stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384501
  • 05 مرداد 1400 - 19:43
2

اعلام وضعیت اضطراری کرونا در فارس

اعلام وضعیت اضطراری کرونا در فارس
فارس_ رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام وضعیت اضطراری کرونا درخواست تعطیلی عمومی با توجه به سطح هشدار قرمز فارس کرد.
قلم | qalamna.ir :

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و هفتادمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با توجه به سطح هشدار قرمز فارس و روند بی سابقه ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در استان، اعلام وضعیت اضطراری کرده و با هشدار به مردم از مسوولان ارشد استان درخواست تعطیلی عمومی کرد.
دکتر مهرزاد لطفی از تمامی واحد‌های نظارتی و دستگاه‌های اجرایی خواست تا با توجه به بحران پیش آمده به همدلی و همکاری بیش از پیش با مجموعه سلامت در این بحران بپردازند.
او اعلام کرد: متاسفانه تعداد جان باختگان ناشی از کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان، یک رکورد بی سابقه در چند ماه اخیر بوده است.

دکتر لطفی با بیان اینکه همچنان تعداد مراجعان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی رو به افزایش است و متاسفانه با روند روزافزون ابتلای کارکنان بخش‌های کووید۱۹ در بیمارستان‌ها مواجهیم، افزود: تعداد مراجعان دارای علایم به مراکز ۱۶ ساعته استان، مبتلایان و بیماران بستری کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان به اوج قله چهارم رسیده و آمار بیماران نیازمند به بخش‌های مراقبت‌های ویژه نیز رو به افزایش است.

او رعایت نکردن اصول بهداشتی و حضور در تجمعات و مراکز شلوغ مانند مراکز خرید بدون توجه به اصول بهداشتی را موجب افزایش موارد ابتلا و فوت ناشی از کووید۱۹ در جامعه دانست و هشدار داد: در صورت رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی و ازدحام و شلوغی مردم در سطح شهر، خطر مرگ در کمین یکایک ماست.
رییس دانشگاه ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، فعالیت مراکز تزریق واکسیناسیون کووید۱۹ در استان و پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.
دکتر لطفی با اعلام اینکه فارس همچنان پیشتاز در تعداد تزریق واکسن در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است، ابراز امیدواری کرد تا با مشارکت عمومی و دخالت دستگاه‌های اجرایی استان، شاهد ریشه کن شدن این بیماری باشیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.