stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 375250
  • 30 خرداد 1400 - 15:32
1
اصفهانی:

افزایش کارشناس رسمی و  نیروی اداری به دادگستری اصفهان

افزایش کارشناس رسمی و  نیروی اداری به دادگستری اصفهان
اصفهان_ دادستان اصفهان گفت: ما تمام تلاش خود رابرای دفاع از حقوق کشاورزان در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهیم.
قلم | qalamna.ir :

علی اصفهانی صبح یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه تشکیل شد افزود: ما تمام تلاش خود رابرای دفاع از حقوق کشاورزان انجام می‌دهیم و با نماینده ای که در حوزه آبریز زاینده رود انتخاب شده است،پیگیر مسائل این حوزه هستیم.

 کشاورزان و باغداران مناطق شرق اصفهان از جمله زیار، ورزنه، اژیه، کرارج، براآن شمالی و براآن جنوبی و خوراسگان با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر و شهرستان‌های غربی شامل نجف آباد، فلاورجان، خمینی شهر، لنجان و مبارکه  در چند سال اخیر  و در پی خشکی زاینده رود  رسیدگی به وضعیت حقابه خود از این رودخانه و حل مشکلات معیشتی را خواهان شده بودند.

دادستان اصفهان همچنین در ادامه این گفت و گو افزود:  شکایت‌هایی از مسیر غیر کارشناسی دوچرخه سواری در اصفهان صورت گرفته که برای آن پرونده تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه دادستانی اصفهان در خصوص حقوق عامه مردم و شکایت‌هایی که جنبه عمومی دارد ورود پیدا می کند،اظهار داشت: در مورد مسیرهای دوچرخه و کم عرض بودن خیابان‌ها در اصفهان شکایت‌هایی شده و پرونده آن در حال رسیدگی است.

اصفهانی افزود: همچنین پردیس کودکانی برای حمایت از حقوق کودک و خانواده در دستور کار قرار گرفته است که در این زمینه تعاملی بین دستگاه‌های همچون بهزیستی و سایر دستگاه های ذی ربط انجام شده است.

دادستان اصفهان تصریح کرد:۱۴ پرونده اخلال درنظام اقتصادی در استان تشکیل شده  که برای ۲ فقره کیفرخواست داده شده و بقیه در حال تکمیل پرونده است.

وی همچنین دیگر پرونده در خصوص احقاق حقوق عامه را پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی و هتل چهارباغ دانست و افزود: دستور توقف هتل چهارباغ صادر شده و پرونده باید بر اساس ضوابط میراث فرهنگی انجام شود.

اصفهانی به سامانه سجام دادسرا اشاره و افزود: ما گزارش‌های مردمی را طبقه بندی و نظام پیگیری گزارش را تعریف کرده ایم و در این خصوص یک هزار و ۸۹۰ مورد گزارش داشته ایم که ۷۹۰ پرونده تاکنون تشکیل شده که ۳۰ مورد حقوق شهروندی،میراث فرهنگی، زیر ساختی، آلودگی هوا، محیط زیست، امنیت جاده ای، حقوق کودکان، کشاورزان و زاینده رود بوده است.

دادستان اصفهان در پاسخ به جوسازی در فضای مجازی توسط یک گرداننده کانال خبری گفت: برای این فرد چندین پرونده تشکیل شده اما یک مورد تبرئه و یک مورد در جریان رسیدگی قرار گرفته است اما دستگاه قضا به دلیل اینکه فرزند شهید است حرمت وی رانگه داشته است.

وی در خصوص آمار جان‌باختگان حوادث آبان ۹۸ نیز گفت: ما نمی‌توانیم آمار مرگ و میر را اعلام کنیم و مراجع کشوری اگر صلاح بدانند  اعلام می‌کنند اما بسیاری از هویت افرادی که مخل در این جریان بودند قشر مردمی  و معترض واقعی نبودند بلکه یکسری افرادی سازمان یافته بودند که اقدام به تخریب اموال عمومی  و دولتی می‌کردند.

سید رضا سجودی معاون منابع انسانی دادگستری استان اصفهان در ادامه این نشست با اشاره به  اینکه برای افزایش بازده کار رسیدگی به شهروندان افزایش نیرو داشته ایم،اظهارداشت: در ۲ مرحله یکی ۸۰۰ نفر و دیگری ۸۰ نفر کارشناس رسمی به دادگستری اصفهان نیرو اضافه شده است.

وی افزود: سال گذشته ۴۳۴ همکاری اداری و ۶۶ همکار قضایی به سیستم قضایی استان اصفهان اضافه شده است.

معاون منابع انسانی دادگستری استان اصفهان با اشاره به استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس گفت:در شهرستان اصفهان در سال گذشته، ۲ هزار و ۲۳۷ رأی به جزای نقدی کلی و ۱۰ رأی حبس به جزای نقدی روزانه و ۱۲ رأی به دوره مراقبت‌های ویژه تغییر یافته است.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.