تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • 23 تیر 1400 - 14:21

کشف روشی جدید برای پیشگیری از تکثیرکرونا

گروه علمی:دانشمندان استرالیایی با مهندسی ژنتیک روشی جدید برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا پیدا کردند.زیست شناسان استرالیایی با مهندسی ژنتیک موفق به سرکوب تولید مثل ویروس SARS-CoV-۲ در سلول‌های انسانی شده اند. نویسندگان معتقدند که روش پیشنهادی آن‌ها گامی مهم در مبارزه با کووید – ۱۹ خواهد بود. این مقاله در مجله Nature Communications منتشر شده است.

این یافته بر اساس مطالعه قبلی در سال ۲۰۱۹ صورت گرفت، زمانی که دانشمندان مرکز سرطان پیتر مک کالوم در ملبورن ابزاری را برای ویرایش ژن CRISPR ایجاد کردند که RNA‌های غیرطبیعی را که باعث سرطان در کودکان می‌شوند، از بین می‌برد. اکنون همراه با همکاران موسسه عفونت و مصونیت پیتر دوهرتی در دانشگاه ملبورن ثابت کرده اند که این مورد برای سرکوب تکثیر ویروس RNA SARS-CoV-۲ نیز مناسب است.

ابزار ویرایش ژن بر اساس آنزیم CRISPR-Cas۱۳b ساخته شده است که به RNA‌های هدف متصل شده و بخشی از ژنوم مورد نیاز برای همانند سازی درون سلول را از بین می‌برد. نویسندگان اثربخشی این روش را در آزمایشگاه – در شرایط in vitro – روی سلول‌های انسانی آلوده آزمایش کردند. آن‌ها موفق به سرکوب تکثیر انواع مختلف ویروس، از جمله سویه‌های جدید طبقه بندی شده، بر اساس طبقه بندی سازمان بهداشت جهانی، به عنوان گروهی با بالاترین ارزیابی تهدید شدند.

هشتگ: , , , , , , , ,