stat counter
  • امروز : چهارشنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۰
  • برابر با : Wednesday - 28 July - 2021

تیتر خبرها

اختصاص بیش از ۸ میلیاردتومان برای احداث و بازسازی واحدهای مسکونی مددجویان زلزله پادنا وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا در شرایط بحرانی قرار دارد/ متاسفانه تعداد بیماران با روند افزایشی غیرقابل باوری مواجه است آغاز ساخت کارخانه تولید کیسه‌های پلی پروپیلین در شیراز اعلام وضعیت اضطراری کرونا در فارس نسیمِ خنک مهربانی در خانه نیازمندان بنارویه پیچید افتتاح کارگاه اقتصاد مقاومتی و اشتغال در شیراز تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در قادرآباد حمایت خیران از زوج‌های جوان خرامه ۹ مرداد آخرین مهلت طرح رجیستری تبلت‌ها شفاف سازی عملکرد نمایندگان مجلس توزیع ۵۰ تن مرغ منجمد در شهر اهواز دلیل گران بودن میوه در بازار/ دلالان بدون دغدغه می تازند ممنوعیت استفاده بانوان از دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد بستری ۳۹۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی الزام ادارات به رعایت الگوی مصرف برق مهیارصداقت و نجمه خدمتی به نیمه‌نهایی نرسیدند مهیارصداقت و نجمه خدمتی به نیمه‌نهایی نرسیدند قنادی: آزادی سارق حرفه ای توسط دادسرای کرمانشاه کذب است بورس‌های جهانی بر سر دو راهی آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار رمزارز تماس برون مرزی دو کره احیا ‌شد خوزستان تابلوی همه بحران‌ها شده است ایستگاه‌های پایش هوای شهرداری به علت قطعی برق هنوز به مدار بازنگشته/ اطلاع دقیقی از وضعیت کیفی هوا نداریم چرا مجموعه‌های طنز دیگر مردم را نمی‌خنداند؟ نظامیان آمریکا پایان ۲۰۲۱ از عراق می‌روند پایداری شرجی در جنوب و غرب خوزستان کرونایی های المپیک ۱۵۵ نفر شد تشخیص کووید طولانی با ابزار چشم‌پزشکی مدلی جدید برای شناخت مکانیزم‌ آسیب مغزی راهی برای جلوگیری از آسیب مچ پا بازار مرغ به کدام سو می‌رود؟ بازگشایی مدارس سیاست قطعی امسال است صعودتیم میکس‌تپانچه ایران به نیمه نهایی المپیک توهم توطئه در المپیک توکیو امروز آخرین مهلت دریافت کارت آزمون ارشد در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد آمار کرونا در جهان تا ۵ مرداد/اینفوگرافیک انتخابات معنا و مفهوم خود را از دست داد برترین دانشگاه‌های جهان در رشته “پرستاری” روزهای ملتهب به خیابان جمهوری رسید جزئیات تسهیلات کرونایی برای تالارهای پذیرایی پیشگیری در حوزه بهداشت و درمان یک اولویت است چرایی احداث دیوار مرزی بین ترکیه و ایران کتاب ‌های کمک آموزشی پایه هفتم قیمت جهانی نفت خام تثبیت شد افزایش ۹ درصدی تردد در محورهای برون‌شهری رقابت در المپیک خیلی لذتبخش است موج فزاینده پیک پنجم کرونا در کشور قابلیت گوشی‌های هواوی برای هشدار وقوع زلزله

  • کد خبر : 382947
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
0

فراری ۲۹۶GTB چگونه خودرویی است؟

قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی:فراری به تازگی محصولی به نام ۲۹۶GTB را با یک پیشرانه ۶ سیلندر با ۸۱۸ اسب بخار قدرت و طراحی شگفت انگیز برای رقابت با سایر خودروسازان و تکرار تاریخ به بازار عرضه کرده است. دهه ۶۰ میلادی را می‌توان دهه تجلی خودروهای اسپرت و خاص تاریخ خودروسازی نامگذاری کرد. در آن یک دهه خودروسازان محصولاتی را عرضه می‌کردند که علاوه بر سرعت، زیبایی، ایمنی در تاریخ آن‌ها را جاودانه کنند. فراری به عنوان یکی از بهترین خودروسازان ایتالیایی فراری است که در آن دهه توانست با عرضه محصولاتی مانند دینو ۲۴۶ GT و GTS، تغییرات فراوانی ایجاد کند. این خودرو در آن زمان با طراحی بدنه منحصربه‌فرد و قلب تپنده ۶ سیلندر جزو یکی از محبوب‌ترین کوپه‌های جهان شد. تا به امروز در هیچ یک از محصولات فراری دیگر خبری از موتور ۶ سیلندر نبود. سرانجام پس از مدت‌ها انتظار این سوپراسپرت‌ساز ایتالیایی از نسخه ۶ سیلندر کوپه پرفورمنسی خود رونمایی کرد. البته این‌بار دیگر خبری از نام دینو نیست. بلکه با نامی جدید یعنی ۲۹۶ که بیانگر موتور ۲.۹ لیتری ۶ سیلندر باپسوند GTB که مخفف “گرن‌توریسمو برلینتا” است، معرفی کرد.

