stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 375671
  • 01 تیر 1400 - 12:39
1

پُل اصلی تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی افتتاح شد

پُل اصلی تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی افتتاح شد
همدان- پُل اصلی تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی افتتاح شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم از همدان، آیین افتتاح فاز اول تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی پیش از ظهر امروز با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه شهردار همدان، عباش صوفی یادگار سردار شهید صوفی است و اقدامات جهادی خوبی را در شهر همدان انجام داده است، عنوان کرد: صوفی، گاه هفته ای دو روز تهران بود و پیگیری‌های مختلفی داشت.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با تصریح بر اینکه مسئولین بایستی امروز در کشور پیگیر باشند، عنوان کرد: تحولات خوبی در سطح همدان در حال انجام است که یکی از آن‌ها پل شهید همدانی است که از نظر زیبایی و اثرگذاری در طرح ترافیکی و شهری همدان مهم است.

وی با تاکید بر اینکه این کارها واقعاً شایسته تقدیر است، اظهار کرد: چهره شهر همدان چهره دیگری شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کنار این اقدامات، گام‌ها و تلاش‌های سایر مسئولین استان را نیز شاهد هستیم، گفت: مدیران خدمات‌رسان و دیگر ارگان‌های خدما‌ت‌رسانی نقش مهمی در پیشبرد این پروژه داشتند.

حاجی‌بابایی در این زمینه به وضعیت بیمارستان اکباتان اشاره کرد و گفت: بیمارستان اکباتان نیز از پروژه‌های مهمی است که با اعتبار یک هزار میلیارد تومان در دست اقدام و اجرا است.

وی با تصریح بر اینکه در حال حاضر ۲۵۰ نفر برای ساخت اکباتان کار می‌کنند و ۱۰۰ نیروی کار دیگر نیز به این تعداد اضافه خواهد شد، گفت: این بیمارستان، ۳۳۰ تخت خواب رسمی دارد و تجهیزات آن به نرخ امروز بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه از سویی دیگر، بیمارستان هزار تختخوابی همدان که با تلاش استاندار همدان در دست اجرا است نیز از دیگر پروژه‌های مهم، چشمگیر و اثرگذار است، اظهار کرد: با همکاری و همراهی علوم‌پزشکی امسال در آستانه افتتاح مرکز جامع سرطان همدان خواهیم بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تشریح اینکه یکی از دستگاه‌هایی که برای این مرکز وارد استان همدان شده است، ارزشی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان دارد، افزود: سازمان انرژی اتمی این دستگاه را نصب خواهد کرد و مردم غرب کشور از آن بهره مند خواهند شد.

حاجی‌بابایی با تصریح بر اینکه عملکرد خوب حوزه علوم پزشکی استان همدان در کشور بی نظیر است، گفت: همدان در این راستا جز ۱۰ استان برتر کشور است و دانشگاه علوم پزشکی همدان موفق شد تا مجوز رشته‌های علوم پزشکی برای دانشگاه ازاد را نیز بگیرد.

وی با بیان این موضوع با بیان اینکه موزه منطقه‌ای غرب کشور و موزه هنرهای معاصر امسال افتتاح خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های آب و فاضلاب با اعتبار هزار میلیارد تومان در دست اجرا است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود از مصوب شدن همزمان ماده ۲۳ قطار شهری همدان و برقی شدن قطار تهران- همدان خبر داد و افزود: قدرتمندان کشور به دنبال این هستند که یکی ازین پروژه‌ها را برای استانشان داشته باشند.

حاجی‌بابایی با اشاره به اقدامات عمرانی سپاه در استان همدان اضافه کرد: همدان با سرعت بالا رو به پیشرفت است و همه این موفقیت‌ها با مدیریت نماینده ولی فقیه در استان همدان و هماهنگی مسئولین استان به ثمر خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌هایی از این دست با عددهای نجومی در استان همدان در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: این اقدامات بزرگی که در استان همدان در حال انجام است، هرکدام نقش مهمی در توسعه استان و شهر همدان دارند.

