stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 383100
  • 31 تیر 1400 - 10:12
0
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان خبر داد؛

ارسال خون از اصفهان به سیستان و بلوچستان

ارسال خون از اصفهان به سیستان و بلوچستان
اصفهان_ مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه اخیراً در سیستان و بلوچستان به دلیل اتفاقاتی که رخ داده نیاز به خون داشته‌اند واز اصفهان برای نیازمندان خون ارسال شده است، اضافه کرد: این روند برای همه نیازمندان ادامه خواهد داشت.
قلم | qalamna.ir :

فتوحی با بیان اینکه ذخیره خونی در اصفهان در حد مطلوب نیست، اظهار داشت: به همه گروه‌های خونی نیاز داریم و از مردم نوعدوست اصفهان انتظار داریم که همچنان نیازمندان به خون را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه انقضای برخی از فرآورده‌های خونی بسیار کوتاه مدت است، ابراز داشت: مشخصاً پلاکت خون را می‌توان عملاً به مدت سه روز ذخیره نگه داشت و از این رو هر روز باید اهدای خون داشته باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه فرآورده‌های خونی توسط فناوری‌های نوین روز تهیه می‌شود، ادامه داد: پلاکت، پلاسمای کووید، پلاسمای ضدهاری و … با استفاده از روش «آفرزیس» جداسازی می‌شود.

بخش زیادی از فرآورده های خونی در اصفهان به روش سنتی تهیه می‌شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه همچنان بخش زیادی از فرآورده‌های خونی در اصفهان به صورت سنتی تهیه می‌شود، ابراز داشت: باید توجه داشت که فرآورده‌هایی که با استفاده از فناوری‌های نوین تأمین می‌شود کیفیت بالایی دارد و میزان ماندگاری آنها نیز زیاد است.

فتوحی با بیان اینکه در روش جداسازی فرآورده‌های خونی به روش فناوری‌های نوین زمان بیشتری از اهدا کننده گرفته می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که این فرآورده‌ها کیفیت بیشتری نیز دارند.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۴۰۰ الی ۴۵۰ نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون استان اصفهان مراجعه می‌کنند، ادامه داد: بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از این افراد موفق به اهدای خون نمی‌شوند که برخی از آنها به صورت دائمی امکان اهدای خون ندارند و برخی بعد از مدتی توان اهدای خون را دارند.

اهدای ۳۰ هزار واحد خون در ۳ ماه امسال

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه طی سه ماه نخست سال جاری بیش از ۳۰ هزار اصفهانی اهدای خون داشته‌اند، اضافه کرد: با شیوعکرونا اهدای خون در همه دنیا بین ۳۰ تا ۴۰ درصدی رو به رو بوده‌اند و این در حالی است که در اصفهان این کاهش کمتر از ۱۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه ماهانه به صورت میانگین یک هزار واحد خون به بیماران مبتلا به تالاسمی اهدا می‌شود، افزود: بخش دیگری از خون اهدایی نیز به بیماران مبتلا به سرطان و هموفیلی اهدا می‌شود.

فتوحی با اشاره به اینکه شبکه اهدای خون سراسری است، ابراز داشت: دستورالعمل و تعهدی داریم که در زمان نیاز به دیگر استان‌های کشور نیز خون ارسال کنیم.

وی با بیان اینکه اخیراً در سیستان و بلوچستان به دلیل اتفاقاتی که رخ داده نیاز به خون داشته‌اند واز اصفهان برای نیازمندان خون ارسال شده است، اضافه کرد: این روند برای همه نیازمندان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در شهر اصفهان به ویژه در منطقه جنوب و غرب نیاز به راه‌اندازی مرکز اهدای خون هستیم، افزود: در بیمارستان شریعتی کانکسی برای اهدای خون داشتیم که سال‌هاست تعطیل شده است و دیگر مرکزی در این منطقه نداریم.

وی تاکید کرد: برای توسعه مراکز اهدای خون نیاز به کمک خیران داریم تا بتوانیم به نیازمندان به خون کمک کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.