stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384387
  • 05 مرداد 1400 - 9:05
2

نشانه‌های هشدار دهنده فشارخون بالا

قلم | qalamna.ir :
گروه سلامت: ابتلا به عارضه فشار خون بالا تنها مختص به افراد میانسال نیست و هر فرد بالای ۲۰ سال لازم است برای برخورداری از سلامت کامل، فشار خون خود را تحت کنترل داشته باشد.خطرناک ترین نکته در مورد فشار خون بالا این است که ممکن است این بیماری برای سالها مورد توجه قرار نگیرد زیرا با علائم برجسته و آشکاری همراه نیست. این بیماری تنها زمانی تشخیص داده می شود که به یک سطح خطرناک رسیده و سایر اعضای بدن را تحت تاثیر قرار داده باشد. همچنین این عارضه می تواند به مشکلات جدی مانند حمله قلبی و سکته مغزی منجر شود.روزنامه “تایمز آو ایندیا” در مطلبی به برخی از نشانه های فشار خون بالا اشاره کرده که در صورت مشاهده، ضرورت دارد فرد به پزشک مراجعه کند.

تنگی نفس: افرادی که از فشارخون ریوی رنج می برند، معمولا به راحتی به تنگی نفس دچار و در انجام کارهای روزمره با مشکل روبرو می شوند. اما احساس خفگی ناگهانی می تواند نشانه سکته مغزی و حمله قلبی نیز باشد. فشار خون بالا برای طولانی مدت می تواند منجر به احساس خستگی و تنگی نفس شود.

مشاهده لکه های خون در چشم ها: وجود لکه قرمز رنگ در چشم که به آن خونریزی نیز می گویند می تواند در نتیجه افزایش فشار خون باشد. وارد شدن فشار زیاد به جداره رگها ممکن است باعث کشیدگی بافتها شود که پس از مدتی آسیب می بیند. همچنین درصورتیکه برای مدت زمان طولانی درمان نشود به عروق و اعصاب بینایی چشم آسیب می رساند. گاهی اوقات لکه های خونی در چشم بدون دلیل مشخصی ایجاد می شوند که در هر صورت ضرورت دارد فرد تحت معاینه پزشک متخصص قرار گیرد.

سرگیجه: سرگیجه ناگهانی و از دست دادن تعادل یا هماهنگی اعضای بدن از علائم هشدار دهنده سکته مغزی است و همچنین یکی از نشانه های شایع فشار خون بالا در طولانی مدت است.علاوه بر این، سرگیجه ناگهانی که گاهی اوقات از بالا بودن فشار خون ایجاد می شود ممکن است به دلیل کند شدن فرایند اکسیژن رسانی به مغز باشد. همچنین سرگیجه می تواند ناشی از مصرف داروی فشار خون بالا باشد.

اضطراب: فشار خون بالا می تواند احساس اضطراب ایجاد کند. اضطراب شدید منجر به بروز علائمی مانند تنگی نفس، تعریق و لرزیدن می شود. تمامی این نشانه ها، مراجعه به پزشک را ضروری می کند. اضطراب حتی می تواند سطح فشار خون را افزایش دهد که ممکن است تاثیر زیادی بر سلامت روان و جسم بگذارد.

استفراغ: فشار خون بالا ممکن است منجر به علائمی مانند استفراغ شود. مشاهده این نشانه از فشار خون بالا نشان دهنده ضرورت مراجعه فوری به پزشک است. علائم دیگر فشار خون بسیار بالا ممکن است شامل احساس گیجی، خونریزی بینی و تاری دید شود.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.