stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 384306
  • 04 مرداد 1400 - 15:25
0

۱۱۰ هزار معلم خراسان رضوی در برابر بیماری کووید۱۹ واکسینه می‌شوند

۱۱۰ هزار معلم خراسان رضوی در برابر بیماری کووید۱۹ واکسینه می‌شوند
خراسان رضوی- مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۱۰ هزار معلم در این استان در برابر بیماری کووید۱۹ واکسینه می‌شوند.
قلم | qalamna.ir :

دکتر محمد احمدیان، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این مطلب بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در نشست هماهنگی در خصوص واکسیناسیون معلمان با آموزش و پرورش از امروز تا پانزدهم شهریور ماه تمامی معلمان خراسان رضوی واکسینه می‌شوند.
وی اضافه کرد: در این بازه زمانی ۴۳ روزه ۱۱۰ هزار معلم استان واکسینه می‌شوند که از این تعداد ۷۰ هزار نفر از آنان معلمان مدارس در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۴۰ هزار نفر معلمان مدارس سایر شهرستان‌ها هستند.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که پایگاه‌های تزریق واکسیناسیون ویژه معلمان دایر شده است گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تعداد ۳۸ مرکز تجمیعی در مدارس برای واکسیناسیون معلمان خراسان رضوی دایر شده که پنج مرکز آن در مشهد بوده و ۳۳ مرکز دیگر هم در شهرستان‌های استان(هر شهرستان یک مرکز) است.

احمدیان افزود: فعالیت این پایگاه‌ها از روز دوشنبه چهارم مرداد آغاز می‌شود و تا نیمه اول شهریور ماه اتمام می‌یابد که دغدغه‌ای برای شروع سال تحصیلی جدید نباشد و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تمامی معلمان تا ۱۵ شهریور واکسن دوم را دریافت می کنند.

وی در خصوص ساعت کاری پایگاه‌های واکسیناسیون معلمان اظهار داشت: این پایگاه‌ها همه روزه از ساعت هفت تا ۱۹ به صورت یک سره در ۲ نوبت صبح و عصر  و در هر شیفت کاری ۶ ساعت فعالیت دارند که ساعت فعالیت نوبت صبح از هفت تا ۱۳ و نوبت عصر از ۱۳ تا  ۱۹ است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که زمان حضور معلمان برای  تزریق به آنان اعلام می‌شود تا تجمعی در محل صورت نگیرد تاکید کرد: پیش‌بینی ما حضور هشت تیم در هر پایگاه(چهار تیم در هر شیفت) و تزریق ۸۰۰ تا هزار نفر در هر روز است که تا زمان مقرر تمامی معلمان استان واکسینه شوند.

احمدیان افزود: از ۱۵ شهریور که واکسیناسیون معلمان تمام می‌شود فعالیت پایگاه‌های ویژه این گروه تعطیل نمی‌شود و این پایگاه‌ها در امر تزریق واکسن کرونا به گروه‌های هدف، یاریگر دیگر پایگاه‌های فعال در این خصوص خواهند بود.

وی در خصوص تزریق واکسن کرونا به دانش‌آموزان پایه دوازدهم که اخبار آن در رسانه‌ها اعلام شده نیز اظهار کرد: هنوز ابلاغیه‌ای از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت نشده است اما اگر بنا به انجام این کار باشد آمادگی کامل داریم و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این رابطه گفت: فایل حاوی اطلاعات کد ملی معلمان از طریق وزارت آموزش و پرورش به وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ارسال شده و به تبع آن اداره کل آموزش و پرورش استان با دانشگاه علوم پزشکی جلسات هماهنگی را برگزار کرده است.
قاسمعلی خدابنده افزود: مکانهایی از سوی این اداره کل و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای انجام واکسیناسیون معلمان در نظر گرفته شده است و به ترتیب به معلمان هر منطقه تاریخ و زمان مراجعه اعلام می‌شود.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشت و درمان دارند.

حدود هشت درصد جمعیت معلمان و ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزان کشور در خراسان رضوی حضور دارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.