stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 375573
  • 01 تیر 1400 - 0:27
1

از دستگیری خواستگار قلابی تا سارق طلای کودک ۹ ساله در تهران

از دستگیری خواستگار قلابی تا سارق طلای کودک ۹ ساله در تهران

تهران- - ماموران سبزپوش فاتب امروز /دوشنبه/ از دستگیری عامل اخاذی و اغفال با وعده ازدواج، سارق النگوی کودک ۹ ساله، انهدام باند سارقان منزل و پلمب سه واحد متخلف خبر دادند.

قلم | qalamna.ir :

از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ اعلام کرد: خانم جوانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی با اغفال وی با وعده ازدواج اقدام به اخاذی از وی می‌کند.

سرهنگ “داود معظمی گودرزی” افزود: شاکی عنوان کرد در شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی که خود را از آرایشگران معروف تهران معرفی کرد آشنا شدم و روز به روز ارتباط ما با یکدیگر نزدیک‌تر شد تا جایی که این فرد به من وعده ازدواج داد و با این بهانه تصاویری از من گرفت. نامبرده بعد از گذشت مدتی درخواست‌های غیراخلاقی و نامتعارف داشت و تهدید می‌کرد اگر به او پول ندهم آبروی من را می‌برد و تصاویرم را پخش می‌کند.

وی تصریح کرد: کارشناسان اقدامات خود را آغاز و پس از بررسی همه جوانب پرونده و بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی سایبری موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی و او را در یکی از مناطق غربی تهران به همراه ادله دیجیتال دستگیر کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهم پس از حضور در پلیس فتا تهران بزرگ هرگونه جرمی را رد می‌کرد اما پس از روبه‌رویی با شاکی لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: صرفاً با انگیزه کسب مال دست به این اقدام زدم و از عمل خود پشیمان هستم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باتوجه به اینکه هویت ها در فضای سایبر مجازی است باید در ارتباط گیری با افراد ناشناس در این فضا جانب احتیاط را در نظر گرفت و حتی المقدور از ارسال تصاویر و اطلاعات شخصی برای افراد ناشناس خودداری کرد، هرگونه توهین، تهدید و انتشار اطلاعات خصوصی دیگران از جمله تصاویر شخصی در فضای مجازی جرم است، همچنین شهروندان می توانند موارد مشکوک را از طریق تماس تلفنی با ۱۱۰ یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

دستگیری سارق النگوی طلای کودک ۹ ساله

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان داشت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان در خصوص سرقت النگوی طلا از فرزند خردسال‌ش به اسم “مژده” شاکی اعلام داشت، ساعت ۶ بعد از ظهر چهاردهم اردیبهشت ماه دخترم در جلوی منزل مشغول دوچرخه بازی بود که ناگهان یک خانم ناشناس شروع به صحبت کردن با فرزندم کرده و بعد از بافتن موی سرش و بازی کردن با او توانسته در یک لحظه با غفلت دخترم النگو را از دستش سرقت کرده و فرار کند.

سرهنگ کارآگاه “سعید مجیدی” ادامه داد: کارآگاهان با مراجعه به آدرس محل سرقت و بررسی تصاویر دوربین مداربسته و بعد از مشاهده تصاویر سارق که یک خانم جوان حدوداً ۳۰ الی ۴۰ ساله با مانتوی گل‌دار و روسری طوسی بوده است به نام “فریده” شناسایی کردند.

وی اظهار داشت: در ادامه پیگیری‌ها، تصویر فریده مورد تائید شاکی و دخترش قرار گرفت و اعلام کردند که این زن همان سارق است، بعد از هماهنگی قضائی حکم جلب متهم صادر شد و ماموران موفق شدند، متهم را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بعد از جلب متهم و در بازرسی منزل وی، مانتوی گل‌دار طبق اظهارات اولیه شاکی کشف شد و بعد از مواجهه حضوری بین شاکی و متهم، دختر شاکی بیان کرد که این خانم همان سارق النگوی من است.

