stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384592
  • 06 مرداد 1400 - 18:14
3

شرایط کرونا در مشهد نگران کننده شد

شرایط کرونا در مشهد نگران کننده شد
خراسان رضوی- مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) مشهد با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا به دلیل عود دوباره بیماری، آمار بیماران بستری، سرپایی و بدحال به شدت افزایش یافته است به نحوی که در حال حاضر ۲۲۰ بیمار کرونایی در این مرکز بستری شدند، گفت: آمار بیماران سرپایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان نیز چند برابر گذشته است که شرایط نگران کننده ای را در خصوص چرخش بیماری نشان می‌دهد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر حسن خداپرست اظهار کرد: در پیک پنجم کرونا به دلیل عود دوباره بیماری، آمار بیماران بستری، سرپایی و بدحال به شدت افزایش یافته است به نحوی که در حال حاضر ۲۲۰ بیمار کرونایی در این مرکز  بستری شدند.

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) مشهد افزود: ۱۸ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه این مرکز  بستری هستند و در حال حاضر دو بخش قلب، دو بخش اعصاب و اطفال بیمارستان تعطیل و در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به دلیل افزایش تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا، فقط اعمال جراحی اورژانس در این مرکز درمانی انجام می شود و طی  روز گذشته در این مرکز درمانی تنها ۱۰ عمل جراحی اورژانس انجام شده است.

خداپرست با بیان اینکه سیر بیماران به شدت فزاینده است و برای خدمت‌رسانی به آنها نیاز به نیروهای پشتیبانی بیشتری است، ادامه داد: اورژانس این مرکز درمانی ۶۰ تخت دارد و در حال حاضر ۱۱۰ تخت اورژانس کوهسنگی در اختیار بیماران است.

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) مشهد بیان کرد: آمار بیماران سرپایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان نیز چند برابر گذشته است که شرایط نگران کننده‌ای را در خصوص چرخش بیماری نشان می‌دهد.

گفتنی است؛ طبق اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد میانگین سن مرگ و میر ناشی از کرونا در مشهد ۵۷ سال و میانگین سن بستری‌های کرونایی ۵۳ سال است‌‌.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.