stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 383045
  • 30 تیر 1400 - 23:55
0

وخامت حال ۲۴۰ بیمار کرونایی در فارس

وخامت حال ۲۴۰ بیمار کرونایی در فارس
فارس_ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: ۲۴۰ بیمار کرونایی در استان فارس به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
قلم | qalamna.ir :
دکتر عبدالرسول همتی اظهارداشت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و۳۷ هزار و ۳۳۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۰۱ هزار و ۶۵۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
 
او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۲۲ هزار و ۱۸۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۱ هزار و ۵۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۲۲ هزار و ۷۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۴۵۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۴۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی با اعلام جان باختن ۱۴ هم استانی دیگر در اثر این بیماری از روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را چهار هزار و ۹۹۶ نفر اعلام کرد.

او، از بهبودی ۲۸۵ هزار و ۹۱۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه با شیوع کرونای جهش‌یافته شاهد افزایش آمار جانباختگان ناشی از کرونا هستیم و در این شرایط بحرانی، مسافرت بسیار خطرناک است و شرایط را بحرانی‌تر می‌کند، از مردم خواست تا در تعطیلات پایان هفته در خانه بمانند و از حضور در دورهمی‌های خانوادگی و مراکز خرید و پُرتردد خودداری کرد.
هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.