stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384354
  • 04 مرداد 1400 - 18:50
0

آشنایی با انواع مصونیت برای مقابله با کرونا

قلم | qalamna.ir :
گروه علمی:یک ایمونولوژیست روسی، درباره انواع ایمنی و تفاوت آن‌ها برای محافظت از بدن در برابر ویروس کرونا توضیحاتی داد. پروفسور سرگئی تسارنکو یک ایمونولوژیست روس اظهار کرد: پزشکان از اصطلاح “مصونیت استریل شده” و “غیر استریل” استفاده می‌کنند؛ این اصطلاحات معمول نیستند اما از نظر ویروس شناسان مؤثر است.
 

او افزود: ایمنی “استریل شده” با وجود تعداد زیادی آنتی بادی مشخص می‌شود که از پیشرفت بیماری جلوگیری می‌کند، به این معنی که ویروس را به محض ورود به بدن از بین می‌برد.این ایمونولوژیست ادامه داد: اما شاخصه ایمنی “غیر استریل” کمبود تعداد آنتی بادی در بدن است، اما به دلیل تماس قبلی با ویروس یا در نتیجه واکسیناسیون، امکان تولید سریع مقدار لازم وجود دارد. به این معنا که اگر فردی به گونه جدیدی از ویروس آلوده نشود، به این بیماری مبتلا خواهد شد، اما به صورت خفیف یا متوسط.

این استاد دانشگاه می‌گوید: مصونیت استریل به این معنی است که نیرو‌های زیادی (آنتی بادی) برای محافظت در برابر دشمن وجود دارد؛ بنابراین فرد بیمار نخواهد شد، حتی اگر سویه ویروس تغییر یافته باشد.”سرگئی تسارنکو تصریح کرد: ایمنی “غیر استریل”، به دلیل کمبود آنتی بادی به این نام خوانده می‌شود و در نتیجه واکسیناسیون علیه ویروس یا ابتلای قبلی حاصل می‌شود.

او می‌گوید: این نیرو‌ها (آنتی بادی ها) برای بسیج شدن مقابل ویروس به یک دوره مشخص نیاز دارند؛ به گونه‌ای که در این مدت، در صورتی با یک گونه تهاجمی مواجه شود، امکان ابتلا حتی به شکل خطرناک نیز وجود دارد.
این استاد دانشگاه تأکید کرد: فرد در بیشتر موارد به یک نوع خفیف از بیماری مبتلا می‌شود و همچنین ممکن است شکل شدید حاد آن را بگیرد و حتی بمیرد؛ زیرا ویروس از مکانیسم‌های مختلفی برای نفوذ و پنهان شدن در داخل سلول‌ها استفاده می‌کند.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.