stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 375669
  • 01 تیر 1400 - 12:27
0

هشت هکتار از زمین‌های کشاورزی دالاهو در آتش سوخت

هشت هکتار از زمین‌های کشاورزی دالاهو در آتش سوخت

قصرشیرین- - فرمانده انتظامی دالاهو گفت: هشت هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان شامل مزارع گندم و جو روز سه‌شنبه در آتش سوخت.

قلم | qalamna.ir :

سرهنگ «کیومرث شهبازی» روز سه‌شنبه به  افزود: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع آتش سوزی گسترده در مزارع کشاورزی روستای “حریر” دالاهو تیمی از ماموران کلانتری مرکز و یگان های امدادی به محل اعزام شدند.

وی اظهار داشت: پس از حضور ماموران در محل مشخص شد ۶ هکتار از مزاع گندم، ۲ هکتار از مزارع جو و ۱۰ انبار کاه دچار آتش سوزی شده و از بین رفته است.

فرمانده انتظامی دالاهو گفت: این آتش سوزی با تلاش نیروهای امدادی و اهالی روستا مهار شد و هیچ گونه خسارت جانی به همراه نداشته است.

پیش تر نیز در نیمه دوم خرداد ماه امسال ۱۳ هکتار از مراع گندم روستاهای طلسم، سرمیل و کوه نوح شهرستان دالاهو دچار حریق شد و خسارات فراوانی دید.

دالاهو در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده که دارای ۱۵۵ هزار هکتار مرتع و جنگل است.

همچنین خرداد امسال بود که بیش از ۳۸۰ هکتار از مراتع و جنگل های منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در شهرستان پاوه در آتش سوخت.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

در این استان سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مره‌خیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است.  

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.