stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384427
  • 05 مرداد 1400 - 10:46
2

کتاب ‌های کمک آموزشی پایه هفتم

قلم | qalamna.ir :
بنابراین نیاز است تا دانش آموزان از کتب کمک درسی استفاده کنند تا به درک بهتر و عمیق‌تری از مباحث درسی خود دست یابند. از جمله کتاب‌هایی که نیازمند شرح بیشتری هستند می‌توان به کتاب ریاضی هفتم اشاره کرد. بنابراین در این مقاله قصد داریم برخی از کتاب‌های کمک آموزشی مناسب برای پایه هفتم تحصیلی را معرفی نماییم.


 
ریاضی هفتم سری EQ
این دسته از کتاب‌های کمک درسی، با هدف ارائه محتوای آموزشی به طور کامل، طراحی شده‌اند تا از این طریق بتوانند مسیر آموزش و یادگیری را برای دانش آموزان پایه هفتم تحصیلی تسهیل گردانند. کتاب ای کیو در ابتدای هر بخش دارای درسنامه است. این درسنامه‌ها بسیار روان به نگارش در آمده‌اند. بنابراین دانش آموز با مطالعه آن می‌تواند هم به یادگیری بپردازد و هم به مرور سریع درس‌ها در شب امتحان دست بزند.
تمرین‌های طبقه بندی شده، بخش دیگری از این کتاب کمک آمورزشی است. پرسش‌های امتحانی، پرسش‌های کامل کردنی، جور کردنی، چند گزینه‌ای، کوتاه پاسخ، تشریحی و … از جمله تمرینات این کتاب هستند. در این کتاب هم‌چنین آزمون‌های نوبت اول و دوم به همراه پاسخ تشریحی آن‌ها ارائه شده است. این عامل باعث می‌شود دانش آموز بتواند با نحوه سوالات امتحانی آشنا شود. انتشارات گاج این کتاب را چاپ و منتشر کرده است.
 
علوم هفتم سری شاهکار
مجموعه کتاب‌های آموزشی و کمک درسی شاهکار، توسط انتشارات کلاغ سپید طراحی و تدوین شده‌اند. هدف اساسی از طراحی این مجموعه کتب، آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در آزمون‌های کلاسی است. این کتاب، در دو بخش مجزا تالیف و تدوین شده است. در بخش اول کتاب علوم هفتم سری شاهکار، دانش آموز می‌تواند با مطالعه درسنامه به مباحث کتاب درسی مسلط شود. هم‌چنین در این بخش از انواعی از پرسش‌های طبقه بندی شده و هدفدار نیز استفاده شده که به منظور آشنایی دانش آموز با انواع مختلف سوالات امتحانی طراحی و تدوین شده است. دانش آموز با مطالعه این کتاب کمک درسی می‌تواند به فهم بیشتر و عمیق‌تری از کتاب درسی دست یابد.
بخش دوم کتاب علوم پایه هفتم سری شاهکار، شامل سوالات امتحانی پر تکرار و مهم است. هم‌چنین پاسخ سوالات به صورت کاملا تشریحی در این کتاب آورده شده است. این کتاب با آخرین تغییرات کتاب درسی هماهنگی دارد.


 
ماجراهای من و درسام خیلی سبز ریاضی هفتم
کتاب ماجراهای من و درسام خیلی سبز برای ریاضی هفتم تحصیلی، از سری کتاب‌های انتشارات خیلی سبز است که برای آموزش و تعلیم دروس به دانش آموزان و هم‌چنین پرسش از آنان طراحی و تدوین شده است. این کتاب شامل درسنامه‌های کاملی از مجموعه دروس ریاضی پایه هفتم تحصیلی است و در کنار آن از سوالات تشریحی نیز استفاده شده تا از طریق پاسخگویی به آن، دانش آموزان بتوانند به فهم بیشتر مطالب درسی دست یابند. ماجراهای من و درسام خیلی سبز ریاضی هفتم، هم‌چنین از پاسخ‌های کاملا تشریحی نیز ایجاد شده و بخش‌هایی از آن نیز دارای پرسش‌های چهار گزینه‌ای مناسب است.
 
