stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 374822
  • 29 خرداد 1400 - 13:08
1

بیکاری بیش از یک میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاه​​​​​​

قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: طبق داده‌های مرکز آمار ایران، حدود ۴۰درصد بیکاران کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاه تشکیل می‌دهند که جمعیتی بیش از یک میلیون نفر را شامل می‌شود. محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اشتغال فارغ‌التحصیلان اظهار کرد: دانش‌آموختگان سرمایه‌های نخبگانی جامعه و پیشران توسعه کشور هستند.وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب ناظر به توجه محوری به جوانان متعهد و متخصصی است که پایه استقلال کشور را تشکیل می‌دهند.

حسینی تصریح کرد: طبق داده‌های مرکز آمار ایران، حدود ۴۰ درصد بیکاران کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاه تشکیل می‌دهند که جمعیتی بیش از یک میلیون نفر را شامل می‌شود.وی با بیان اینکه مجموع جمعیت فارغ‌التحصیل و در حال تحصیل در کشور حدود ۱۴ میلیون نفر است، تاکید کرد: از این میان بیش از ۵ میلیون نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند و مابقی در حال تحصیل هستند. البته از این تعداد همه افراد جویای کار نیستند. اما مسئله مهم‌تر این است که در این میان حدود ۱۶۰ هزار نفر فوق لیسانس و ۵۵۰۰ نفر دکترای بیکار داریم در مجموع کمتر از ۱۷۰ هزار نفر بیکار با تحصیلات عالیه داریم. این افراد نخبه‌های علمی کشور هستند. متاسفانه وعده‌های بی‌سرانجام دولت دوازدهم این جامعه نخبه را خانه‌نشین و مستاصل کرده است.

حسینی گفت: متاسفانه مدیران بی‌انگیزه، خسته با رخوت و نخوت در این سال‌ها عرصه را بر نخبگان باانگیزه تنگ کرده‌اند. از طرفی، مردم به دلیل القائات نادرست برخی دشمنان می‌گویند دیگر امیدی نیست. لذا وظیفه ما این است که مسائل را برای مردم شفاف کنیم و بگوییم اگر عزم و اراده جدی باشد و اگر نیروهای مخلص و متخصص و متعهد و با روحیه جهادی سر کار بیایند می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند و جلوی ادامه این وضع گرفته می‌شود.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دولت آینده که ان‌شاءالله دولت جوان انقلابی خواهد بود، ضمن توجه عمیق به محرومان و طبقات کم‌درآمد، در عین حال توجه اساسی به نخبگان و دانش‌آموختگان خواهد داشت.

این موضوع شامل دانش‌آموختگان همه رشته‌ها خواهد بود، هم دانش‌آموختگان رشته‌های فنی برای توسعه علمی و صنعتی کشور و هم دانش‌آموختگان رشته‌های علوم انسانی که پایه علمی و فرهنگی کشور را تشکیل می‌دهند.
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اظهار کرد: بی‌تردید یکی از برنامه‌های دولت انقلابی آینده توجه به اقتصاد دانش‌بنیان‌هاست که دانش‌آموختگان در آن نقش‌آفرین خواهند بود. هم باید زمینه اشتغال و تامین معیشت این قشر فراهم شود و هم از تخصص و دانش ایشان برای رشد و توسعه کشور بهره جدی گرفته شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.