stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384458
  • 05 مرداد 1400 - 11:34
1

خوزستان تابلوی همه بحران‌ها شده است

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان خوزستان تابلوی همه بحران های کشور شده است، مدعی شد: این موضوع به وضعیت مدیریت استانی و شهرستانی منصوبان وزیر کشور بر می گردد.
  مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در توضیح سوالش از وزیر کشور درباره علت عدم نظارت بر عملکرد شهرداری ها و عدم اجرای مفاد قانون شرایط انتخاب شهرداران گفت: مردم از ما می پرسند شما نماینده های مجلس در موضوعات مختلف مثل بحران های تنش آب خوزستان، مشکلات کرونا در سیستان و بلوچستان و شمال کشور، آب گرفتگی در استان خوزستان و یا حتی گران شدن سیمان و کم یاب شدن نان و آرد چه کاره هستید؟ اما پاسخ ما چیست؟

وی ادامه داد: هدفم از طرح سوال در هفته پایانی دولت این بود که پیامی به دولت و وزرای آینده داده شده و پاسخگویی در کشور باب شود.نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه انتصابات استانداران و فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت و برخی شهرداران کشور وظیفه وزیر کشور است، به مسوولیت های وزیر کشور در برخی شوراها و کارگروه ها اشاره کرد و افزود: قانون گذار به وزیر کشور و به تبع آن استانداران و فرمانداران اختیار داده که اعتبارات مصوب مجلس را برای حل مشکلات قبل از تبدیل شدن آن به بحران استفاده کند نه اینکه بعد از ایجاد بحران و به دنبال آن آسیب دیدن روحی و مالی مردم گفته شود که اختیاری نداشتیم که اگر این طور بود چرا در این ۸ سال از ظرفیت مجلس استفاده نکردید؟

وی با اشاره به قانون انتخاب شهرداران گفت: در این قانون شرایطی ذکر شده که از جمله آن داشتن ۹ سال سابقه مدیریت ارشد و با حداقل مدرک فوق لیسانس است اما فردی را منصوب کردید که تنها دو سال با مدرک دیپلم معاون فرهنگی شهرداری اهواز بود و بعد هم به کانون تبلیغاتی رفت اما چه طور فردی با شغل دولتی در کانون تبلیغاتی حضور پیدا می کند. همین فرد در سال ۹۸ با اخذ مدرک فوق لیسانس شهردار اهواز می شود.
وی ادامه داد: حدود ۳۲۶ قطعه زمین در اهواز حداقل به قیمت آن روز حدود ۳۵۰ میلیارد تومان به فروش رفت که تنها نیمی از این مبلغ دریافت شد و همان مبلغ نیز به پروژه‌های غیرضرور تخصیص یافت، در شرایطی که خانه‌های مردم در شهر اهواز تنها با بارش ۱۱ میلیمتری باران یک متر به زیر فاضلاب می‌رود، آنگاه برای ساماندهی این معضل اعلام شد که ۲۰ میلیارد تومان منابع در اختیار نداریم، در همان زمان با وجود این مشکل مردم حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای تقاطع غیرهمسطح بدون مصوبه شورای عالی ترافیک تعریف شد؛ اقدامی که نشان از سوء مدیریت شما و استانداران و فرماندارانتان دارد.

یوسفی اضافه کرد: شما بدون طی شدن روند قانونی به شهرداری‌ها که صلاحیت نداشت، حکم دادید و بعد از آن استاندار وقت مصوبه شورای تأمین را دریافت کرد، اگرچه برخی اعضای این شورا اعلام کردند که ما راضی نبودیم اما فرماندار شما شب قبل از استیضاح و عزل شهردار مانع انجام این کار شد و سازمان بازرسی هم طی ارسال دو نامه عواقب انتصابات شما را اعلام کرد. آقای رحمانی فضلی نتیجه انتصابات شما در خوزستان، آبگرفتگی اهواز، بوشهر، بندرعباس و نارضایتی مردم بود.

وی ادامه داد: مجلس در بودجه سالانه امسال ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات در نظر گرفت اما متأسفانه رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس جمهور برایشان اهمیتی نداشت که قبل از وقوع بحران مدیریت لازم را انجام دهند. حتی مجلس در شرایط کنونی تنش آبی هم منابعی حدود دو هزار میلیارد تومان از محل اصلاح قیمت برق فولاد برای حل مشکلات آب شرب استان‌ها و روستاها را در نظر گرفت که با وجود دریافت این مبلغ توسط دولت از روی قبض‌ها، اما پرداخت نشد.

یوسفی با اشاره به انتخابات شوراها گفت: نتیجه انتصابات شما در استان خوزستان باعث شده که هنوز انتخابات شورای شهر اهواز تأیید نشده، شما به وعده خود عمل نکردید که این موجب نارضایتی مردم شد و بعد به نمایندگان مجلس تهمت زدید.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از ۴ سال نبود قانون در حوزه اداری استخدامی نیروهای شهرداری‌، مجلس در تبصره ۱۲ قانون بودجه تصویب کرد تا طی ۳ ماه نیروهای شهرداری و دهیاری تعیین تکلیف شوند اما هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفت تا اینکه دولت در روزهای پایانی قصد استخدام حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر را کرده آن هم در شرایطی که هنوز نیروهای شرکتی و پیمانکاری شهردای‌ها و دهیاری‌ها تبدیل وضعیت نشده اند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.