کتاب مرشد ریاضی هفتم
این کتاب از سری کتاب‌های تیز هوشان به شمار می‌رود و توسط انتشارات مبتکران طراحی و تدوین شده است. کتاب مرشد ریاضی هفتم، دارای بیش از ۲۱۰۰ پرسش چهار گزینه‌ای است. هم‌چنین از بیش از ۳۰۰ نکته مهم به وجود آمده است. از این طریق، تمامی پرسش‌ها به دانش آموزان آموزش داده می‌شود. این دسته از پرسش‌ها در بیشتر موارد، در آزمون‌های ورودی مدارس تیزهوشان مورد استفاده قرار گرفته‌اند و یا در مدارس نمونه مردمی و آزمون‌های پیشرفت تحصیلی سمپاد به کار رفته‌اند و یا در مسابقات داخلی کشور و یا خارج از کشور طراحی و تدوین شده‌اند.
 
کتاب کار خیلی سبز علوم هفتم
کتاب کار خیلی سبز علوم پابه هفتم تحصیلی، تمرین‌های بسیار متنوعی را برای دانش آموزان تدارک دیده است. از جمله این تمرینات می‌توان به پر کردن جاهای خالی و یا تشخیص درست و نادرست اشاره کرد. هم‌چنین در بخش‌هایی از این کتاب کمک آموزشی، دانش آموزان با پرسش‌هایی مواجه خواهند شد که باید به آن‌ها پاسخ کوتاه بدهند و یا برخی از پرسش‌ها به صورت دو یا چند گزینه‌ای طراحی شده‌اند. از طرف دیگر، در این کتاب، محتوای کتاب درسی به طور کامل به دانش آموز آموزش داده می‌شود. از کتاب کار علوم خیلی سبز در پایه هفتم تحصیلی می‌توان برای انجام تمرینات درس علوم در خانه استفاده کرد و یا این کتاب را در هنگام حل تمرین در کلاس درس مورد استفاده قرار داد.
 
کتاب سه سطحی علوم هفتم
سری کتاب‌های سه سطحی، توسط انتشارات کانون فرهنگی آموزش تهیه و تدوین شده‌اند. این دسته از کتا‌ب‌های کمک درسی از پرسش‌های چند گزینه‌ای تشکیل شده‌اند که بر اساس آمار و میزان مراجعه دانش‌آ‌موزان در آزمون‌های قلم چی درجه بندی شده‌اند. این دسته از محصولات کمک آموزشی دارای پاسخنامه‌های کاملا تشریحی هستند.

کتاب مطالعات اجتماعی هفتم سری سیر تا پیاز
این دسته از کتاب‌های کمک آموزشی، توسط انتشارات گاج تهیه و تدوین شده‌اند. کتاب مطالعات اجتماعی سیر تا پیاز هفتم، شامل سه بخش مجزا است. بخش اول این کتاب از درسنامه به وجود آمده و بر طبق سرفصل‌های کتاب درسی طراحی شده است. آموزش کامل مطالب درسی و هم‌چنین تعاریف و اصطلاحات مهم از ویژگی‌های اصلی این بخش است.
بخش دوم کتاب مطالعات اجتماعی سیر تا پیاز هفتم، بخش امتحانی است و شامل پرسش‌های تشریحی است. در حقیقت می‌توان گفت این بخش از کتاب با هدف بهبود بخشیدن به معدل کلاسی دانش آموزان تهیه و تالیف شده است و هم‌چنین به تثبیت مفاهیم درسی نیز کمک می‌کند. بخش سوم این کتاب، بخش تست و یا پرسش‌های چهار گزینه‌ای است تا از این طریق، میزان تسلط دانش آموز بر محتوای کتاب درسی افزایش پیدا کند و از شگردهای تست زنی آگاهی یابد. بنابراین دانش آموز با مطالعه این کتاب می‌تواند بر مباحث درسی خود مسلط شود و آمادگی شرکت در آزمون‌های مختلف را نیز به دست آورد.
برای خرید کتاب ریاضی هفتم و هم‌چنین انواع بازی فکری می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کتاب مراجعه نمایید.
 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.