stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384559
  • 06 مرداد 1400 - 13:05
0

طغیانی: تغییر کاربری زمین های کشاورزی در شرق اصفهان ممنوع است

طغیانی: تغییر کاربری زمین های کشاورزی در شرق اصفهان ممنوع است
اصفهان_ نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: تغییر کاربری زمین های کشاورزی شرق اصفهان به دلیل حاصلخیز بودن خاک این منطقه ممنوع است.
قلم | qalamna.ir :

مهدی طغیانی با اشاره به مشکلات اقتصادی در شرق اصفهان اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در شهرک‌های صنعتی تراکم تقاضا است و شهرک صنعتی هرند واقع در شرق اصفهان یکی از شهرک‌های پر رونق استان است که تقاضا برای توسعه واحدهای آن افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: متأسفانه در شهرک‌های صنعتی بخشی از زمین‌ها و فضاهایی که در اختیار بوده بدون اینکه استفاده‌ای از آنها بشود، وارد بازار سوداگری شده است و نرخ اشغال و فعالیت در شهرک صنعتی هرند به حدی نیست که امکان توسعه وجود داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بنابراین اگر امکان فعلی ناقص رها و امکان جدیدی در شهرک راه اندازی شود، هزینه بر است و به محض اینکه استانداردهای لازم شهرک صنعتی هرند فراهم شود توسعه نیز محقق می‌شود که مدیریت استان با رفع نواقص آن آمادگی لازم را برای توسعه دارد.

موانع تقسیم و تصویب فرمانداری‌های شرق اصفهان

وی با اشاره به اینکه دسترسی‌ها با تقسیمات کشوری از بخشداری به فرمانداری تسهیل می‌شود، گفت: با استانداردهای لازم از جمله جمعیت، گستردگی و … شرق اصفهان امکان ارتقا به لحاظ اقتصادی و توسعه را دارد از این رو پس از نامه‌نگاری نمایندگان اصفهان و بررسی در وزارت کشور، مصوب شده تا چهار بخش شرق اصفهان دارای فرمانداری شوند.

طغیانی ادامه داد: هرچند که هر چهار بخش کوهپایه، جلگه، بن رود و جرقویه قابلیت مجهز شدن به فرمانداری و یک شهرستان را دارند اما یکی از موانع این موضوع که منتظر ابلاغیه از سوی دولت است، تأمین بودجه‌های آن و اختلافاتی است که ممکن اتفاق بیافتد و این کار را دشوار می‌کند.

هزینه‌های مازاد مسکن در شرق اصفهان

وی با بیان اینکه زمینه‌های اقدام ملی توسعه مسکن در شرق اصفهان انجام شده است، گفت: مانع توسعه مسکن در این مناطق موارد جانبی مانند تأسیسات، خیابان‌سازی بیشتر و امکانات برق و آب است. اگر سرمایه‌گذاران هزینه‌های مازاد آن را تقبل کنند از سوی دولت مانعی وجود ندارد.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به قانون منع تغییر کاربری زمین‌ها کشاورزی تصریح کرد: خاک شرق اصفهان یکی از زرخیزترین و بهترین خاک در مناطق اطراف استان اصفهان است که امیدواریم با رفع مشکل آب کشت مبتنی بر کم آبی صورت گیرد اما تغییر کاربری زمانی باید ایجاد شود که زمین مذکور از کاشت و کشاورزی خارج شده باشد و امکان کاشت دیگر نداشته باشد.

انتظار برای احداث یک مرکز بهداشت

وی همچنین یکی از گلایه‌های شرق اصفهان را عدم امکانات بهداشتی، بیمارستان و مرکز بهداشت عنوان کرد و گفت: ارتقا مرکز بهداشت شرق با توجه به جمعیت، راه‌های مواصلاتی و دور بودن از مرکز شهر با مشکلات مختلفی روبرو است و مسئله دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای رفع این موضوع مشخص کردن یک بخش و یا یک شهر در شرق اصفهان برای احداث مرکز بهداشت است.

طغیانی ادامه داد: متأسفانه بر سر انتخاب مکان هنوز به توافق نرسیدند و بهتر است که خود اهالی محل برای آن یک شهر را مشخص کنند زیرا نمایندگان اصفهان موافقت احداث یک واحد مرکز بهداشت را در شرق گرفته‌اند اما افزایش تعداد این مراکز شدنی نیست.

عقب‌افتادگی استان اصفهان در کسب و کار

وی در خصوص کمبود آب شرق اصفهان نیز خاطر نشان کرد: طرحی را با اساتید دانشگاه و فعالان محیط زیست تحت عنوان احیای زاینده رود تنظیم کردیم و معتقدیم که دولت جدید با فهرستی از درخواست‌ها و اقدامات باید روبرو شود که خروجی آن احیای زاینده رود باشد زیرا عزم و اراده در دولت هم نیاز است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اصفهان در فضای کسب و کار از کشور عقب است، گفت: دو قانون مادر با نگاه حمایت از تولید بازنگری شده در مجلس که یکی از آنها اصلاح نظام بانکداری بوده چراکه در گذشته امکان برخورد با بانک‌ها در مقابل خطاها و عملکرد آنها در قبال تولیدکنندگان وجود نداشت و قانون اجازه برخورد نمی‌داد.

رفع موانعی که به چشم نمی‌آید

وی افزود: اصلاح نظام مالیاتی و مالیات بر عایدی سرمایه موضوع دوم بود تا حوزه‌های سوداگری پر هزینه شود و سرمایه به بخش تولید سوق پیدا کند.

طغیانی یادآور شد: از فعالان اقتصادی خواسته شده که مشکلات خود را با دستگاه‌های مختلف بیان کنند تا حتی دستگاه‌های مشکل سازی که به چشم نمی‌آمدند مانند سازمان استاندارد و غذا و دارو نیز زیر ذره‌بین مجلس قرار گیرند و در اصفهان این موضوع در حال پیگیری است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.