به گفته وی، رسیدگی به پرونده برای شناسایی مال‌خر ادامه دارد.

انهدام باند سه نفره سرقت از منزل

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: در اوایل خردادماه امسال طی وصول اخبار مردمی مبنی بر فعالیت یک باند سه نفره از سارقان حرفه‌ای منزل در محدوده شمال شرق تهران، موضوع به اداره هفدهم ارجاع شد.

سردار “علیرضا لطفی” ادامه داد: کارآگاهان اداره هفدهم با آغاز تحقیقات پلیسی و با تلاش‌های بی‌وقفه سرکرده باند به نام “فیروز” ۲۳ ساله به همراه دو نفر دیگر از اعضای باند که ۲۷ و ۳۰ ساله بودند را مورد شناسایی قرار دادند.

وی تصریح کرد: در ادامه و بررسی‌ها مشخص شد یکی از اعضای باند دارای یک فقره سابقه سرقت منزل در سال‌های گذشته بوده است، با ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه سارقان در محدوده شهرستان پردیس شناسایی و طی یک عملیات ضربتی در اوایل خرداد ماه دستگیر شد.

به گفته وی، در بازرسی از محل دستگیری متهم مذکور مقادیری طلا، ساعت‌های لوکس به ارزش تقریبی۵۰۰ میلیون تومان کشف و به اداره هفدهم پلیس آگاهی منتقل شدند.

لطفی ابراز کرد: سرکرده باند در بازجویی‌ها گفت، من به اتفاق اعضای باند در ساعات آغازین شب با شناسایی طبقات اول و دوم ساختمان‌ها و پس از اطمینان از اینکه کسی در منزل نیست وارد ساختمان شده و با تخریب درب واحد اقدام به سرقت اموال با ارزش از قبیل، طلا، موبایل، ساعت، تلویزیون و … کرده سپس اموال را به مالخر به قیمت ناچیزی می‌فروختیم و پول حاصله را یین خودمان تقسیم و صرف خوشگذارنی می‌کردیم.

رئیس پلیس آگاهی فاتب گفت: اعضای باند ضمن اعتراف به سرقت منزل، تاکنون سه محل سرقت و مال‌باختگان مورد شناسایی قرار گرفته و بخشی از اموال مکشوفه به شکات برگشت داده شده است و تحقیقات تکمیلی برای شناسایی و دستگیر خریداران اموال مسروقه کماکان ادامه دارد.

سه قهوه‌خانه در تهران پلمب شد

معاون نظارت بر اماکن عمومی فاتب گفت: در راستای طرح ارتقای امنیت عمومی و جلوگیری از بروز تخلفات صنفی و شیوع بیماری کرونا، روز گذشته تیم‌هایی از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پایتخت، کنترل و نظارت بر صنوف را با جدیت و با به کارگیری تمام توان و استعداد موجود در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ‌ “نادر مرادی” افزود: در ساماندهی اصناف و برخورد با ناهنجاری‌ها، سی ام خرداد ماه از تعدادی سفره‌خانه‌های سنتی و قهوه‌خانه‌های سطح شهر تهران بازدید صورت گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این طرح نظارتی، مأموران به سه واحد قهوه خانه مشکوک شدند و که در بازدید صورت گرفته دریافتند، متصدی سفره‌خانه‌ها با بستن درهای ورودی و خروجی صنف خود بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن استعمال قلیان این محل را به پاتوقی برای افراد مجرم و انجام برخی رفتارهای هنجارشکن کرده که با اخذ دستور قضائی واحد صنفی مذکور به علت تخلفات صنفی پلمب شد.

وی با اشاره به اینکه متصدیان سفره‌خانه‌ها برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹ حفاظت از سلامتی شهروندان از اولویت‌های اصلی پلیس بوده و از شهروندان تقاضا دارم تا در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعاً از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.