stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384324
  • 04 مرداد 1400 - 17:19
0

مدال تیمی تکواندو در جدول محاسبه نمی‌شود

قلم | qalamna.ir :
براساس پیشنهاد فدراسیون جهانی تکواندو و تایید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای نخستین‌بار رقابت‌های تیمی مشترک تکواندو به صورت آزمایشی در بازی‌های المپیک توکیو برگزار شد.  تیم ایران و چین موفق شدند از طریق رقابت‌های جام جهانی و هنرهای رزمی سهمیه حضور در این رویداد را بدست آورند و تیم‌های ساحل عاج، روسیه و ژاپن نیز دیگر تیم های حاضر در این مسابقات بودند. بر اساس قرعه کشی که دو هفته مانده به شروع مسابقات انجام شد چین، ساحل عاج و روسیه در گروه اول و ایران و ژاپن نیز در گروه دوم قرار گرفتند. ایران و ژاپن ظهر امروز (دوشنبه – ۴ مردادماه) و در سومین روز این مسابقه به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت تکواندوکاران کشورمان موفق شدند با نتیجه ۵۲ بر ۳۱ به برتری برسند و به فینال راه پیدا کنند.
 تیم ایران در دیدار فینال به مصاف چین خواهد رفت که با دو پیروزی مقابل روسیه و ساحل عاج در گروه اول موفق به حضور در دیدار پایانی شد.
 گفتنی است که طبق مسابقات قبلی که به این شیوه برگزار شده است؛ هر تیم می‌بایست حداقل ۴ و حداکثر ۵ تکواندوکار در ترکیب خود داشته باشد که یک ورزشکار به عنوان نفر ذخیره اعلام می‌شود و ۲ هوگوپوش مرد با یکدیگر و ۲ تکواندوکار زن نیز با هم مبارزه می‌کنند. تیم ملی تکواندو ایران با ترکیب امیرمحمد بخشی، عرفان ناظمی، کیمیا همتی و ملیکا میرحسینی به مصاف رقبای خود می‌رود. هدایت این نفرات برعهده وحید عبداللهی به عنوان سرمربی است. آرش فرهادیان نیز به عنوان سرپرست در کنار تیم حضور دارد. ناگفته نماند این رقابتها به صورت آزمایشی در المپیک برگزار می‌شود و مدال این بخش تکواندو در جدول توزیع مدالها محاسبه نمی‌شود.

     

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.