stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 384314
  • 04 مرداد 1400 - 15:39
0
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد،

کنترل کرونا نیازمند همکاری بین بخشی و اراده جمعی است

کنترل کرونا نیازمند همکاری بین بخشی و اراده جمعی است
مرکزی_ رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید تمامی  مردم، نهادها و همچنین دستگاه‌ها و عوامل موجود، همکاری‌های لازم را در مدیریت اپیدمی کرونا برعهده بگیرند و به‌ عنوان حلقه‌های یک زنجیره در راستای مدیریت هوشمند عمل کنند.
قلم | qalamna.ir :

دکتر سید محمد جمالیان در نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، بیان کرد: علیرغم وظایف مشخص شده در مدیریت هوشمند بیماری کرونا، شاهد عادی انگاری مردم و مسئولین در سطح استان هستیم به طوریکه از زمان قرمز شدن وضعیت کرونایی اراک، تمامی تجمعات، ترددها، مراسم های جشن و عروسی ها بیشتر و پارک ها و مراکز تفریحی نیز شلوغ تر شده است که اگر پیگیری های لازم توسط دستگاه های مربوطه صورت نگیرد هزینه و تاوان سختی پرداخت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت کرونا بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست، گفت: برگزاری مراسم عروسی و تجمعات، مراسم های ورزشگاه امام خمینی(ره)، مراسم های برخی از مساجد و فعالیت برخی از استخرها در استان یک معضل جدی محسوب می شوند و برای مدیریت این شرایط نیازمند ورود دستگاه های مربوطه هستیم و مدیریت و کنترل این شرایط تنها با همکاری مردم و عوامل بین بخشی امکان پذیر است.

جمالیان در ادامه خواستار همکاری بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی در تامین دارو شد تا بتوان در این پیک از کمبود دارو جلوگیری کرد.

وی با اشاره وضعیت وخیم پیک پنجم کرونا و ابتلا و درگیری بیشتر کودکان، گفت: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان های سطح استان حتی مراکز درمانی خصوصی و تامین اجتماعی تکمیل است و پیش بینی می شود که روز های خوبی در پیش رو نخواهیم داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این جلسه در خصوص فرآیند واکسیناسیون نیز سخن گفت و ضمن تشکر و قدردانی از آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به دلیل اختصاص مصلی بیت المقدس اراک به مرکز واکسیناسیون و همچنین قدردانی از روسای دانشگاه های سطح استان به دلیل اهتمام جهت تجهیز این مرکز، گفت: تا روز پنجشنبه به غیر از شهرستان های ساوه و خمین، آمار واکسیناسیون در گروه سنی بالای ۸۰ سال به ۸۵ درصد، گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ به ۸۴ درصد، گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ به ۸۳ درصد، ۶۵ تا ۷۰ به ۷۶ درصد و ۶۰ تا ۶۵ نیز به ۶۴ درصد رسیده است و این مهم نشان وضعیت مطلوب و مناسب استان در زمینه واکسیناسیون می باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.