stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 377176
  • 07 تیر 1400 - 14:26
2

کافئین تهدیدی برای سلامتی چشم‌ها

قلم | qalamna.ir :
گروه علمی:در آزمایشی دانشمندان متوجه شدند که مصرف کافئین زیاد می‌تواند سلامتی چشم‌ها را تهدید کند. در آزمایشی دانشمندان دریافتند که مصرف روزانه بین سه تا چهار فنجان قهوه می تواند احتمال ابتلا به بیماری آب سیاه یا گلوکوم را افزایش می دهد. همچنین به افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد بیماری گلوکوم یا آب سیاه هستند نسبت به مصرف کافئین بیش از اندازه هشدار داده شد.
 

در این بررسی بیش از ۱۲ هزار انگلیسی در گروه سنی ۳۹ تا ۷۳ سال حضور داشتند و از نظر شرایطی مانند میزان مصرف کافئین و احتمال ابتلا به بیماری آب سیاه تحت نظر قرار گرفتند. متخصصان انگلیسی پس از سه سال تحت نظر قرار دادن این افراد متوجه شدند که میزان فشار داخل چشم افرادی که کافئین زیادی مصرف کردند بالا است و بالا بودن فشار داخل چشم می‌تواند فاکتوری خطرزا در بروز بیماری گلوکوم باشد.

متخصصان با آماری دقیق تر اعلام کردند که فشار داخل چشم در افرادی که روزانه حدود چهار فنجان قهوه مصرف می‌کنند ۰.۳۵ میلی متر جیوه بالاتر است و افرادی از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به گلوکوم هستند اگر بیش از سه فنجان قهوه در روز مصرف کنند، ۳.۹ برابر بیشتر از افرادی که میزان کافئین کمی مصرف می‌کنند، به عارضه گلوکوم مبتلا می‌شوند.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.