 از نظر استایل بدنه مشابه دو سوپراسپرت اخیر این شرکت یعنی SF۹۰ استراداله و F۸ تریبیتو برخوردار است. پروفیل خودرو حجم‌های ماهیچه‌ی که ایجاد شده و با رینگ‌های ۲۰ اینچی نصب شده جذاب و موقر است. پوزه خودرو متمایل به پایین شده که با خطوط نرم روی کاپوت و چراغ‌های افقی و دهانه عریض باریک مشابه SF۹۰ استراداله است که به نوعی زبان جدید طراحی فراری است. اگرچه طراحان فراری مدعی هستند که طراحی خارجی و داخلی ۲۹۶GTB ترکیب عالی از عناصر ساده و کاربردی است که بسیار مشابه ۲۵۰ لمانز مسابقه‌ی است.  اما در نمای عقب شاهد طراحی هستیم که انگار ترکیب زیبای از SF۹۰ استراداله و F۸ تریبیتو است.

چراغ‌های مشابه B افقی و LED خطی که در آن استفاده شده اگرچه طراحی چراغ‌ها را از حالت کروی شکل آشنای فراری خارج کرده، اما همان حس را القا می‌کند. در حقیقت با طراحی نرم و سیال روبه‌رو هستیم که ورودی هوا زیر چراغ‌ها و دیفیوزر بزرگ دو تکه به منظور بهبود آیرودینامیک بدنه طراحی شده است. اگزوز بزرگ مستطیل شکل در میانه نمای عقب طراحی خاص فراری را به نمایش می‌گذارد.

 نکته مهم اینکه اسپویلر فعال که در عقب تعبیه شده از هایپرکار معروف فرای یعنی لفراری برگرفته شده که با وجود دریچه‌های فعال در جلو، دریچه ورودی هوا در کنار درهای خودرو و دیفیوزر عقب آیرودینامیک و پرفورمنس خودرو را بهبود می‌بخشد. کابین ۲۹۶ GTB نیز همانند SF۹۰ استراداله است که با قطعات فیبرکربن و پوشش آلکانترا و جیر فضای جذاب به وجود آورده است. کلاستر ۱۲ اینچی دیجیتالی و نمایشگر ۸.۸ اینچی برای سرنشین یکی از المان‌های زبان جدید طراحی فراری است. سوپراسپرت جدید فراری با ۲ سیلندر کمتر از مدل F۸ تریبیتو شاید مدلی پایین‌تر و ضعیف‌تر به نظر برسد، اما به لطف پیشرانه هیبریدی و موتور توربوشارژ جدید خود وزنی کمتر و مرکز ثقلی پایین‌تر برخوردار است. به طوری که استفاده از مواد جدید سازه بدنه و توزیع وزن عالی که فرمولاسیون منحصربه‌فرد فراری است این به معنای ۲۱۸ اسب‌بخار برای هرلیتر است، فراری این سوپراسپرت جدید را یکی از خاص‌ترین مدل‌های جاده‌ی خود نامیده است. قلب تپنده‌ی ۲۹۶ GTB یک موتور ۶ سیلندر با آرایش وی‌شکل ۱۲۰ درجه‌ی است. این موتور حجم ۲۹۹۲ سی‌سی مزین به تکنولوژی تویین توربوشارژ است.

 اگرچه این پیشرانه با موتور سوپراسپرت مازراتی MC۲۰ هم حجم است، اما ساختار و طراحی متفاوتی دارد و از راندمان بالاتری برخوردار است. پارامترهای چون نسبت تراکم ۹.۴ به یک، نسبت قطر پیستون ۸۸ میلی‌متر در کورس پیستون ۸۲ میلی‌متر و تغییراتی در محفظه احتراق که از مدل SF۹۰ استراداله برگرفته شده می‌تواند حداکثر ۶۵۴ اسب‌بخار قدرت تولید کند. از آنجا که ۲۹۶ GTB یک سوپراسپرت هیبریدی است، موتورالکتریکی با موتور بنزینی کوپل شده و حداکثر قدرت خروجی را به صورت ترکیبی به ۸۱۸ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور را به ۷۴۰ نیوتون‌متر می‌رساند.

گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک با تکنولوژی F۱ که در مدل روما شاهد نصب آن بودیم برای انتقال قدرت این سوپراسپرت هیبرید در نظر گرفته شده است. همچنین موتورالکتریکی توسط منبع ۷.۴۵ کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی تغذیه می‌شود. نسبت توزیع وزن ۴۰.۵ درصد در محور جلو و ۵۹.۵ درصد در عقب باتوجه به مشخصات فنی عالی شتاب فوق‌العاده‌ی را برای ۲۹۶GTB به ارمغان می‌آورد. برای اینکه به وجد آید تنها کافیست لانچ کنترل را روشن کنید و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت را در ۲.۹ ثانیه تجربه کنید. نکته جالب این است که این سوپراسپرت شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر برساعت را در ۷.۳ ثانیه می‌پیماید.

حداکثر سرعت ۲۹۶ GTB به ۳۳۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. اما وزن این اسب وحشی سرکش فراری علی‌رغم اضافه شدن ملحقات PHEV پلاگین-هیبرید  و به لطف استفاده از قطعات فیبرکربن در داخل و خارج کابین، تایرهای میشلن اسپرت کاپ ۲R و شیشه عقب از جنس Lexan تنها ۱۴۷۰ کیلوگرم است. این به معنای ۳۷ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل F۸ تریبیتو است. همچنین بد نیست بدانید که در بطن ۲۹۶ GTB مجموعه‌ی از خصوصیات اولین اس‌یووی تاریخ فراری با نام پورسانگ را مشاهده کرد، خودرویی که در سال ۲۰۲۲ روانه بازار خواهد شد.

هشتگ: , , , , ,

دیدگاه کاربران

ملاحظات ارسال دیدگاه
  • نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد.
  •  نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
 

استفاده از اخبار با ذکر منبع وبگاه خبری قلم مجاز است.

2011 - 2020 ©
Qalam News Agency qalamna.ir . All rights reserved