‌های گذشته نیز حوادثی چون ورود نفت و تخلیه گازوئیل و ورود سیلاب سبب از مدار خارج شدن تصفیه خانه آب باباشیخعلی شد.

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای استان اصفهان با بیان اینکه اتکا به یک سامانه قدیمی در هیچ جای دنیا پذیرفتنی نیست، خاطرنشان کرد: به لحاظ پدافندی نیز باید یک سامانه جایگزین داشته باشیم ضمن اینکه سامانه دوم می‌تواند کسری ۴۳۰۰ لیتر بر ثانیه سامانه اول را جبران کند.

وی اضافه کرد: از تاریخ ۱۵ خرداد تا پایان روز گذشته در مجموع حدود ۲۷۴ هزار تماس در سامانه ۱۲۲ «ارتباط با مشتریان شرکت آبفا» ثبت شده که از این تعداد نزدیک به ۱۶۴ هزار تماس یعنی ۶۰ درصد راجع به افت فشار و قطعی آب بوده است.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.