stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384518
  • 05 مرداد 1400 - 23:43
0
چنگیز:

وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا در شرایط بحرانی قرار دارد/ متاسفانه تعداد بیماران با روند افزایشی غیرقابل باوری مواجه است

وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا در شرایط بحرانی قرار دارد/ متاسفانه تعداد بیماران با روند افزایشی غیرقابل باوری مواجه است
اصفهان_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به وضع استان در موج پنجم کرونا گفت: وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا در شرایط بحرانی قرار دارد و متاسفانه تعداد بیماران با روند افزایشی غیرقابل باوری مواجه است.
قلم | qalamna.ir :

موج پنجم کرونا با شدید و سرعت انتقالی که دارد مسئولان را غافلگیر کرده است. آنها از روند افزایشی میزان مثیت تستها و بیماران بستری شده می‌گویند.

با چرخی در خیابان‌ها متوجه می‌شوید که مردم این موج را خیلی جدی نگرفته‌اند و همچنان از خستگی و نیاز به گردش خانواده سخن می‌گویند، در حالی که کادر درمان خسته تر هستند و شاید دیگر توانی ندارند ولی همچنان ادانمه می‌دهند.

طاهره چنگیز با اشاره به وضع استان در موج پنجم کرونا اظهار داشت: وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا در شرایط بحرانی قرار دارد و متاسفانه تعداد بیماران با روند افزایشی غیرقابل باوری مواجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: قبل از مواجه شدن با بیماران بستری، علائم اولیه خیز جدید به شکل افزایش درصد تست‌های مثبت نشان داده می‌شود که از ابتدای تیرماه تا چهارم مرداد یک روند افزایشی در این تست‌ها شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه گردش ویروس در جامعه بالاست، گفت: به عبارتی شانس مواجه افراد در محیط‌های عمومی با افرادی که تست آنها مثبت است و خودشان مطلع نیستند روز به روز بیشتر می‌شود.

چنگیز ادامه داد: از ابتدای تیر ماه روند افزایشی بیماران بستری نسبت به ترخیصی‌ها بیشتر شده و در هر شبانه روز حدود ۱۵۰ بیمار به بیماران بستری اضافه می‌شود و بنابراین ظرفیت تخت‌های بستری روز به روز بیشتر اشغال می‌شود.

وی تصریح کرد: در عرض یک ماه به مجموع بیماران بستری کووید بیش از یک هزار مورد اضافه شده که به معنای خطر و مرگ است و تخت‌های بیشتری باید به کرونا اختصاص یابد. اگر کسی مشکل دیگری داشته باشد یا نیاز به یک جراحی خاص  و یا مراقبت‌های خاص داشته باشد نمی‌تواند خدمات دریافت کند چون تخت‌ها به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه اگر روند به همین منوال پیش برود، اظهار داشت: اگر مجموع بیماران بستری به ۲۵۰۰ بیمار برسد پیدا کردن تخت برای بیماران کرونایی هم کار بسیار سختی خواهد بود.

وی افزود: قصد ایجاد وحشت بین مردم نداریم ولی به نظر من اعلام خطر و توضیح در مورد شرایط خطر وظیفه ماست و باید تقسیم کار شود، زمانی که آژیر قرمز در زمان جنگ نواخته می‌شد همه می‌دانستند چگونه باید از خود دفاع کنند و به پناهگاه می‌رفتند و وظیفه نیروهای نظامی هم ضد هوایی زدن بود، اکنون هم وضعیت به همین صورت است و تک تک ما موظف به رعایت پروتکل‌ها هستیم.

چنگیز خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در مکانی که امکان تهویه هوا نیست، خطرناک است همچنین حضور در اجتماعاتی که بیش از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه طول بکشد شانس ابتلا را افزایش می‌دهد و همچنان به شستن مکرر دست‌ها و استفاده از ماسک توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون در اصفهان ادامه دارد، گفت: با ایجاد مراکز جدید تزریق واکسن و رساندن تعداد واکسن روزانه به ۲۵ هزار مورد که انشالله با وجود این مراکز به بیش از ۴۰ هزار مورد قابل افزایش است ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.