stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384417
  • 05 مرداد 1400 - 10:36
1

قیمت قهوه رکورد زد

قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی:  بهای معاملات قهوه عربیکا به رکورد بالای جدیدی صعود کرد و روند افزایشی چشمگیر خود را در پی از بین رفتن محصول برزیل بر اثر سرمازدگی، ادامه داد.جودی گانس، مشاور باسابقه صنعت قهوه اظهار کرد: قیمت این دانه مرغوب قهوه که محبوب استارباکس و سایر شرکت‌های زنجیره‌ای قهوه است، در یک هفته بیش از ۳۰ درصد صعود کرد و احتمالا به بیش از سه دلار در هر پوند خواهد رسید. آخرین بار در سال ۲۰۱۱ قیمت دانه قهوه به بالای سه دلار در هر پوند رسیده بود.

قیمت معاملات قهوه در پی از بین رفتن درختان قهوه در برزیل بر اثر خشکسالی و سپس دو موج سرمای بی موقع در کمتر از یک ماه، سر به فلک کشیده است. دمای منجمد کننده هفته گذشته به درختان جوان آسیب زد که باید بریده یا از نو کاشته شوند. طبق گزارش ایکام ریسرچ، این مسئله به مدت سال‌ها روی تولید تاثیر خواهد گذاشت و محصول سال آینده را حداکثر ۵.۲ میلیون کیسه کاهش می‌دهد. یک کیسه قهوه ۶۰ کیلوگرم معادل ۱۳۲ پوند وزن دارد.سایر تولیدکنندگان بزرگ مانند اندونزی هم محصول قهوه کمتری برداشت می‌کنند. برزیل در ۴۰ درصد از تولید جهانی قهوه سهم دارد و کاهش عرضه این کشور روی قیمت‌های بازار جهانی تاثیر می‌گذارد.بهای معاملات قهوه حداکثر ۱۴ درصد صعود کرد و به ۲.۱۵۲ دلار در هر پوند رسید که بالاترین میزان از اکتبر سال ۲۰۱۴ است.

پیش بینی می‌شود دمای هوا در روز‌های آینده در برزیل سردتر شود که به محصولات آسیب می‌زند. احتمال یخبندان در سائوپائولو و جنوب ایالت میناس گریس در موج سرمایی که برای ۲۹ ژوییه پیش بینی شده، افزایش پیدا کرده است.بر اساس گزارش بلومبرگ، افزایش قیمت قهوه عربیکا به معنای قیمت‌های بالاتر برای مصرف کنندگان در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های قهوه است. این امر به نگرانی‌ها نسبت به تورم غذایی جهانی که با افزایش هزینه‌های حمل و اختلالات زنجیره تامین تشدید شده است، اضافه می‌شود.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.