stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 382935
  • 30 تیر 1400 - 13:36
1

خوارکی‌های انرژی زا برای تابستان رابشناسید

قلم | qalamna.ir :
گروه علمی: برای اینکه احساس سلامتی داشته و با انرژی باشید به خصوص در فصول گرم، بدنتان به مواد مغذی خاصی نیاز دارد.در تابستان ممکن است سطح انرژی شما کاهش پیدا کند اما می توانید به کمک برخی غذاها، احساس کسالت را از خود دور کنید. لیست خوراکی‌های انرژی زای تابستانی به شرح زیر است:
 

جو دو سر
جو دوسر به عنوان یک کربوهیدرات با ضریب GI پایین شناخته می‌شود که قند‌ها را در یک دوره کندتر از کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند نان سفید و بسیاری از غلات صبحانه وارد سیستم بدن می‌کند. در نتیجه سطح انرژی بهتر از طریق صبحانه است.

میوه‌ها و سبزیجات
پر کردن یک سوم بشقاب با میوه و سبزیجات یک قانون خوب است.دکتر هلن باند، متخصص تغذیه می‌گوید: برای تقویت نشاط، قدرت میوه‌ها و سبزیجات را دست کم نگیرید. آن‌ها سطح انرژی بالاتر را از طریق تأمین میزانی از ویتامین‌ها و مواد معدنی که سلامتی را تقویت می‌کنند، تسهیل می‌کنند.

خوراکی‌های غنی از ویتامین C
ویتامین C از چند جهت ضد کسالت و خستگی است. این ماده به بهبود جذب آهن محافظت کننده از کم خونی از رژیم غذایی شما کمک می‌کند، در متابولیسم طبیعی آزاد کننده انرژی نقش دارد و به سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. سطح ویتامین C خود را با فلفل دلمه‌ای خوشمزه افزایش دهید، فقط نیمی از فلفل قرمز یا سبز تمام نیاز روزانه شما به ۸۰ میلی گرم را تأمین می‌کند.

کافئین
یک مطالعه در مقیاس کوچک نشان می‌دهد که یک چرت پس از خوردن کافئین می‌تواند در هوشیاری شما تفاوت زیادی ایجاد کند و به شما کمک کند تا اواخر شب جنب و جوش بیشتری داشته باشید. برای چرت زدن با کافئین، بلافاصله قبل از ۲۰ دقیقه چشم بستن، یک قهوه غلیظ بنوشید. وقتی از خواب بیدار می‌شوید، کافئین وارد بدن می‌شود و احساس شادابی بیشتری می‌کنید.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.