stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 375402
  • 31 خرداد 1400 - 12:14
2
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان همدان اعلام کرد:

پیشرفت ۹۰ درصدی طرح های آبخیزداری در استان همدان

پیشرفت ۹۰ درصدی طرح های آبخیزداری در استان همدان
همدان- معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان همدان گفت: طرح‌های آبخیزداری در ۲۵ حوزه آبخیز استان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجرا است.
قلم | qalamna.ir :

پایگاه خبری قلم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان، محمد مهدی آرتیمانی گفت: ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری استان همدان هزینه شده و امسال نیز  ۲۸ میلیارد تومان اعتبار از محل طرح های ملی برای تکمیل پروژه های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان اختصاص یافته است.

وی با بیان این موضوع اظهار کرد: عملیات اجرایی در ۲۵ حوزه آبخیز و ۱۰ شهرستان استان همدان به مساحت ۲۰ هزار هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در دست اجرا است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان همدان افزود: تاکنون مطالعات آبخیزداری در سطح ۷۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان انجام شده و عملیات آبخیزداری در ۲۳۰ هزار هکتار آن اجرایی شده است.

به گفته آرتیمانی، در همین ارتباط و تا پایان سال جاری حدود ۲۰ هزار هکتار طرح‌ آبخیزداری برای حفظ منابع پایه آب و خاک در ۲۵ نقطه استان همدان اجرا می‌شود.

وی، ذخیره نزولات آسمانی، کنترل سیل و فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها، چشمه ها و قنوات را از اهداف اصلی اجرای طرح‌های آبخیزداری برشمرد و بر تداوم اجرای عملیات آبخیزداری با مشارکت مردم محلی در سطح استان همدان تأکید کرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان همدان در این راستا خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری مقدمه رسیدن به توسعه پایدار اقتصادی و اجتماعی در حوزه های آبخیزنشینان است، در عین حال اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری مقرون به صرفه و دارای توجیه اقتصادی است، چرا که با کمترین هزینه تا حد زیادی از خسارت‌های جانی و مالی سیل و فرسایش خاک پیشگیری می کند.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.