stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 375812
  • 01 تیر 1400 - 18:27
0

تهیه اطلس سرقت الزامی است

تهیه اطلس سرقت الزامی است

تهران – – جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر لزوم تهیه اطلس سرقت گفت: تهیه این اطلس ما را به سمت تدابیر کاربردی و موثر در راستای مقابله و مبارزه با سرقت هدایت می‌کند.

قلم | qalamna.ir :

پایگاه خبری پلیس، سردار ” قاسم رضایی” در دومین جلسه قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام و معزز و درود و سلام بر روح بلند و ملکوتی امام خمینی (ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز “مدظله العالی” افزود: ضمن عرض خداقوت و خسته نباشید خدمت تمامی همکارانم در سراسر کشور، میلاد باسعادت امام رضا (ع) و دهه کرامت را خدمت محبان اهل بیت (ع) و شما بزرگواران تبریک عرض می کنم؛ امید است خداوند متعال زیارت ائمه اطهار را نیز نصیب همه ما کند.

به گفته وی یکی از دغدغه‌های جدی مردم مبارزه و مقابله با سرقت است، از سویی نیروی انتظامی جزو مولفه موثر در برقراری آسایش، آرامش و امنیت مردم است، پس مقابله با سرقت نیز یکی از اولویت‌های ما است.

وی بر لزوم تهیه اطلس سرقت و اهمیت آن در امر مبارزه با سرقت اشاره و گفت: به هیچ عنوان نباید موضوع کشف هدف قرار گیرد، بلکه ما باید از وقوع سرقت چه در حوزه مجازی و حقیقی پیشگیری کنیم؛ این امر یکی از مطالبات جدی است که باید پلیس پیشگیری، آگاهی و معاونت عملیات در این رابطه توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه تهیه اطلس در هر موضوعی حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: تهیه اطلس ما را به سمت تدابیر کاربردی و موثر بر موضوع هدایت می کند.

جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد: بنده معتقد هستم که برای تمامی جرایم باید اطلس تهیه شود؛ باید به جایی برسیم که بتوانیم جرم را مدیریت کنیم در واقع در این حوزه نباید به صورت منفعل رفتار کنیم و در رابطه با تهیه اطلس بایستی از تمامی ظرفیت ها و توان موجود برای انجام بهتر ماموریت ها بهره لازم را ببریم.  

سردار رضایی خاطرنشان کرد: علاوه بر تهیه اطلس بایستی برنامه پیشگیری از سرقت را نیز مصوب و ابلاغ کنیم از سویی می توان نگهبان محله را نیز توسعه دهیم و در این راستا مسئول سازی صورت گیرد؛ با توسعه نگهبان محله اشتغال زایی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه سرقت دارای مشکلات چند وجهی هستیم که باید به آنها به نحو مطلوب رسیدگی شود گفت: در حوزه مواد مخدر اصل بر این است که از ورود آن به کشور جلوگیری شود تا جرمی اتفاق نیفتد بنابراین پیشگیری مقدم بر مقابله و مبارزه است پس در این حوزه کشفیات را نباید هدف اصلی قرار داد، بلکه پیشگیری را باید در راس قرار دهیم.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه سرقت برای مردم استرس زا است، خاطر نشان کرد: در این حوزه نباید شعاری عمل کنیم بلکه باید برای سایر دستگاه های مربوطه نیز مسئولیت ایجاد کنیم و این موضوع را به بیرون از سازمان انتقال دهیم.

نقش ناجادر انتخابات ۱۴۰۰

وی به موضوع انتخابات و نقش نیروی انتظامی اشاره کرد و ادامه داد: بسیار خوشحالیم که در این ایام و عید مبارک (برگزاری انتخاباتی امن) به برکت انقلاب اسلامی در خدمت شما عزیزان هستیم؛ مردم شریف ایران اسلامی با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا، برخی بدرفتاری ها، تهدیدات و انحرافات از سوی مزدوران داخلی و خارجی، پای صندوق های رای حاضر شدند و پاسخ کوبنده ای به دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دادند.

جانشین فرمانده ناجا همچنین گفت: بر خلاف توطئه و هجمه های دشمنان، مردم شریف ایران اسلامی در انتخابات مشارکت بالایی داشتند و عاشقانه پای صندوق های رای حاضر شدند به گونه ای که امروز شاهد شادی، آرامش و امیدواری در بین مردم هستیم، از این بابت خداوند متعال را شاکریم.

وی تصریح کرد: پیروزی مردم در انتخابات را محضر امام عصر (عج) و نایب برحق ایشان امام خامنه ای عزیز “مدظله العالی” و خصوصا ملت شریف ایران اسلامی تبریک عرض می کنم، این انتخابات بسترساز ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است؛ انتخابات جزو مولفه های بسترساز ظهور است در واقع هر جا احکام الهی جاری باشد فضا برای ظهور آماده می شود، با برگزاری این انتخابات شجره طیبه انقلاب اسلامی نیز آبیاری شد.

جانشین فرمانده ناجا به اقدامات نیروی انتظامی در اجرای ماموریت خطیر برگزاری انتخابات اشاره و عنوان کرد: در این دوره از انتخابات، ناجا خوش درخشید و با تمام ظرفیت ها و امکانات و کاملا هوشمندانه و با هدف گذاری پای کار بود و وارد عرصه شد.

کاهش دغدغه های مردم

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال کاهش دغدغه های مردم هستیم، ادامه داد: در راستای برگزاری انتخاباتی امن، ناجا قرارگاه هایی را با موضوعات مبارزه با سرقت، برخورد با اراذل و اوباش، حفاظت و امنیت از صندوق ها برگزار کرد؛ در روز برگزاری انتخابات مشارکت بالا و آرامش و امنیت را شاهد بودیم، از سویی بسیاری از مردم نیز به فراخوان ها اعتنایی نکردند.

