stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 375751
  • 01 تیر 1400 - 14:34
0

۲۸۰ شهر کشور تنش آبی دارند

قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: سیدعلی سیدزاده، مدیرکل اداره ارتباط با مشتریان شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران گفت: از اول تا هفتم تیر ماه هر سال به نام صرفه جویی در مصرف آب نام گذاری شده است که این هفته دارای شعار‌های مختلفی در روز‌های مختلف است.

کاهش ۵۲ درصدی میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل
او ادامه داد: امسال مطابق آمار، میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵۲ درصد کاهش یافته که در میانگین متوسط ۵۲ ساله، ۳۶ درصد کاهش بارندگی به ثبت رسیده است.سیدزاده بیان کرد: متاسفانه از لحاظ بارندگی کشور شرایط خوبی ندارد و در حال حاضر مدیریت مصرف یکی از مهم‌ترین اقدامات برای عبور از تنش آبی است.

مدیرکل اداره ارتباط با مشتریان شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران تصریح کرد: طبق پیش بینی‌های هواشناسی میانگین دما از سال گذشته افزایش پیدا کرده است و یقینا با مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در مصرف آن می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم.

او ادامه داد: با توجه به کاهش شدید بارش‌ها و افزایش دمای هوا، تنها راه گذر ۲۸۰ شهر دارای تنش آبی کشور از تابستان گرم امسال، صرفه جویی ۱۵ تا ۲۰ درصدی مردم در مصرف آب است. مدیرکل اداره ارتباط با مشتریان شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران اضافه کرد: اگر ما بتوانیم ۱۵ تا ۲۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب را داشته باشیم، قطعا می‌توانیم از شرایط بحرانی عبور کنیم، با توجه به اینکه کشور ما جز کشور‌های پهناور است، مدیریت مصرف باید جزو اولویت اصلی ما باشد و متاسفانه به دلیل کاهش بارندگی، امیدواریم بتوانیم از این بحران عبور کنیم.
 

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.