stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 374842
  • 29 خرداد 1400 - 13:36
1

محیط‌بانانی که نامی ازآن‌ها در‌تقویم‌کشوری نیست

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: چند سالی می‌شود که مسئولان محیط زیست تصمیم دارند روز ولادت امام رضا (ع) را به عنوان «روز محیط بان» در تقویم ملی کشورمان ثبت کنند، اما هنوز این موضوع به سرانجام نرسیده است. هر ساله  در روز ولادت امام رضا (ع) از محیط بانان نمونه کشور در حضور مسئولان، با عنوان روز ملی محیط بان تقدیر می‌شود، اما متاسفانه تاکنون این روز به طور رسمی در تقویم ملی ثبت نشده است، تقریبا می‌توان گفت چندسالی می‌شود که روز ولادت ضامن آهو، امام هشتم شیعیان قرار است به نام محیط بانان در تقویم رسمی کشور ثبت شود، اما با گذشت چند سال هنوز این اتفاق رخ نداده است.

سرهنگ جمشید محبت خانی  فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در رابطه با این موضوع اظهار کرد: پیگیری‌های لازم برای ثبت روز محیط بان انجام شده و رئیس جمهور هم دستور ثبت این روز را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده و کار‌های اداری آن در حال انجام است.وی ادامه داد: برای امسال خیلی بعید است که این روز به طور رسمی ثبت شود، اما ما همچنان پیگیر مسئله هستیم.

منوچهر فلاحی جانشین یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از سازمان حفاظت محیط زیست برای ثبت روز ملی محیط بان گفت: نامه‌ اولیه از سمت ریاست جمهوری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده، وزارت فرهنگ نیز برای ثبت این روز شکل مشخصی خواسته اند و ما اطلاعات لازم را برای آن‌ها ارسال کردیم.

او با اشاره به اینکه در تاریخ ۲۵ خرداد نیز نامه‌ای از شورای فرهنگ عمومی کشور برای سازمان محیط زیست ارسال شده است، بیان کرد: روند بررسی این امر در دستور کار است و پس از اقدامات  لازم نتیجه اعلام خواهد شد.فلاحی بیان کرد: برای روز محیط بان دو روز ۱۱ ذی القعده روز ولادت امام رضا (ع) و ۳۱ جولای، روز جهانی محیط بان پیشنهاد شده، البته برای ما مهم است که روز ولادت امام رضا (ع) برای این روز انتخاب شود.
جانشین یگان حفاظت سازمان محیط زیست ادامه داد: تقریبا سه دهه است که سازمان محیط زیست برنامه‌های ویژه خود را در روز ولادت امام رضا (ع) برای محیط بانان عزیز دارد. این روز به این سبب که یادآور داستان ضامن آهو است، برای محیط بانان بسیار ارزشمند است و در جامعه اثر مثبت فراوانی دارد.

وی با اشاره به حیوان آزاری‌هایی که گاهی در جامعه مشاهده می‌شود عنوان کرد: آشنایی نسل جدید با وقایعی همچون مهربانی و الفت امام رضا (ع)  با حیوانات که به داستان ضامن آهو مشهور است می‌تواند عاملی جهت فرهنگ سازی برای منع اذیت و آزار حیوانات شود.فلاحی گفت: به سبب درخواست تعداد بسیاری از محیط بانان کشور برای ثبت این روز، ما پیگیر این امر در هفته‌ جاری هستیم و امیدواریم که این روز به زودی ثبت شود و در صورت طی نشدن روند اداری برای امسال، پیگیری‌ها برای سال آینده ادامه دار خواهد بود.

جانشین یگان حفاظت سازمان محیط زیست درباره‌ برنامه‌های هر ساله‌ این سازمان در روز محیط بان، بیان کرد: طی دو هفته اخیر اقدامات ما برای مراسم روز ولادت امام رضا (ع) آغاز شده است و در هر استان اسامی محیط بانان برگزیده به ما اعلام می‌شود و از بین این عزیزان سه نفر به عنوان محیط بان نمونه‌ ملی انتخاب می‌شوند و باقی محیط بانان نمونه‌ استان معرفی خواهند شد.

فلاحی ادامه داد: به محیط بانان نمونه‌ ملی لوح تقدیر از سمت ریاست سازمان محیط زیست اهدا می‌شود و محیط بانان برگزیده هم نشان خدمت را دریافت می‌کنند.جانشین یگان حفاظت سازمان محیط زیست تصریح کرد: همچنین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان محیط بانی در دستور کار هر ساله‌ ما قرار دارد و امسال برای اولین بار نیز تجلیل از همیاران محیط بان در سطح استان‌ها را خواهیم داشت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.