stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 383121
  • 31 تیر 1400 - 14:27
2

برخورد با قایق موتوری در سرخرود یک نفر را به کام مرگ فرستاد

برخورد با قایق موتوری در سرخرود یک نفر را به کام مرگ فرستاد

ساری – – رئیس هیئت نجات غریق مازندران گفت: متأسفانه عصر روز دیروز دومین حادثه دریایی طی دو روز در مازندران ثبت شد که سبب مرگ یک مسافر در آب‌های سرخرود شد و یک نفر دیگر نیز بر اثر غرق شدگی جان باخت.

قلم | qalamna.ir :

نقی کریمیان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با اظهار کرد: پس از این که در نخستین روز تعطیلات ۶ روزه کرونایی شاهد یک حادثه دریایی در سواحل تنکابن و قطع شدن پای یک نفر بر اثر برخورد با پره قایق موتوری بودیم، متأسفانه عصر دیروز یک مسافر بر اثر حادثه‌ای مشابه جان خود را از دست داد.

وی افزود: این حادثه عصر چهارشنبه ۳۰ تیر در آب‌های سرخرود اتفاق افتاد که بر اثر برخورد قایق موتوری با یکی از مسافران در آب و آسیب‌دیدگی جدی از ناحیه سر، با وجود انتقال مصدوم به بیمارستان توسط نیروهای امدادی، فرد حادثه‌دیده در بیمارستان جان باخت.

به گفته این مسئول، دیروز دو  غریق نیز توسط منجیان غریق از آب بیرون آورده شدند که یکی از آن ها در راه بیمارستان جان باخت و تعداد غرق شدگان دریا در مازندران طی دو روز ابتدایی تعطیلات ۶ روزه کرونایی به ۵ نفر رسید.

رئیس هیئت نجات غریق مازندران خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر همواره نسبت به افزایش حوادث دریایی هشدارهای لازم را مطرح کردیم و باز هم تأکید می‌کنیم که در صورت توجه نکردن به ساماندهی شناورها و همچنین بی‌توجهی مردم به مسائلی مانند قرار نگرفتن در مسیر شناورهای تندرو این حوادث افزایش می‌یابد.

کریمیان تصریح کرد: به افرادی که در دریا حضور می‌یابند تأکید می‌کنیم که با توجه به تعطیل بودن طرح‌های دریا در صورت امکان از شنا در دریا خودداری کنند و اگر هم قصد شنا در دریا دارند، حتما در مناطق امن وارد آب شوند و برای پیشگیری از بروز تصادم‌های دریایی با شناورها از قرار گرفتن در مسیر این شناورها بپرهیزند.

وی افزود: متأسفانه برخی از افراد که هدایت شناورها را در مناطق گردشگرپذیر در اختیار دارند نیز وارد محدوده شنای مسافران می‌شوند و حوادث تلخی را رقم می‌زنند.

رئیس هیئت نجات غریق مازندران خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر توانستیم با کمک مسئولان و همراهی مردم تعداد غرق‌شدگان را به شکل محسوسی کاهش دهیم و به کمتر از ۵۰ نفر برسانیم. اما حوادث دریایی در حال افزایش است و باید از حالا به فکر فرهنگسازی و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تعیین قوانین برای این موضوع باشیم.

کریمیان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قایقرانی، جت‌اسکی، فلای‌بورد و پاراسل که هر سال تعدادشان در ساحل دریای مازندران بیشتر می‌شود باید بیشتر تحت نظارت قرار بگیرند.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.