حاجی‌بابایی با اشاره به تاخیر در برخی از پروژه‌های عمرانی در استان همدان، عنوان کرد: یکسال است که به دنبال ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در همدان هستیم اما کار هم چنان متوقف است و به راستی که امروز کار را در کشور جلو بردن سخت است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه شورای شهر در دوره فعلی انصافاً خوب کار کرد، گفت: امیدواریم که شورای شهر جدید همدان نیز پر قدرت تر کار را پیش ببرند.

** پیوست‌های فرهنگی در مباحث و پروژه‌ها مدنظر قرار گیرد

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن تشکر از مسئولین شهری همدان بیان کرد: در انتخابات پیش رو، علیرغم گلایه مندی و تبلیغات دشمن مردم پای کار آمدند و مشارکت همدانی‌ها در انتخابات نیز بالاتر از کشوری‌ بود.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه لازم است شبانه روز همه ما خدمت کنیم، افزود: در ورودی‌های شهر و حاشیه‌های شهر همدان اقداماتی را شاهد بودیم و حال، از شورای جدید شهر همدان می‌خواهیم تا توجه ویژه ای به این نواحی به ویژه مناطق کم برخوردار داشته باشند.

وی با تصریح بر اینکه نیاز است تا این رویکرد تقویت شود، اظهار کرد: بنده، دو ماه بود که به همدان آمده بودم، نامه ای برای من آمد که در آن قید شده بود که مردم بابت پل شهید همدانی و عدم اتمام از امام جمعه همدان گلایه دارند.

امام جمعه شهر همدان با بیان این موضوع ادامه داد: این موضوع، گویای آن است که مردم ما این را تفکیک نمی کنند و همه را یکی می‌دادند بدین ترتیب، موفقیت هر بخشی از دولت، مجلس، شورا و شهرداری و… به هم گره خورده بدین سان در مسیر اقداماتمان نیاز به انسجام است تا کار مردم پیش برود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی در خصوص پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی نیز گفت: این کار مبارک است، هر چند که تاخیر داشته است.

وی با تاکید بر اینکه پیوست‌های فرهنگی در مباحث و پروژه‌ها مدنظر قرار گیرد، بودجه امسال شهرداری که بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان است را خوب دانست و گفت: بایستی در پیشبرد پروژه‌های شهری همدان از ظرفیت بودجه‌های ملی نیز استفاده شود.

 ۳۰۰ پروژه مهم و تاثیرگذا در استان همدان در حال انجام است

در ادامه، استاندار همدان ضمن تشکر از تلاش‌های مدیریت شهری همدان خطاب به مردم استان بیان کرد: مردم عزیز شهر و استان همدان به آینده امیدوار باشید، برنامه ریزی‌های جدی در افق بلندمدتی برای استان و شهر همدان دیده شده تا این استان و شهر را که پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است، در جایگاه اصلی خودش قرار دهد.

سیدسعید شاهرخی با تصریح بر اینکه بالغ بر ۳۰۰ پروژه مهم و تاثیرگذار در استان همدان در حال انجام است، تشریح کرد: پروژه انتقال ایستگاه راه اهن به شهر همدان در حال انجام است و برآنیم تا یکی از دغدغه‌های مردم همدان را برای این موضوع پاسخ دهیم و در این راستا، بهترین ایستگاه راه آهن با استانداردهای اروپایی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهری نقشه ما برای توسعه شهر همدان است، اظهار کرد: این طرح، با دقت و وسواس زیاد انجام و به نتیجه رسیده و در کمیته زیر بنایی تصویب شده است و با آن، افق روشن شده و با اجرایی شدن طرح جامع شهری فضای شهری همدان دگرگون می‌شود و در این زمینه جای هیچ نگرانی ای نیست.

شاهرخی تصریح کرد: امیدواریم مجموعه مدیریت شهری در کنار شورای جدید شهر همدان، در دستیابی به اهداف مورد نظر موفق باشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.