stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 383135
  • 31 تیر 1400 - 14:50
0

رونمایی از پوستر همایش ملی پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی در شیراز

رونمایی از پوستر همایش ملی پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی در شیراز
فارس_ آیین رونمایی پوستر همایش ملی پژوهش‌های میان رشته‌ای و کاربردی زبان و ادبیات فارسی برگزار و احکام دبیران ابلاغ شد.
قلم | qalamna.ir :

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این آیین گفت: زبان و ادبیات فارسی هویتی اصیل و ناب است و در این زمانه که با هجمه‌های بیگانگان برای تغییر و تخریب هویت و فرهنگ ایران زمین رو به رو هستیم می‌بایست ما نیز پایگاه‌های ادبی و فرهنگی خود را تقویت کنیم و نقش مؤثرتری در این زمینه داشته باشیم.

همایش پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی مسیری برای مانایی ادبیات

وی افزود: این نوع همایش‌ها می‌توانند مسیر افتخار فرهنگ و مانایی ادبیات را در مسیر درست علمی بگذارند و راه را برای آیندگان سهل‌تر کنند.

سهرابی با بیان اینکه شورای گسترش زبان فارسی در وزارت فرهنگ و ار شاد اسلام تمام تلاش خود را برای پاسداشت زبان فارسی آنگونه پیش برده تا سردر اصناف نیز از این نگاه ادبی برخوردار شوند، گفت: همایش علمی پژوهش‌های میان رشته‌ای و کاربردی نیز که به همت مؤسسه پژوهشی سرای علم شهر راز در حال انجام است فارس را در راهرو عشق به ادبیات و فرهنگ دیگری قرار خواهد داد و بدون شک با حمایت و همدلی دانشگاهیان و فرهنگورانی که دلسوز و عاشق ادبیات و فرهنگ هستند پربار خواهد بود و مجموعه مقالات این همایش نیز در فرصتی مناسب چاپ شده و در دسترس قرار خواهد گرفت.

راه اندازی دبیرخانه دائمی در استان فارس منشاء خیر و برکات علمی و فرهنگی

محمد هادی فلاحی دبیر کمیته علمی زبان شناسی گفت: با توجه به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و هویت ملی در استان فارس بهتر است همه نگاه حمایت و همراهی خود را یک سو کنیم تا بتوانیم برای ادبیات این مرز و بوم روشنگری کنیم.
وی پیشنهاد داد: اگر این دبیرخانه با حمایت مرکز منطقه‌ای و اطلاع رسانی و همچنین پایگاه استنادی جهان اسلام به دلیل اهمیت و تعالی زبان و ادبیات فارسی به صورت دائمی در استان فارس راه اندازی شود می‌تواند منشاء خیر و برکات علمی و فرهنگی را به دنبال داشته باشد.
در این همایش ایوب دهقان کار مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان دبیر کمیته علمی آموزش زبان خارجی، احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان دبیر کمیته علمی آموزش زبان فارسی، محمد هادی فلاحی عضو هیات علمی مرکز منطقه‌ای و اطلاع رسانی علوم فارس به عنوان دبیر کمیته علمی زبان شناسی، علی امینی عضو هیات علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز به عنوان دبیر کمیته علمی زبان و ادبیات فارسی، و همچنین حسین افراسیابیان به عنوان دبیر اجرایی همایش و غلامرضا خوش اقبال به عنوان دبیر علمی همایش منصوب شدند.
قرار است آیین اختتامیه و اعلام برگزیدگان همایش یاد شده اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.