stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 374884
  • 29 خرداد 1400 - 15:10
1
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي:

با همه ظرفیت در حال تامین آب هستیم

با همه ظرفیت در حال تامین آب هستیم
مرکزی_ مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي در نشست خبری گفت: کاهش بارندگي ، گرماي هوا و افزايش مصرف آب ، تاب آوري تاسيسات آب را كاهش ميدهد و خواهشمنديم مردم صرفه جويي نمايند و با تمام وجود در حال تامین آب هستیم.
قلم | qalamna.ir :

مهندس یوسف عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در آستانه هفته صرفه جویی در مصرف آب (۱تا ۷ تیرماه ) افزود: در فضای مجازی ، به تشریح وضعیت تنش آبی استان در سال ۱۴۰۰ پرداخت .

وی در این نشست خبری اعلام نمود کاهش ۴۸ درصدی بارندگی نسبت به سال قبل ، افزایش گرما و همچنین افزایش ۴.۶ درصدی مصرف آب به صورت میانگین در سطح استان ، تاب آوری تاسیسات آب را کاهش می دهد.

وی افزود : همکاران بنده در شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با همه ظرفیت در حال تامین آب هستند اما اگر همکاری مردم در صرفه جویی مصرف آب نباشد ، با مشکل مواجه می شویم.

عرفانی نسب به افزایش۴.۶ درصدی مصرف آب به صورت میانگین در سطح استان مرکزی نسبت به سال گذشته اشاره نمود و گفت : در شهر مامونیه این افزایش مصرف به ۱۳ درصد و در شهر آشتیان به ۱۲ درصد میرسد و به نسبت در شهرهای خنداب ، تفرش و ساوه این افزایش مصرف نسبت به میانگین استان بالاتر می باشد.

وی افزود : طبق آمار های موجود در سال گذشته فقط ۵۰درصد مشترکین الگوی مصرف آب را رعایت میکنند و این مساله در باغ ویلاها در سطح روستاها به علت مصرف بی رویه آب در آبیاری فضای سبز به وفور مشاهده میگردد.

این مقام مسئول ادامه داد: در برخی از روستاها خصوصا در اواخر هفته با افزایش جمعیت مواجه هستیم که این افزایش گاهاً به ۳ یا ۴ برابر جمعیت ساکن روستا می رسد و این مساله فشار زیادی بر روی تاسیسات آب روستا مواجه می نمایند چرا که تاسیسات آب روستا متناسب با جمعیت اصلی ساکن در روستا طراحی شده است و این مساله مردم را با کم آبی مواجه می نماید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی بیان داشت : طبق پیش بینی های صورت گرفته در سال جاری احتمالا در ۱۲۵ روستا با تنش آبی مواجه شویم.

عرفانی نسب گفت : در حال حاضر به ۲۵ روستا که ۱۳ روستا به علت کمبود آب و ۱۲ روستا به علت کیفیت آب با تانکر سیار آبرسانی میشوند و تا کنون ۶۰۰ سرویس تانکر آب به این روستاها اعزام شده است.

وی افزود : بیشتر نگرانی های ما در سطح روستاها به ویژه روستاهایی که در مناطق کوهستانی قرار دارند وجود دارد چرا که منابع آبی این روستاها ارتباط مستقیمی با کاهش بارندگی ها دارند.

وی تصریح نمود : البته در شهر ها هم ممکن است با مشکل مواجه شویم همانطور که طی دو هفته گذشته در شهر مامونیه با قطع برق و کاهش حجم مخزن ذخیره به علت مصرف بالای آب ، مردم با مشکل کمبود آب مواجه شدند.

وی در بخش دیگر این نشست خبری در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص وضعیت آب شهرک های شمالی اراک اظهار کرد : آب سد کمال صالح به شهرک های شمالی شهر اراک وصل شده است اما با توجه به افزایش مصرف آب در فصل گرما ،ناچاریم چاه های آب شرب موجود را هم وارد مدار بهره برداری نماییم و به همین دلیل ساکنین این شهرک ها ،گاهی اوقات از طعم آب اظهار گلایه می نمایند.

وی تاکید داشت : طعم آب با کیفیت آب متفاوت است و مردم مطمئن باشند آبی که به دست آنها میرسد از استاندارد های لازم کیفی برخوردار است.

عرفانی نسب حجم آب مصرفی مردم شهر اراک را ۲هزار و ۳۰۰ لیتر برثانیه عنوان کرد و گفت این در حالی است که حجم آب دریافتی از سد کمال صالح به ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه می رسد.

وی همچنین به اجرای پروژه رینگ جنوبی انتقال آب سد کمال صالح به شهر اراک اشاره نمود و گفت : مجری این طرح شرکت آب منطقه ای استان مرکزی می باشد و هم اکنون در حال انجام هماهنگی ها برای بهره برداری از فاز اول این رینگ هستیم که آب کوی رضوی ( شهرک گردو) را تامین می نماید و امیدواریم ۲ فاز دیگر این رینگ هم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگر از سوی خبرنگاران در خصوص نرخ آب بهاء گفت : نرخ تمام شده تولید آب برای هر متر مکعب در شهر حدود ۱۱۵۰ تومان و در روستا حدود ۲۵۰۰ تومان است این در حالی است که متوسط نرخ فروش آب خانگی در شهر ۴۵۰ تومان و در روستاها ۴۰۰ تومان است.

هشتگ: , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.