stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 375662
  • 01 تیر 1400 - 12:07
1

شناسایی قرص و سیگار‌ الکترونیک حاوی شیشه

قلم | qalamna.ir :
گروه حوادث: رییس پلیس مبارزه با موادمخدر از کشف ۳۰۰ تن انواع مواد مخدر در سه ماه سال جاری خبر داد و گفت: پلیس قرص های لاغری و سیگارهای الکترونیکی که بسیار مخرب هستند را شناسایی و کشف کرد. سردار مجید کریمی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: قرص های لاغری در اماکن مختلف و برند خاص خرید و فروش می شود مثل گلوریا که دارای مواد مخدر شیشه است و در آزمایشگاه پلیس و سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد که دارای مواد مخدر متافتامین یا همان شیشه است.

وی اضافه کرد: این ماده مخدر در آرایشگاه های زنانه و باشگاه های ورزشی تولید می شود و متاسفانه تاکنون منجر به آسیب رساندن به کبد یک شهروند و سقط جنین در یک خانم شده است.کریمی با بیان اینکه سیگارهای الکترونیک در فضای مجازی و واقعی عرضه می شود، گفت: مصرف این ماده مخدر توصیه نمی شود چرا که دارای اسانس هایی بسیار مضر هستند که ماده حشیش با ۴۰ درصد تی اچ سی را داراست و بسیار مخرب است.

وی همچنین از شناسایی ۱۷۹ نفر از سازمان دهندگان و سرباندهای توزیع مواد مخدر در سال گذشته خبر داد و گفت: اغلب مواد مخدر از طریق مرزهای شرقی و نقاط کوهستانی شناسایی و دستگیر شدند که از ذکر نام آنها معذورم اما این افراد به همراه سلاح دستگیر شدند.سردار کریمی گفت: تولید شیشه در کشور همسایه شرقی ایران زنگ خطر جدی برای ما است براین اساس سیاست گذاران باید آن را مد نظر قرار دهند چرا که از مشکلات دو سال اخیر ما علاوه بر تولید مواد مخدر سنتی، تولید شیشه در کشور شرقی همسایه ایران است به گونه ای که در سال گذشته ۱۶ تن شیشه توسط همکاران ما کشف شد.

وی ادامه داد: برنامه امسال تمرکز بر تولید و توزیع ماده مخدر صنعتی است. سال گذشته ۵هزار ۵۰۰ کیلو شیشه از افغانستان کشف شد. براساس امارهای سازمان ملل ۲هزار و ۵۰۰ تا ۸۰۰ پول در حال گردش در دنیا است.
کریمی افزود: معضل مواد مخدر جهانی است در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۲۴ هزار هکتار انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است. هر ساله شاهد رشد و کشت مواد مخدر هستیم و ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تن مواد مخدر در سال ۲۰۲۰ در افغانستان تولید و وارد بازار و از ایران به کشورهای دیگر و غربی ترانزیت می شود.

وی به مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در فضای مجازی دو هزار و ۷۰۰صفحه در فضای مجازی و ۱۸۱ شبکه اجتماعی که در زمینه مواد مخدر اعم از تبلیغ و فروش فعالیت داشتند شناسایی شد.
وی با اشاره به اینکه در آستانه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر هستیم گفت: ماموریت ما از ماموریت های تخصصی است. مشکل اصلی ما همسایگی شرقی است که سالانه ۶ هزار تا ۱۰ هزار تن در کشور شرقی ما تولید می شود و ۹۰ درصد تریاک دنیا به رغم حضور کشورهای غربی ان هم با بذرهای اصلاح شده در افغانستان تولید می شود.

کریمی ادامه داد: اکنون افغانستان ازسلول های خورشیدی و بذرهای اصلاح شده استفاده می کند که میزان تولید را افزایش می دهد. اکنون ۷۶ درصد مواد از حاشیه شرق کشور کشف می شود این در حالی است که پلیس مرزبانی و رده های مختلف درسال ۹۹ موفقیت شدند ۷۶ درصد مواد مخدر داخلی در استان های شرقی را توقیف کنند.به گفته وی سال گذشته یک هزار و ۱۰ تن انواع مواد مخدر کشف شد که ۲۴ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ داشته است.سردار کریمی افزود: عزم ایران در مبارزه با مواد مخدر مشهود است سال گذشته ۸ نفر از همکاران خود را از دست دادیم. ۳۰ نفر نیز در درگیری های مسلحانه جانباز شدند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.