stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 375370
  • 31 خرداد 1400 - 11:27
1

استان کرمانشاه همواره مظهر وحدت اقوام و مذاهب کشور بوده است

استان کرمانشاه همواره مظهر وحدت اقوام و مذاهب کشور بوده است

کرمانشاه -- فرمانده انتظامی استان، از کرمانشاه به عنوان مظهر وحدت اقوام و مذاهب در کشور یاد کرد و گفت: سال‌های طولانی است که همه برادران و خواهران اهل تشیع، تسنن، اهل حق و دیگر مذاهب و اقوام در صلح و صفا کنار هم زندگی کرده و به فضل الهی وحدت و همدلی میان آنها در کشور نمونه و الگو بوده است.

قلم | qalamna.ir :

روز دوشنبه ؛ سردار «علی‌اکبر جاویدان» در دیدار با خانواده های جان باخته درگیری های اخیر در شهرستان سرپل‌ذهاب با حضور جمعی از مسوولان ارشد استان، از وقوع درگیری پیش آمده ابراز تاسف و جان باختن چند تن از شهروندان را موجب ناراحتی همه مردم دانست.

وی ضمن تسلیت به خانواده های جان باختگان درگیری های اخیر، اظهار داشت: متاسفانه در هفته های گذشته شاهد اتفاقاتی بودیم که با مقداری صبر و خویشتنداری می شد از وقوع آن جلوگیری کرد اما به هر حال با ورود به موقع بزرگان و ریش سفیدان منطقه و دخالت نیروهای نظامی و انتظامی خوشبختانه خیلی زود غائله ختم شد.

فرمانده انتظامی کرمانشاه تصریح کرد: گاهی اوقات اختلافی کوچک ممکن است به درگیری گسترده ای منجر شود که دود آن به چشم همه برود و امنیت یک منطقه و حتی استانی را با چالش مواجه کند که در چنین مواقعی بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان می توانند با توجه به نفوذی که میان مردم دارند برای آرام شدن وضعیت به موضوع ورود پیدا کنند.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: البته در قضیه پیش آمده اخیر هم بزرگان و ریش سفیدان و مسوولان منطقه به موقع به ماجرا ورود پیدا کرده و با صدور بیانه ها و حضور در میان طرفین درگیر اجازه تنش بیشتر و بروز درگیری های گسترده تر را ندادند که جای قدردانی دارد.

استان کرمانشاه همواره مظهر وحدت اقوام و مذاهب کشور بوده است

وی همچنین با تاکید بر اینکه امنیت خط قرمز پلیس است، افزود: نیروی انتظامی به عنوان حافظ امنیت جامعه وظیفه دارد با هر گونه بی نظمی و حادثه ای که منجر به اخلال در امنیت شود و یا افرادی که بخواهند به اختلافات دامن بزنند برخورد و خاطیان را دستگیر و آنها را به دستگاه قضائی بسپارد تا برخوردهای لازم صورت گیرد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: ایجاد ناامنی در جامعه بیش از همه آحاد مردم را متضرر می کند و پلیس بنا بر وظیفه ذاتی خود موظف است قاطعانه با آن برخورد و امنیت شهروندان را تامین کند.

سردار جاویدان یادآوری کرد: در همین جریان درگیری های رخ داده در مناطق دالاهو و سرپل ذهاب پلیس از همان ساعات ابتدایی آغاز درگیری به موضوع ورود و تاکنون نیز بیش از ۲۰ نفر از افرادی که بیشترین نقش را در این غائله داشتند، دستگیر کرده است.

وی در پایان و با بیان اینکه پلیس تا پایان موضوع و دستگیری همه عوامل دخیل در درگیری ماجرا را پیگیری می کند؛ ابراز امیدواری کرد دیگر شاهد چنین حوادث تلخی که تنها باعث خشنودی دشمنان انقلاب و نظام می شود نباشیم و همانند گذشته اخوت، برادری، صلح و همدلی میان همه اقوام و مذاهب استان کرمانشاه موج بزند.

استان کرمانشاه همواره مظهر وحدت اقوام و مذاهب کشور بوده است

در این دیدار حسن خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، سردار محمدنظر عظیمی فرمانده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه پاسداران، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری، ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه و جمعی دیگر از مسئولان استان حضور داشتند.

اوایل خرداد امسال به دنبال درگیری و اختلاف بر سر مرتع درگیری بین چند خانواده اهل حق دالاهو و چند خانوار کوییک اهل شهرستان سرپل ذهاب پیرو مذهب اهل تسنن پیش آمد که این درگیری ها با تحریک عده ای بالا گرفت که بلافاصله با ورود نیروهای امنیتی و انتظامی و قضایی و شورای تامین استان به ریاست استاندار کرمانشاه و شورای تامین شهرستان سرپل ذهاب و علما و بزرگان ۲ قوم طرف درگیری خاتمه یافت و قرار شد که اختلاف از طریق قانونی پیگیری و حل و فصل شود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت دارد که مردم این شهرستان پیرو مذاهب اهل حق، شیعه و سنی سال هاست به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.