stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 375477
  • 31 خرداد 1400 - 14:40
1
رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

مقابله با فساد در سند قضایی استان مرکزی در اولویت است

مقابله با فساد در سند قضایی استان مرکزی در اولویت است
مرکزی_ رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سند تحول به عنوان نقشه راه دستگاه قضایی، برگرفته از تجربه و تلاش ۴۰ ساله نظام قضایی است و مبارزه با فساد از اولویت های این سند بشمار می رود.
قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران افزود: مبارزه با فساد در سند قضایی استان مرکزی در اولویت است و هفت ماموریت بزرگ در بستر این سند برای دستگاه قضایی پیش بینی شده است.

وی ابراز کرد: برای رسیدن به هفت ماموریت موانع و چالش هایی پیش روی دستگاه قضا است که ۱۴ چرخش تحول آفرین در سند دستگاه قضایی در بازه زمانی بلند، میان و کوتاه مدت مورد توجه قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: در پرونده‌های مربوط به سازش سال ۹۹ نسبت به سال قبل سه درصد رشد به ثبت رسیده و در پرونده‌های مربوط به شورای حل اختلاف نیز سازش از ۲۷ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سرقت در استان مرکزی در صدر تخلفات قرار دارد که ریشه در فقر و تورم موجود دارد، اظهار داشت: سرقت، توهین، ضرب و جرح و تهدید به ضرب و جرح به ترتیب جرایم نخست ثبت شده استان مرکزی در سال گذشته است.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: قرار نهایی پرونده متهم بزرگ نفتی این استان به عنوان یکی از پرونده‌های بزرگ فساد اقتصادی در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد، ضمن اینکه چند پرونده فساد بزرگ در استان مرکزی موجود است که یک مورد مرتبط به تحریم نفتی و مربوط به چند استان مختلف و دپوی مخزن مواد نفتی بوده است.

وی اظهار داشت: با هوشیاری سربازان گمنام امام زمام (عج) این اقلام دپو شده کشف شد و اسناد متعلق به شرکت مربوطه با عنوان اخلال در نظام اقتصادی توقیف شده و متهمان احضار و برخی هم بازداشت شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: قرار نهایی برای متهم پرونده صادر شده و در مرحله آخر دادرسی است ولی هنوز به محکمه نرسیده و تا به محکمه نرسد کسی محکوم نیست.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان گفت: انتخابات در کمال امنیت برگزار شد و در این مرحله، هیچ فردی در استان مرکزی دستگیر و بازداشت نشد.

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.