stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384459
  • 05 مرداد 1400 - 11:35
1

تماس برون مرزی دو کره احیا ‌شد

قلم | qalamna.ir :
گروه بین الملل:خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی به نقل از دفتر ریاست جمهوری سئول گزارش داد، خط تماس برون مرزی میان سئول و پیونگ‌یانگ پس از قطع شدن در سال گذشته، دوباره وصل شد.

خط ارتباطی میان سئول و پیونگ‌یانگ در ژوئن سال گذشته با اقدام کره‌شمالی علیه آنچه تلاش فعالان برای ارسال اطلاعیه‌های ضد پیونگ‌یانگ به آن سوی مرز توصیف می‌کرد، قطع شد.
علاوه بر این، در گزارش یونهاپ به نقل از پارک سو-هیون، دبیر روابط عمومی کاخ آبی آمده است که رهبران دو کره از ماه آوریل نامه‌های شخصی رد و بدل می‌کردند و هدفشان ارتقای مناسبات میان این دو کشور بود و در نهایت روی احیای خط تلفن مستقیم توافق کردند.
براساس گزارش یونهاپ، کره‌شمالی گفته است که احیای این خطوط ارتباط رسمی نقشی سازنده در ارتقای روابط بین دو کره ایفا خواهد کرد.  
همچنین خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به کی.سی.ان.ای گزارش داد: اکنون، همه ملت کره آرزو دارند که روابط شمال و جنوب در اسرع وقت بهبود یافته و از رکود خارج شود. این رهبران ارشد شمال و جنوب توافق کردند تا گام بزرگی در احیای اعتماد متقابل و ارتقای سازش از طریق احیای خطوط قطع شده دفتر ارتباطی بین دو کره بردارند که این حاصل تبادلات اخیر چندین نامه شخصی بوده است.
خطوط ارتباطی میان کره‌شمالی و کره‌جنوبی در ژوئن ۲۰۲۰ به دنبال اعتراض پیونگ‌یانگ علیه آنچه ناکامی سئول برای متوقف کردن اقدام فعالان در ارسال اطلاعیه‌های ضد کره شمالی در طول این مرز می‌خواند، قطع شد. در ۱۶ ژوئن، دفتر نمایندگی بین دو کره در انفجاری از سوی پیونگ‌یانگ منهدم شد.
در واکنش به اظهارات محکوم‌کننده کره‌شمالی، سئول ممنوعیت ضد اطلاعیه در این کشور اعمال کرد تا تنش‌ها میان دو کشور را خاموش کند. با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که این ممنوعیت نقض شده و باز هم انتقاد پیونگ‌یانگ را در پی داشته است.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.