حضور پرشوردر انتخابات

سردار رضایی با بیان اینکه ناجا نقش تاثیرگذار و هوشمندانه ای در برگزاری انتخاباتی امن داشت، خاطر نشان کرد: براساس بررسی ها و ارائه آمارها کارکنان ناجا و خانواده های آنان در این انتخابات سرنوشت ساز مشارکت و حضور پرشوری داشتند؛ نیروی انتظامی سازمانی انقلابی، بصیرتی و ولایی است و علاوه بر انجام ماموریت ها و وظایف محوله در انتخابات نیز نقش خود را به  نحو مطلوب ایفا کرد.

وی با تاکید بر اینکه ناجا در امر انتخابات با آمادگی کامل پای کار بود، تصریح کرد: بحمدالله تمامی توطئه های دشمنان در این شرایط حساس خنثی شد؛ ناجا سازمانی مقدس و تاثیرگذار است از این بابت خداوند را سپاسگزاریم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اقدامات هوشمندانه و مطلوب نیروی انتظامی در امر انتخابات و تاکید بر پاسداری از این دستاوردها عنوان کرد: آرامش و آسایش در شأن مردم عزیز ایران اسلامی است، پس باید به گونه ای عمل کنیم که مردم امنیت، آسایش و آرامش را در سطح جامعه احساس کنند.

مبارزه با سرقت، اولویت است

وی در ادامه به برگزاری قرارگاه مبارزه با سرقت و اهمیت آن اشاره و تصریح کرد: یکی از دغدغه های جدی مردم مبارزه و مقابله با سرقت است ، از سویی نیروی انتظامی جزو مولفه موثر در برقراری آسایش، آرامش و امنیت مردم است، پس مقابله با سرقت نیز یکی از اولویت های نیروی انتظامی است.

وی با تاکید بر اینکه در این قرارگاه باید دغدغه مردم را در حوزه سرقت دنبال و رفع کنیم گفت: نیروی انتظامی لوکوموتیو سایر سازمان ها است، پس لازم است در این زمینه مسئول سازی صورت گیرد.

سردار رضایی به اهمیت مسئول سازی سایر دستگاه ها در حوزه مبارزه با سرقت تاکید و خاطر نشان کرد: در این رابطه تمامی مسئولیت ها بر دوش نیروی انتظامی است و سایر دستگاه ها نقش کمرنگی دارند.

وی با بیان اینکه موضوعاتی که در این جلسه مطرح می شود باید به یک نتیجه مطلوب برسد گفت: در حوزه سرقت دغدغه مردم را باید در فضای حقیقی و مجازی رفع و مهارت های کارکنان را نیز در این حوزه ارتقاء دهیم تا جایی که آسایش و آرامش مردم را ارتقاء و این آسایش را در بین مردم شاهد باشیم.

ارائه طرح جامع

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر ارائه طرحی جامع در حوزه پیشگیری از سرقت از سوی پلیس فتا اشاره کرد و گفت: پلیس فتا و آگاهی بایستی با برنامه ریزی دقیق و اصولی در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی با تاکید بر ارائه برنامه جامع از سوی پلیس پیشگیری در راستای پیشگیری از جرم و سرقت عنوان کرد: انتظار ما این است که پلیس پیشگیری در این رابطه برنامه اصولی ارائه دهد، ضمن اینکه لازم است برای سایر سازمان ها نیز مسئول سازی صورت بگیرد.

جانشین فرمانده ناجا گفت: پلیس آگاهی و پیشگیری به صورت مستمر در سطح کارشناسان و همچنین روسای پلیس در زمینه مسئول سازی سازمان های بیرونی باید جلساتی را برگزار کنند؛ بایستی از تمامی ظرفیت ها بهره لازم را ببریم و گفتمان ها را تبدیل به برنامه های اجرایی وعملیاتی کنیم.

سردار رضایی با بیان اینکه نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با سرقت بایستی با سازمان استاندارد نیز گفتمان داشته باشد، تصریح کرد: این کار برای ایمن شدن در مقابل سرقت ( سرقت اماکن، خودرو و … ) است؛ نیروی انتظامی بایستی عضوی از سازمان استاندارد باشد.

تهیه پیوست رسانه ای

وی به اهمیت تهیه پیوست رسانه ای در راستای انعکاس عملکرد ناجا اشاره و عنوان کرد: پیوست رسانه ای بایستی با نگاه راهبردی و همچنین با هدف اعتمادسازی و ارتقاء اقتدار ناجا در سطح جامعه تهیه شود؛ در واقع لازم است معاونت اجتماعی ناجا در هر موضوعی پیوست رسانه ای تهیه کند.

سردار رضایی تاکید کرد: تهیه پیوست نباید به عنوان هدف مدنظر باشد بلکه وسیله ای برای رسیدن به اهداف مدنظر باشد؛ بایستی خروجی پیوست ها احساس امنیت، آسایش و آرامش در سطح جامعه را ارتقاء و عملکرد صحیح ناجا را به نحو مطلوب منعکس کند.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه تهیه پیوست رسانه ای در تمامی موضوعات یکی از وظایف مهم معاونت اجتماعی ناجا است، اظهار داشت: فلسفه وجودی معاونت اجتماعی ناجا ارتباط نیروی انتظامی با جامعه است از این رو بایستی به تهیه پیوست رسانه ای اهتمام ویژه ای داشت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.