stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 382965
  • 30 تیر 1400 - 15:03
0

طعنه فکری به استقلال مجیدی با لبخند

قلم | qalamna.ir :
 بازگشت محمود فکری به استادیوم آزادی به خودی خود  اتفاقی قابل توجه بود. او که تنها چند هفته پس از جدایی از استقلال، هدایت نفت مسجد سلیمان را برعهده گرفت، دیشب در شرایطی به استادیوم آزادی پا گذاشت که هفته گذشته یک اتفاق عجیب در تیمش رخ داده بود و شاهد تغییرات زیادی در ترکیب ۱۱ نفره این تیم پس از شکست مقابل ذوب آهن بودیم.لنز دوربین‌های عکاسان و قاب دوربین های تصویربرداران حاضر در ورزشگاه آزادی در ابتدای مسابقه روی محمود فکری بود و استقبالی که از کاپیتان و سرمربی سابق آبی پوشان به عمل خواهد آمد. سیدحسین حسینی، مهدی قایدی، محمد نادری و محمد دانشگر بازیکنانی بودند که به استقبال مربی سابق خود رفتند، اما خبری از برخی بازیکنان تیم نظیر سیاوش یزدانی و رشید مظاهری که در دوران حضور فکری با او به مشکل خورده بودند، نبود. درنهایت یک ملاقاتِ نمادین میان دو کاپیتان سابق استقلال یعنی محمود فکری و فرهاد مجیدی پایان بخش مراسم ابتدای بازی بود و این در حالی بود که سرمربی نفت مسجد سلیمان پس از کناره گیری اجباری از جمع آبی پوشان، در پرده صحبت‌های تندی علیه جانشین خود مطرح کرده بود.
 

ملاقات سرد دو کاپیتان سابق استقلال؛ فکری در چندین مصاحبه به فرهاد مجیدی که جایگزین او در استقلال شد، کنایه زده بود.
 
 

 
 

 

 

 

سیاوش یزدانی در این مسابقه عملکرد بسیار خوبی داشت و بارها از سوی کادر فنی و به خصوص فرزاد مجیدی که از روی سکوها بازی را تماشا می کرد، تشویق شد. تقریبا می توان گفت که یزدانی در تمامی دوئل های زمینی و هوایی موفق بود.
بازی شروع شد و استقلال خیلی زود جریان کار را در دست گرفت و توانست پیش از اینکه بازی به دقیقه ۱۰ برسد با چندین پاس متوالی اولین گل بازی که البته تنها گل مسابقه هم شد را به زیبایی هر چه تمام تر توسط سبحان خاقانی با یک ضربه بغل پای فنی با پای چپ به ثمر برساند. در طول بازی محمود فکری آرام به نظر می رسید و گل  زودهنگام  استقلال سبب شده بود تا فرهاد مجیدی تمرکزش را روی افزایش تعداد گل های تیمش بگذارد و شاهد تنشی میان این دو مربی نبودیم. هر چه جلوتر می رفتیم، جسارت نفتی ها برای باز کردن دروازه استقلال بیشتر می‌شد و در دقایق انتهایی بازی آنها با تمام وجود برای رسیدن  به دروازه تلاش می کردند؛ هر چند در روز خوب مدافعین استقلال و به ویژه سیاوش یزدانی که نمایش بسیار خوبی ارائه کرد، فرصت گلزنی زیادی در اختیار مهاجمین نفت مسجد سلیمان قرار نگرفت و مهم ترین موقعیت این تیم روی یک ضربه ایستگاهی به دست آمد که با ضربه عباس بوعذار به تیرک سمت راست  مظاهری برخورد کرد؛ البته یکبار هم شوت بازیکن نفت روی موج دوم حمله و در شرایطی که رشید هم در دروازه قرار نداشت، می رفت به گل تساوی تبدیل شود. در سوی مقابل هم چندین بار استقلال فرصت افزایش تعداد گل هایش را داشت که این اتفاق با درخشش گلر تیم میهمان و بی دقتی مهاجمان استقلال امکان پذیر نشد تا بازی با همان گل دقایق ابتدایی مهاجم جوان استقلال به پایان برسد.
 

 

 

در واقع می‌توان گفت مهم ترین اتفاق این بازی که در شب آرام  ورزشگاه آزادی با یک گل به سود استقلال خاتمه یافت را باید در حرف های محمود فکری در کنفرانس خبری پس از مسابقه جستجو کرد؛ جایی که او در ابتدای صحبت‌هایش با خنده‌ای معنادار بر این موضوع تاکید داشت که استقلال تیمی نبوده که انتظارش را داشته و اگر بازیکنانش تحت تاثیر فضای خالی از تماشاگر استادیوم آزادی قرار نمی گرفتند، نتیجه طور دیگری رقم می خورد.
 
 

محمود فکری که خیلی از نتیجه به دست آمده  ناراحت نبود، اینطور با لبخند در حال انجام اعتراضی نرم به تیم داوری عرض زمین را طی کرد و به رختکن رفت.
 
فکری البته در ادامه با سوال یکی  از خبرنگاران حرف  های جالب توجه تری را نیز علیه استقلالِ تحت هدایت فرهاد مجیدی مطرح کرد و گفت:« اگر این تیم می خواهد قهرمان حذفی و در آسیا موفق شود و به مراحل آخر برود، باید خیلی بهتر از این باشد. شاید نباید این سوال را جواب می دادم چون همین حرف ها باعث می شود استقلالی ها برای من دعای خیر بفرستند! متاسفانه فضایی که در استقلال ایجاد شده به شکلی است که اگر هر کسی انتقاد کند، به بدترین نحو به آنها توهین می شود و به کسی اجازه نمی دهند. من هم الان این ۲ کلمه را گفتم، چندین تُن دعای خیر برای ما می فرستند ولی همین ها را هم روی سرم می گذارم و ان شالله که آرزوی بهترین ها را برای همه داریم و همه سالم باشند(باخنده).»
 

این از معدود اعتراض های محمود فکری به تیم داوری مسابقه و داور چهارم است.
این حرف های فکری بار دیگر نشان دهنده این موضوع است که این مربی خودش را مستحق برکناری از استقلال نمی داند و معتقد است باید به او زمان بیشتری داده می شد. جالب اینکه کمی بعد که فرهاد مجیدی به نشست خبری آمد، از این موضع گیری اطلاعی نداشت و مهم ترین بخش مصاحبه او زمانی بود که خبرنگار روزنامه همشهری از او سوالی در مورد بازی نکردن وریا غفوری و کمتر بازی کردن سبحان خاقانی پرسید و سرمربی استقلال بلافاصله این موضوع را در حیطه اختیاراتش خودش عنوان کرد و تاکید داشت که این یک تصمیم فنی و کارشناسی است که به خبرنگار یا فرد دیگری ارتباط داشته باشد.
 
این‌ها خلاصه اتفاقاتی بود که در تقابل دو مربی کاملا استقلالی شاهدش بودیم؛ البته که اگر فرهاد مجیدی در جریان صحبت های محمود فکری همبازی قدیمی اش قرار می گرفت، شاید به حرف های او واکنش نشان می داد، ولی حالا او یا به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه پاسخی به سرمربی سابق  استقلال نداده  است و باید دید تا پایان رقابت های فصل جاری همچنان این صحبت ها  برایش بی اهمیت خواهد بود یا رویه دیگری را برای مقابله با این انتقادات در پیش خواهد گرفت.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.