stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384429
  • 05 مرداد 1400 - 11:11
2
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

پیشگیری در حوزه بهداشت و درمان یک اولویت است

پیشگیری در حوزه بهداشت و درمان یک اولویت است
مرکزی_ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پیشگیری در حوزه بهداشت و درمان یک اولویت است و در مورد بیماری سرطان نیز اهمیت بیشتری دارد که بیمارستان تخصصی آیت الله خوانساری کارنامه قابل قبولی در این حوزه دارد.
قلم | qalamna.ir :

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در نشست اعضای هیات امنای بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک، افزود: جایگاه و پیشرفت بیمارستان آیت الله خوانساری امروز در وضعیت بسیار خوبی است و توسعه روز افزون این بیمارستان در کاهش و درمان بیماری سرطان نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی آحاد مردم در موج پنجم کرونا ابراز کرد: بسیج همه امکانات و تجهیزات برای مقابله همه جانبه و درمان کرونا باید قابل توجه باشد، ضمن اینکه استان مرکزی از ابتدای کرونا همواره در مسیر مبارزه پیشگام و پیشتاز بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: اختصاص مصلی اراک به مرکز اصلی واکسیناسیون نشان از عزم جدی مسئولان استان به سلامت مردم و جامعه دارد و امیدواریم با مشارکت همه دستگاه‌ها و البته رعایت پروتکل‌ها توسط مردم آسیب‌های کرونا کاهش پیدا کند و شر این بیماری از جامعه بشریت کنده شود.

دری نجف‌آبادی یادآوری کرد: ۱۰ میلیارد ریال از طرف دفتر نماینده ولی فقیه و استانداری مرکزی برای تکمیل فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری هدیه می‌شود و انتطار می‌رود با مشارکت گسترده خیران این واحد درمانی به زودی بهره‌برداری شود.

استاندار مرکزی نیز گفت: روند تکمیلی طرح‌های درمانی خیرساز استان مرکزی شتاب چشمگیری دارد که این نشان از روحیه فداکاری و ایثار مردم استان است.
سیدعلی آقازاده افزود: عملکرد مجمع خیران سلامت استان مرکزی در یک دهه اخیر بسیار قابل تقدیر است و اقدامات قابل توجهی در حوزه سلامت و بهداشت مردم انجام شده که نیاز است استمرار داشته باشد.

سید علی آقازاده ادامه داد: بیش از ۱۶۷ هزار دوز واکسن کرونا تاکنون در استان مرکزی تزریق شده که با اختصاص مصلی اراک به بزرگترین مرکز واکسیناسیون استان و حتی کشور، این مهم شتاب بیشتری خواهد گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز بیان کرد: نزدیکی استان مرکزی و شهر اراک به پایتخت کشور نه تنها فرصت محسوب نمی‌شود بلکه بزرگترین تهدید در حوزه سلامت است چرا که نیروهای متخصص که وارد استان مرکزی می‌شوند، خانواده خود را به همراه نمی آورند و اگر کوچکترین کمبودی در در حوزه تجهیزات مشاهده کنند دیگر تمایلی به ماندن در استان نخواهند داشت.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: سطح درآمد پزشکان متخصص استان در ماندگاری آنها بسیار اثرگذار است و لذا نیاز است نیروهای متخصص در استان از حمایت کافی برخوردار باشند تا انگیزه آنها برای خدمت به مردم دوچندان شود.
وی ادامه داد: امسال در سطح شهر اراک ۱۰ اورژانس کلنگ زنی شده که چهار پایگاه تاکنون به بهره‌برداری رسیده و ۶ پایگاه نیز در دستور کار است که تا پایان سال ۵۰ درصد آنها نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: در سطح شهر اراک روزانه ۹ هزار دوز واکسن کرونا تزریق می‌شود که ۲ هزار دوز آن در مصلی اراک به جامعه هدف ارائه می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.