stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384573
  • 06 مرداد 1400 - 16:27
2
مدیرعامل شرکت برق استان همدان:

مصرف برق استان همدان بیش از سهمیه روزانه

مصرف برق استان همدان بیش از سهمیه روزانه
همدان- مدیرعامل شرکت برق استان همدان گفت: میزان مصرف مشترکین برق استان بیش از سهمیه ی تعیین شده است و با اعمال خاموشی‌ها مجبور به مدیریت آن هستیم.
قلم | qalamna.ir :
قلم از همدان، شیرزاد جمشیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۰ هزار مشترک پرمصرف خانگی در استان داریم، اظهارکرد: با ارسال پیامک هشدار به مشترکین پرمصرف داده شده که در صورت عدم کاهش مصرف خود از طریق مراجع قضایی با اخذ مجور، مجبور به قطع برق آن‌ها خواهیم شد.

وی با اشاره به مؤثربودن تعطیلی پنجشنبه‌ها در میزان مصرف، عنوان کرد: تعطیلی پنجشنبه‌ها  و جا به‌جایی یک ساعته حضور کارکنان در ادارات، ۱۸ مگاوات در میزان مصرف برق در استان کاهش یافته و این صرفه‌جویی باعث کاهش قابل قبول خاموشی‌ها در استان شد.
جمشیدی ضمن تشکر از همکاری بخش صنایع در اجرای تفاهم‌نامه کاهش مصرف، عنوان کرد: برق ۸۱ اداره و بانک به علت مصرف بالا قطع شد و این روند تا پایان پیک امسال ادامه دارد و به ادارات پرمصرف اخطار داده شده و در صورت عدم رعایت با دستور استاندار، برق این مشترکین نیز قطع خواهد شد. 
مدیرعامل شرکت برق استان سهمیه روزانه برق را ۶۰۵ مگاوات دانست و تصریح کرد: پیک مصرف استان ۷۴۷ مگاوات است که مصرف بالاتر از سهمیه را نشان می‌دهد و باید این میزان را مدیریت کرد.
جمشیدی افزود: سهمیه از سوی مرکز دیسپاچینگ ملی تعیین می‌شود و در صورت مصرف بالای سهمیه مجبور به مدیریت مصرف با اعمال خاموشی می‌شویم.
وی با بیان اینکه در صورت نیاز خاموشی‌ها بر اساس برنامه اعمالی خواهد بود، ادامه داد: برنامه اعمال خاموشی‌های احتمالی از طریق رسانه‌ها، صدا و سیما و اپلیکیشن برق من اطلاع‌رسانی شده و مشترکین می‌توانند از این راه‌ها در جریان روند قطعی‌ها قرار گیرند.
وی با بیان اینکه در دوهفته گذشته تعدادی از واحدهای صنعتی حوزه برق منطقه‌ای باختر براساس مصوبه هیئت وزیران و شورای امنیت ملی قطعی برق را تجربه کردند، اظهارکرد: سه صنعت دارای مصرف بالای ۳ مگاوات داریم که طبق دستورالعمل‌ها باید ۵۰ درصد مصرف خود را از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲۱ شب کاهش دهند که خوشبختانه همکاری لازم را تاکنون داشته‌اند.
شیرزادی اضافه کرد: واحدهای صنعتی واقع در شهرک‌های صنعتی که میزان مصرفشان کمتر از سه مگاوات است در ایام‌ خاموشی با هماهنگی اداره صمت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و اطلاع مالک دچار خاموشی ۲/۵ ساعته بودند.

شرکت برق لرستان به دو روستای ما برق‌رسانی می‌کند

وی با رد برق‌رسانی همدان به هفت روستای استان لرستان، بیان کرد: به دلیل شرایط جغرافیایی موجود، همدان تنها برق یک روستای لرستان را تأمین می‌کند درحالی‌که شرکت برق لرستان به دو روستای ما برق‌رسانی می‌کند.
مدیرعامل شرکت برق استان همدان‌ با بیان اینکه تاکنون به ۷۵ خانوار عشایری پنل خورشیدی تحویل شده، تصریح کرد: طبق برنامه ۵۰۰ پنل خورشیدی برای تأمین برق خانوارهای عشایری در نظر گرفته شده که امور عشایری باید ۱۰ درصدسهم خود از خرید پنل را واریز کند که به محض واریز پنل‌ها تحویل عشایر قرار می‌گیرد.
وی در پاسخ به این سوال که ارتباط شرکت برق با مشترکین خود دو سویه است و مشترکین برای خدمات دریافتی آبونمان و مالیات پرداخت می‌کنند، آیا با این وجود قطع برق قانونی است؟ خاطرنشان کرد: قرارداد ما در روزهای عادی نه در دوران بحران است، دوران بحران یعنی ناترازی عجیب بین توزیع و مصرف به وجود آمده و اگر قطع برق منجر به خسارت شود، بیمه تحت پوشش شرکت توانیر آن‌ را جبران می‌کند.
شیرزادی در پایان یادآور شد: مصرف برق استان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، دو درصد کاهش داشته در صورتی‌که اکنون شاهد رشد ۳۵ درصدی مصرف برق در استان هستیم. 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.