stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 377489
  • 08 تیر 1400 - 14:32
0

دلایلی غیرمعمول برای سردردها

قلم | qalamna.ir :
گروه علمی: دانشمندان می‌گویند دلایل زیادی می‌توانند باعث بروز سردرد در افراد شوند. سردرد می‌تواند ناشی از طیف گسترده‌ای از موضوعات باشد. بسیاری از مردم می‌دانند که بیماری‌های مختلف مانند میگرن و یا استرس و نیز خوردن بعضی مواد غذایی خاص می‌تواند باعث بروز سردرد شود.با این حال، موارد عجیبی وجود دارد که می‌تواند باعث بروز سردرد در افراد شود. در این مطلب به این موارد می‌پردازیم:
 

۱– رایحه‌ها
شاید به نظر عجیب برسد، اما افراد ممکن است با استشمام برخی رایحه‌ها دچار سردرد شوند. از جمله رایج‌ترین موادی که استشمام آن می‌تواند باعث بروز سردرد شود می‌تواند به بنزین، گازوئیل، تنباکو، و برخی عطر‌های تند اشاره کرد.

۲– اشعه‌های تابشی
یکی از موارد عجیب این لیست مربوط به تابش نور صفحه رایانه و یا تلفن همراه می‌شود. این نور‌ها می‌توانند باعث تحریک شبکیه چشم و اعصاب موجود در پشت چشم شده و باعث بروز سردرد در فرد شوند. این موضوع به ویژه در افرادی که ساعت‌های طولانی مشغول کار با رایانه هستند و یا عادت به زیاده روی در استفاده از تلفن همراه دارند، دیده می‌شود.

۳– اضطراب ناشی از روابط
آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که پس از فعالیت‌های اجتماعی و روابط خانوادگی دچار اضطراب می‌شوید؟ اضطراب می‌تواند باعث کوتاه شدن روند تنفس شود. در نتیجه کاهش سطح اکسیژن خون و انقباض عروق خونی منجر به بروز سردرد در این افراد می‌شود.

۴– یخ زدن مغز
شاید شما هم پس از خوردن آب یخ و یا بستنی احساس می‌کنید که مغزتان دچار سرمازدگی شده و دچار سردرد می‌شوید. دانشمندان در پاسخ چرایی این اتفاق می‌گویند ترکیب تحریک اعصاب حساس به تغییر دما، و تاثیر سرما بر عروق خونی سقف دهان باعث بروز این سردرد می‌شود. توصیه می‌شود این افراد از خوردن مواد غذایی بسیار سرد اجتناب کنند.

۵– بستن سفت موی سر
به هیچ عنوان جای تعجب ندارد که بستن سفت موی سر باعث بروز سردرد شود. در واقع زمانی که زنان موی سر خود را سفت می‌بندند باعث فشار آمدن به جمجمه می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد نیمی از زنان در صورتی که مو‌های خود را سفت ببندند دچار سردرد خواهند شد.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.