stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 375717
  • 01 تیر 1400 - 13:40
3

شیرمادر غذای اصلی نوزاد تا یک سالگی است

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: رئیس گروه سلامت نوزادان و کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از شیر مادر به عنوان تنها غذای کامل نوزاد تا پایان یک سالگی نام برد. اولین دوره آموزشی تغذیه با شیر مادر ویژه مربیان بهورزی توسط گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.در این کارگاه آموزشی چهار روزه که به منظور توانمندسازی مربیان آموزشگاه‌های بهورزی برگزار شد، شرکت کنندگان با مباحث تئوری و عملی برنامه شیر مادر آشنا شدند.

در ابتدای این کارگاه شهناز احمدی رئیس گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره گفت: تغذیه انحصاری با شیر مادر زیر بنای بقا و سلامت کودک است، زیرا تغذیه‌ای ضروری، بی نظیر و بدون جایگزین برای رشد و تکامل کودک فراهم می‌کند.

وی افزود: تغذیه انحصاری با شیر مادر در شش ماه اول پس از تولد دارای بیشترین تأثیر بالقوه بر بقای کودک است و به عنوان اولین ایمن سازی باعث حفاظت نوزاد در برابر عفونت‌های تنفسی، بیماری اسهال و سایر بیماری‌های تهدید کننده زندگی است.به گفته احمدی، شیر مادر تا انتهای یک سالگی، غذای اصلی کودک و پس از آن تا ۲ سالگی و حتی بعد از آن نقش تغذیه مکمل و کمکی را برای شیرخوار دارد.

وی تاکید کرد: بهورزان در روستاها نقش مؤثری در ایجاد اعتماد به نفس و روش‌های شیردهی و پیشگیری یا حل مشکلات شیردهی مادر دارند.احمدی در ادامه در خصوص اهمیت دوران شیرخواری، اصول مشاوره شیردهی، مراقبت‌های ویژه در شیردهی راه‌های افزایش شیر مادر و تداوم شیردهی، نحوه ارزیابی سلامت مادر و وضعیت شیردهی به بیان توضیحاتی پرداخت.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.