stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 375480
  • 31 خرداد 1400 - 14:51
2
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی:

افزایش ۱۰۰درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته

افزایش ۱۰۰درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته
مرکزی_ مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال جاری ۵۰ هزار ریال است که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌است.
قلم | qalamna.ir :

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۲۲ هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان از ابتدای خرید تضمینی این محصول از گندمکاران استان خریداری و ذخیره سازی شد.

غلامرضا ملکی امروز در جمع خبرنگاران، افزود: خرید تضمینی گندم اکنون در تمامی شهرستان‌ها به جزء شهرستان‌های سردسیر استان مرکزی آغاز شده ‌است.

وی ابراز کرد: ۱۳۰ نفر عوامل اجرایی و ناظر فنی آموزش دیده در مراکز خرید تضمینی گندم این استان وظیفه خدمت رسانی به مردم را برعهده دارند.

وی یادآورشد: هشت هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال منابع مالی سال گذشته در راستای تسویه مطالبات گندمکاران استان مرکزی به حساب کشاورزان واریز و امید است امسال نیز خرید مناسبی در استان انجام شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی از افزایش ۲ درصد سطح زیر کشت گندم در سطح کشور خبرداد و گفت: ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان امسال به کشت گندم دیم و ۴۶ هکتار به کشت گندم آبی اختصاص یافته‌است.

ملکی افزود: ۵۰ درصد محصول گندم تولیدی استان مرکزی در اراضی دیم استان تولید شده و با توجه به کاهش بارندگی‌ها و ارتباط مستقیم کشت دیم با میزان بارندگی‌ها، پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ هزار تن محصول مازاد برنیاز گندمکاران امسال توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان خریداری شود.

وی بانک کشاورزی را بانک عامل خرید گندم در کشور عنوان کرد و گفت: مطالبات کشاورزان بر اساس تاریخ تحویل و ارسال فایل آنان به بانک کشاورزی به حساب گندمکاران واریز می‌شود.

ملکی یادآور شد: بهای ۷۵۰ میلیارد ریال معادل ۷۵ درصد محصول گندم خریداری شده در استان مرکزی به حساب کشاورزان پرداخت و با واریز این منابع مالی مطالبات گندمکاران تا این استان تا ۲۱ خرداد ماه جاری محاسبه شده‌است.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.