stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 384532
  • 06 مرداد 1400 - 11:19
0
مدیر کل بهزیستی استان مرکزی:

 اولویت بهزیستی در سپردن کودکان فاقد سرپرست صلاحیت‌دار به بستگان درجه یک است

 اولویت بهزیستی در سپردن کودکان فاقد سرپرست صلاحیت‌دار به بستگان درجه یک است
مرکزی_به نقل از مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: اولویت بهزیستی در سپردن کودکان فاقد سرپرست صلاحیت‌دار به بستگان درجه یک آنان است چرا که این کودکان آسیب‌های عاطفی زیادی را متحمل شده‌اند و حضور در بین اقوام و بستگان در ایجاد، بازپیوند فرد به خانواده اثر زیادی دارد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر زهرا امینی افزود: ۲۶۱ کودک فاقد سرپرست دارای صلاحیت در این استان امسال برای مراقبت به خانواده‌های متقاضی فرزند سپرده شدند که ۱۳۲ نفر از این کودکان دختر و ۱۲۹ نفر پسر هستند که در قالب رده‌های سنی یک تا ۲۴ سال در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شدند.

وی اظهار داشت: این کودکان به‌دلیل نداشتن صلاحیت خانواده و گزارش مددکاری و حکم قضایی به اقوام دارای صلاحیت که دادگاه آنان را تایید کند، سپرده می‌شوند.

امینی افزود: برخی از این کودکان به شکل موقت وارد خانواده‌های صلاحیت‌دار می‌شوند و به محض رفع مشکلات والدین و تایید مراجع صلاحیت‌دار به کانون خانواده اصلی باز می‌گردند.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی گفت: دختران با بیش از ۱۸ سال که در کنار خانواده با صلاحیت زندگی می‌کنند در صورت ادامه ندادن به تحصیل و ازدواج نکردن به دفتر زنان استان در قالب دختران خودسرپرست معرفی و از خدمات این نهاد بهره مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی استان ماهانه مبلغی با عنوان فرزندان امدادبگیر پرداخت می‌کند و علاوه بر این کمک هزینه تحصیل در مقاطع مختلف، مسکن، جهیزیه، حرفه‌آموزی و خدمات مشاوره‌ای رایگان را نیز برای این کودکان می‌پردازد، گفت: ۳۸ کودک در پنج خانه کودک بهزیستی استان که چهار واحد از این خانه‌ها غیر دولتی هستند، نگهداری می شوند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.