stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 375517
  • 31 خرداد 1400 - 17:24
0

رقابت فیلم مهرداد اسکویی در جوایز آسیاپاسفیک

قلم | qalamna.ir :
گروه فرهنگی: مستند «سایه های بی خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی در بخش مسابقه مستندهای بلند جوایز آسیا پاسیفیک رقابت می کند. چهاردهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک امسال در تاریخ ۱۱ نوامبر (پنجشنبه ۲۰ آبان ماه) برگزار می شود و نامزدهای نهایی این جوایز شامل پنج نامزد شاخه بهترین مستند بلند در اواسط اکتبر به صورت رسمی معرفی خواهند شد. 
 

مستند «سایه‌های بی‌خورشید» اولین نمایش جهانی خود را در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) تجربه کرد و موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی از این رویداد معتبر سینمایی شد و پس از آن در  چندین جشنواره بین‌المللی دیگر از جمله بیگ‌اسکای آمریکا، مونیخ آلمان، کراکو لهستان، داک‌اِج نیوزولند، میلینیوم بلژیک، حقوق بشر ژنو، هلسینکی فنلاند، «ژان روش» فرانسه،  داکوفست کوزوو، جشنواره مستند اوپن سیتی لندن، جشنواره فیلم داکا، جشنواره فیلم زوریخ، جشنواره مستند زاگرب و… نیز به روی پرده رفته است.

سینمای ایران پیش از این یک بار در سال ۲۰۱۶ با مستند «رویاهای دم صبح» دیگر ساخته مهرداد اسکویی توانسته عنوان بهترین مستند جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک را از آن خود کند. جویز سینمایی آسیاپاسیفیک سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن لغو شد. 

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.