stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 380853
  • 22 تیر 1400 - 23:24
1
استاندار همدان خبر داد:

قرارگیری ۸۰ پروژه ملی تاثیرگذار استان همدان در پیوست بودجه

قرارگیری ۸۰ پروژه ملی تاثیرگذار استان همدان در پیوست بودجه
همدان- استاندار همدان مطرح کرد: امسال ۸۰ پروژه ملی تاثیرگذار در استان، با اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰میلیارد‌تومان در پیوست بودجه مجلس داریم.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، سیدسعید شاهرخی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور دکتر دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور برگزار شد، گفت: استان همدان به مثابه یک کارگاه بزرگ سازندگی در حال تلاش و فعالیت در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری، اجتماعی و فرهنگی است.
وی با بیان این موضوع ادامه داد: سند راهبردی و عملیاتی توسعه استان بر اساس مطالبات مردم و برای توسعه متوازن جامعه پیش‌بینی شده است.
استاندار همدان با بیان اینکه به تاسی از سیاست‌های دولت و منویات مقام معظم رهبری توجه به معیشت و اشتغال از اولویت‌های اصلی و اساسی است که در استان دنبال می‌شوند، اضافه کرد: به همت جمعی مدیران ارشد استان و با نگاه بسیار ارزشمند دولت محترم به استان اقدامات خوبی در استان انجام شده است.
شاهرخی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در توسعه استان و همراهی با دولت در استان داشتند.
وی با اشاره به اینکه پروژه‌های ملی قابل توجهی در استان طی ۸سال گذشته یا به بهره‌برداری رسیده، یا درحال ساخت‌اند، اظهار کرد: طی چندسال اخیر سعی شده تا زیرساخت‌های کلیدی و اساسی هر منطقه در استان انجام شود.
استاندار همدان یادآور شد: طی ۷ سال گذشته سه سد تکمیل، بهره برداری شده و دو سد دیگر نیز در حال ساخت هستند که از مهم‌ترین و بطرگ‌ترین پروژه‌های استان هستند.
وی با بیان اینکه پتروشیمی همدان ۱۸سال راکت بود که طی فعالیت و تلاش جدی احیا شد و امروز برای ۲۵۰ نفر اشتغالزایی شده و تولیدات آن نیز به خارج از کشور صادر می‌شود، مطرح کرد: تعداد ۲۵۰ نفر در پتروشیمی همدان مشغول شده و تولیدات آن به خارج از کشور صادر می‌شوند.
شاهرخی با بیان اینکه بدون شک خدمات دولت تدبیر و امید طی چند سال اخیر، خدمات نظام جمهوری اسلامی محسوب خواهند شد، مطرح کرد: امسال ۸۰ پروژه ملی تاثیرگذار در استان، با اعتبار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد‌ تومان در پیوست بودجه مجلس داریم.
وی با بیان اینکه سال گذشته کلنگ پروژه ساخت ۲ هزار واحد مسکن برای محرومین استان، زده شد که کمتر از یک سال آماده شدند، گفت: تعداد  یک هزار واحد مسکن محرومین در استان همدان دست اجرا قرار دارند.
شاهرخی با بیان اینکه تا کنون ۱۵ هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انجام شده و در تفاهم‌نامه جدید با این نهاد مقرر شد ۱۵هزار شغل دیگر نیز ایجاد شود، عنوان کرد: استان همدان در حوزه ایجاد مجتمع‌های گلخانه نیز در کشور دارای رکورد است.
استاندار همدان با بیان اینکه هر دو‌هفته یک‌بار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل و با پیگیری و نظارت جدی تسهیل‌گر امور واحدهای تولیدی استان هستند، مطرح کرد: فعالیت‌های تاثیرگذار و مهم بخش خصوصی در استان قابل تقدیر و تشکر است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.